close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 0: Zekeringen Airco

Bouwjaar: 2007

Mijn Airco was defect en volgens de dealer was de BSI defect.
Dealer kon deze repareren of vervangen.
Reparatie kosten EUR 300.00 vervangen zou volgens mijn dealer EUR 600.00 gaan kosten.
Nu heb ik hem laten repareren maar mijn Airco doet het nog steeds niet.
Probleem is dat er in het motorompartiment steeds een zekering (10 AMp) kapot springt.
Iemand een idee waar dit kan zijn.

Geplaatst door

Voel me niet lekkerder (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan zul je de kortsluiting moeten op sporen dat is nu wel tedoen omdat de zekering eruit springt.
op de plaats van de zekering een lampje monteren als deze brand is de sluiting er en dan in dat systeem de stekker verbindingen los maken en zien wanneer hij uitgaat.
gaat hij uit dan moet je het in dat deel zoeken.,

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Inderdaad een slimme manier van onderzoek.
Bedoel je met het los trekken van de verbindingen dat je kijkt waar de betreffende zekering allemaal van is en deze dan nalopen bv. elect. ramen, binnenverlichting etc.

Misschien een rare opmerking. Maar als de dealer voor een defecte BSI , om deze te repareren 300 euro vraagt dan heeft dat toch een reparatie garantie.
Waarschijnlijk was het relais van de airco schakeling tbv magneetklep stuk. Dit relais kost 6 euro op zijn hoogst plus 20 min erin zetten.

Een nieuwe BSI kost 320 euro plus werkloon max 80 euro dus 400 eu voor nieuwe BSI.

Ik kan er niet bij dat als na reparatie zekering aldoor springt dat dan de dealer dit niet voor die 300 eu heeft opgespoord en gefixed.

Zie ook de andere posts voor de airco problemen en vooral oplossingen.

KRG 0

17 jaar

Ik voel me inderdaad een beetje gena.... want ik heb een factuur waarop staat:
Diagnose gesteld
BSI defect
BSI demonteren
BSI repareren
BSI terug monteren

Dit alles voor het luttele bedrag van EUR 297.50 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gelukkig heb ik nog niet betaald ik ga eens verder informeren wat een BSI vervangen bij andere kost.

Bedankt voor de opmerking !!!

prijs voor een bsi schommelt rondt de 300 euro,
dus had je meteen beter een nieuwe geplaats,als dit werkelijk de oorzaak was

succes

davy2038 0
badge

17 jaar

ja jan dat bedoel ik dus de zekering eruit daar een lamp op die plaats zetten met twee stekkers.
dan als het kan met schema stekkers een voor een los trekken en als de lamp uit gaat de storing in dat ding of stuk zoeken.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Ik heb nu mijn relais op de BSI eens gemeten maar er blijft constant 12 - 14 volt op de relais spoel staan ongeacht of de a/c knop in of uit staat.
Wel hoor ik de relais schakelen en ook de airco werkt.
Maar volgens andere berichten die ik hier gelezen heb zou er op de relais-spoel alleen spanning mogen staan wanneer de a/c knop aan staat en zou er 0 volt op staan wanneer de a/c knop uit staat.
Overigens is het zekering 32 (10A) in het motorcompartiment die er uit springt.
Deze is volgens het boekje van:
Snelheidssensor
Achteruitrijlicht
Diagnosestekker
Automatische Transmissie (Maar die heb ik geen is een geschakelde auto)
Elektr. eenh. koelvloeistofniveau
Elektr. eenh. koelvloeistoftempratuur
Relais koelventilator

Nou ik dacht ik ga toch maar eens de relais vervangen.
Heb de oude uit de BSI los gesoldeerd en een nieuwe geplaats.
Echter blijft er continu spanning op de spoel van de relais staan.
Ook zekering 32 in het motorcomp. blijft onderstroom staan heb er een lampje op gehad.
Weet iemand waar ik de schemastekker kan vinden van de hierboven genoemde toepassingen van zekering 32.

Wanneer ik op de printplaat van de BSI 12 volt zet op de PIN 13 doet de airco het gewoon.
Echter plaats ik een nwe zekering in houder 32 en start de motor dan springt deze meteen weer stuk.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ????????????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.