Heb gister een motor van een 106 diesel ingebouwd en nou blijft de motor heel onregelmatig lopen en roken als hij stationair draait
verder rijdt hij wel goed.
Heb gecontroleerd of er geen lucht in de dieselleiding zit dus dat is het niet. En de distributieriem staat goed op tijd.
Wie heeft dit probleem eerder gehad of kan mij hier verder mee helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de koudstart inrichting. De kabel hiervan moet in koude toestand de koudstarthevel op de brandstofpomp aantrekken. verder controleren of de de gloeibougies nagloeien bij stationair draaien onder de 60 graden koelvloeistof temperatuur.
Verder klepspeling controleren, slaat dan ook meestal niet goed aan.
Bedankt voor je hulp maar de auto loopt op 90 graden ook niet goed. het is niet alleen bij het starten maar het stationair draaien ook als de auto op tempratuur is.
MVG Sam19801
Als deze al een eger klep heeft zou het kunnen dat hij een beetje open blijft staan omdat hij mechanisch vastzit of doordat er vacuum op blijft staan.
Verder moet de distributie/pomptiming afgesteld worden met paspennen in het vliegwiel en in de naven van de nokkenas en pomp. De tandwielen kunnen bij deze n.l. ten opzichte van de naven draaien om de riem spanningsvrij op te spannen. Alstie een mm verkeerd staat kanie al beroerd lopen.......
Anders zit het probleem misschien in een verstuivers,misschien eens verstuivers testen ??
Heb de pomptiming vandaag met paspennen op tijd gezet maar daar lag het niet aan. Heb vandaag wel gemerkt dat dat ie pas als de motor beetje warm wordt slecht gaat lopen.
De auto rijdt verder helemaal oke, zou je met het rijden ook niet moeten voelen dat de verstuivers niet goed zijn?????
Zat zelf te denken dat de brandstofpomp bij stationair toerental niet genoeg kracht heeft om genoeg diesel aan te zuigen vanuit de tank (of is dat niet logisch).
Weet je mischien in hoeverre de vacuum voor de inlaat de motor kan beinvloeden, want de inlaat van de nieuwe motor was vacuum gezogen maar de oude niet dus heb ik de inlaat overgezet. (zonder vacuum)
Alvast bedankt voor je hulp
op de pomp zitten 2 verschillende banjobouten , de retour heeft een kleinere diameter dan de toevoer. deze zijn toch niet per ongeluk verwisseld?
Dat is uitgesloten want de bouten passen niet omgekeerd.
heb vandaag het diesel knijppompje vervangen voor een electrische opvoerpomp van een VW om meer brandstof druk te geven en het probleem is verholpen. De motor loopt perfect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar