ik heb deze auto sindskort in bezit, met de proefrit weinig gemerkt maar als ik +/- 30 km gereden heb met m.a.w. als de motor warm is, gaat het stationair lopen niet helemaal lekker.
De motor lijkt dan te gaan zagen, tis heel lichtjes en ik zie mijn toerenteller een heel klein beetje tussen de 900 en 1000 toeren wiebelen (zeg maar 900 - 950 toeren)
Ik heb de auto bij een niet-peugot garage gekocht en hij heeft naar eigen zeggen het gasklephuis schoongemaakt, alleen het probleem blijft zich voordoen, het lijkt iets minder te zijn geworden, maar het blijft zich voordoen.
Ook als ik het gas snel aantik lijkt de motor echt een soort slag te maken, voer ik de toeren geleidelijk aan op dan is dit niet.
Verder is er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht, hij trekt goed op, loopt goed op warme en koude motor, houdt niet in, alleen het stationair onregelmatig lopen.
De vraag die ik ook heb, is dit zeer schadelijk? en waar kan het probleem zitten? met eventueel ook de kosten ervan
Ik heb al van alles gehoord over lambda-sensoren, map-sensor en monopoints, dat het daar inzit.
Iemand enig idee, en ook van de kosten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoals ik het begrijp is het waarschijnlijk de potentiometer op het gasklephuis en is bij Citroen goedkoper dan bij peugeot.
Prijs is ongeveer 175.=.
Maar probeer eerst te resetten, Auto 2 keer 30 sec. op contact zetten en de derde keer op contact zetten 3 tellen wachten en dan starten, dit alles bij warme motor.
Ik heb de reset geprobeerd maar die levert niets op
Ik ben er nog vergeten bij te vermelden dat als ik twee van de stekkers, onafhankelijk van elkaar, die boven op die zwarte slang zitten, ik geloof bij de stappenmotor, eraf haal dat het probleem dan weg is.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar