auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Pontiac Trans Sport: abs pontiac transport 3,8v

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,8v

hallo kan iemand me helpen .mijn abs lampjes gaan beide branden als ik weg rijd uit stilstand bij het starten van de motor gaan ze uit ,remschijven voor vernieuwd ook het relais van de abs .
voorheen brande alleen het orangje lampje maar nu ook het rode met beide remschijven afbeelding .
gekeken naar de remblokken lopen niet aan ook zijn de remschijven niet warm tenminste na een korte rit ,
ik weet niet of ik dit zelf kan oplossen want anders moet ik weer naar de garage nou ja men weet wat hiervan de kosten zijn dus probeer het nog even uit te stellen en zelf te verhelpen indien mogelijk ,graag hulp !!!.

Geplaatst door

DutchArtistJelke (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het oranje lampje duidt duidelijk op een storing van je abs, is dit al lang zo? Dit is namelijk apk afkeur!! Zit meestal in de sensors ,en met pekel willen ze wel eens lastig gaan doen.

Maar goed, het brake warning light, het rode lampje dus geeft aan dat er toch duidelijk iets mis is.
(oranje is waarschuwing, rood betekent STOPPEN!!!!!)
Nu lees ik dat er nieuwe schijven op zijn gekomen, maar ik neem aan ook nieuwe blokken. Heb je dat zelf gedaan?
Wanneer is voor het laatst je remolie ververst?
Zit er nog voldoende remvloeistof in het reservoir?
Ook gaat bij een volledig in storing gevallen abs systeem het rode lampje aan.
Als je de auto op contact zet brandt het lampje niet zeg je, en als je dan de rem intrapt? dan ook nog niet?
Werkt de handrem schakelaar wel goed?
en nog 1, branden alle remlichten nog wel? als beide remlichten niet werken gaat het lampje nl ook aan.
Ik weet dat je zuinig aangelegd bent, maar dit is toch echt te gevaarlijk om zo mee door te knoeien. Dus naar de garage, want met remmen mag je nooit geen risico nemen!!!!!

groeten uit Groningen

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Hallo Jelke,
Toevallig zelfde verschijnsel gehad bij mijn 92ts.
Hierbij was de koppeling in de ABSpomp gebroken reparatiekosten ca 150 euro bij Amispecialist.
Of dit probleem ook bij jou zo is moet je de achterwielen evn los van de grond hebben. Bij ingetrapt rempedaal werken dan de achterremmen bijna niet. Je remt dan dus inderdaad vol op je voorremmen en dus ook je schijven.
Het branden van de remschoenen kan ook komen door vervuiling agv niet uitkloppen remtrommels achter.
Het ABS lampje kan aangaan door defecte sensor of gecorrodeerde stekkers meestal voor
In ieder geval precies zoals Peter het al zei niet stunten met dergelijke manco's je rijdt met een zware auto van 1800kg
groet Danny

dannymdouma 0

14 jaar

Nou Jelke, hoe lijkt het? of heb je het te druk met het penseel?

Mercury 0
badge

14 jaar

ik zie het al..... Leipzig

Mercury 0
badge

14 jaar

hallo beste peter en vrienden ,nee het is nog niet opgelost ,nou ja of ik zuinig ben weet ik zo niet sommige verklaren me niet goed bij mijn hoofd omdat ik mijn auto houw maar je kunt ergens maar een fan van zijn !!! tenslotte zoals sommigen van jullie weten heb ik nogal wat verspijkert aan mijn auto ,nieuwe motor ,nieuwe radiatoren nieuwe gas installatie na diverse backfires en alles wat zo kapot ging ruitenwisser motor ,waterpomp oliepomp ,airco syteem ,rondom nieuwe rubbers onder de auto ,rondom nieuwe schokbrekers enz ,enz, (diverse malen goed opgelicht door een USA garage in den Bosch waarvan ik de naam niet noem maar zeker niemand aanraad met hen in zee te gaan !!! als je zo je bedijf instand moet houden voor mij onder de dieren vernoemd een Rat karakter ,)moest ik even kwijt want ik heb me behoorlijk aan deze mensen geergerd en bovag ??nou ja laat ik maar ophouden.
Dus al met al een tweede auto in totale kosten maar ben uitterst tevreden over mijn oud beestje loopt als een speer en ik poets hem nog graag .
op de vragen ,
remmen zijn vernieuwd de blokken en schijven ook de remolie . wat kan zijn de sensoren echter heb ik die schoongemaakt ,vreemd is dat elke morgen er geen vuiltje aan de hand is alleen na een tijd rijden begint het probleem ik denk doordat de motor warm wordt want staat de wagen weer een tijd stil geen brandende abs lampjes ,je hoort de abs inschakelen lampjes gaan uit en als ik dan ga rijden schakeld de abs uit ,relais vernieuwd ?( ik weet het niet dus leg even mijn penselen weg en ga nu eerst kijken naar de handremschakelaar) .remlichten branden !!als ik het rempendaal in trap.moet nog even aangeven wat ik was vergeten voorheen (toen dit abs lampjes probleem begon .met starten (lopende motor) door het sleuteltje heen en weer te draaien (wiebelen) gingen de abs lampjes uit ) stuurslot kapot is inmiddels vernieuwd ,maar het probleem is gebleven .

indien nog andere raad hiervoor sta ik open .(kan het ook met de computer in verband staan ? )mocht ik er niet uit komen laat ik de auto doorlezen heb ook iets gehoord van een printplaat in de abs ? weet niet waar dit zit dus maar weer naar de garage &*)(%$$@#
Groetjes uit eindhoven aan allen jelke

je hebt mail met een toegerust bedrijf als onderwerp

Mercury 0
badge

14 jaar

Hallo Jelke,
Laten uitlezen klaart zo wie zo een hoop mist. Wat mogelijk kan zijn van een ABS lamp kan ook een defect wiellager zijn. Daar je eigenlijk al aangeeft dat remmenlamp brand is dit redelijk onwaarschijnlijk.
Het abs stuurapparaat kan mogelijk defect zijn dit lees je echter direct uit via de computer.

Tja wat betreft garages er zitten helaas diverse rotte appelen tussen....heb zelf eigen ervaring opgave 2000 euri ex btw montage officeel GM Opel garage en is gerepareerd (genoemde koppeling in ABS pomp) voor een 75 euro bij de amispecialist. Genoemde wapenfeiten ook bij oosterburen mee mogen maken dat bij bekende garage dergelijk geintje werd uitgehaald. Namen zijn er niet genoemd maar een ieder wist wie het was.
Bedenk maar er zitten gelukkig nog steeds veel meer goede garages tussen dan deze rotjes net zoals andere vakgebieden kunnen we gelukkig blij mee zijn.
Feit blijft helaas wel dat er altijd wel iemand slachtoffer van wordt.
groet Danny

dannymdouma 0

14 jaar

Beste danny ,het rode lampje van de remmen brand niet altijd wel het onderste orange maar ook dit gaat na enkele malen stoppen en opnieuw starten weer uit ,wat het wiel lager betreft hierna heb ik niet gekeken maar dat kan aan beide zijde zijn ? ja misschien is het stuurapp kapot in ieder geval ga ik op advies van peter die mijn een garage aanwees er snel naar toe .
De garage waarover ik schreef heeft meer kapot gemaakt dan gerepareerd en over de totale kosten zal ik maar niet spreken want dan denk ik dat je van je stoel valt ,bijna ieder week kon ik terug omdat er wat anders gebeurde het leek wel een spook wagen zo kun je natuurlijk ook je klanten trachten te behouden en maar mooi praten en koffie in schenken intussen hun rustpause als diagnose tijd op je rekening zetten ooit 350 euro voor een diagnose betaald nu ik wel ,mijn radiator zouden zij vernieuwen en bouwde er een gemaakte in *(die ik voor nieuw betaalde met montage incl btw 1200 euro schrok van de prijs (is de hele auto niet waard aan verkoop waarde ) maar wat doe je je wilt je auto terug bovag geen enkel nut )* met diverse inwendige lekken gevolg koelwater in de automaat en motor /olie ,zo hebben zij mij enkele weken laten rijden met een slang aan de radiator en een potje om te kijken of daar ook olie in kwam dit om tijd te rekken denk ik ?gevolg schokken van de automaat ,men heeft de stekker aan automaat bak schoongemaakt en af gesteld wat!! is me nog een raadsel ? kosten inclusief montage 250 euro ,maar het potje en slang bleef zitten om aan te tonen dat het niet aan de radiator lag maar waarschijnlijk aan de koppeling omvormer ,zou versleten kunnen zijn ?,bijna mij automaat aan diggelen waarvoor zij al een prijs hadden opgemaakt revisie van plus minus ? 3800 euro ?gevolg ik heb bij een andere garage een nieuwe radiator laten plaatsen en wel stukken goedkoper .dit is geen fabel die ik nu vertel kan je de rekeningen laten zien en getuigen laten horen die ik af en toe mee nam ,ik vind dat dergelijke bedrijven met een kantoor vol geplakt met certificaten de kop zouden moeten worden ingedrukt want ik ben natuurlijk niet de enige maar ja wie pakt dergelijke figuren aan de rechter en dan kost het nog meer geld ,maar ja deze figuren zitten overal moet je maar denken danny en niet alleen in de auto branche zelfs de rechters werken voor de poen en voor hen die het meest betaald is het recht aan zijn zijde ,eerlijk ik lig er niet wakker van maar waarschuw andere wel hiervoor om niet met hen in zee te gaan .
Danny bedankt vind men wat er aan de hand is laat ik het weten op deze site .is toch een super idee om een dergelijke site te starten hiervoor mijn respect aan de beheerder en aan hen die er aan meewerken met hun ervaring .
Groetjes uit eindhoven ook aan de andere met hun advies .
jelke

Nou Jelke, wat is er uitgekomen? probleem al opgelost?

gr

Peter

Mercury 0
badge

14 jaar

hallo peter en vrienden, nee ik ben jullie niet vergeten , probleem is nog niet geheel opgelost d.w.z waarschijnlijk de dynamo geeft een te lage spanning maar als ik smorgens start is het goed ?gemeten geeft 14,.. aan dus het gebeurt als de dynamo warm wordt ,ben naar usa cars gegaan in mierlo super kerel trouwens!! je had gelijk peter heeft de auto doorgemeten en kwam uit op code 11 had helaas geen dynamo liggen
nu ben ik aan het kijken voor een revisie of nieuw want deze dynamo zit er nu 1,5 jaar in ? vlug versleten je hoort hem trouwens wel dus denk ik een lager ? in ieder geval morgen even naar de specialist misschien heeft hij er een liggen ik bedoel een gerepareerde zoniet dan maar weer een nieuwe .hopelijk is het dan opgelost
jullie allen hartelijk dank voor de inlichtingen en ondersteuning als ik niets meer laat horen een fijne aankomende vakantie allen toegewenst .
groetjes uit eindhoven jelke

hallo peter en vrienden terug van weg geweest , dynamo laten controleren is goed laad U max 15,07 volt 1max 154,14 A , accu is goed abs sensors en remklauwen schoongemaakt werken goed wat kan er nog meer aan de hand zijn ,als ik het wiel draai en de wagen is opgekrikt gaat het wel wat zwaar automaat staat dan in neutraal dus de homokineten draaien dan mee tenminste een kant ? geen slepend geluid van de remblokken te horen ook geen wiel lager geluid ook niet tijdens het rijden
smorgens weg rijden geen enkel probleem al is het 100km ,een keer stoppen abs lampje gaat aan ? remolie voldoende is helder van kleur alleen rubberkapje in de dop zuigt vacuum ?
iemand nog een advies ?vreemd is als ik de auto in de wasserette was en de wielen schoonspuit brand het abs lampje meteen als ik weg rijd ,heb de stekkers van beide wiel sensoren nagekeken geen draad breuk te zien sluiten goed aan en zijn schoon binnen in .
groetjes jelke

Hoi Jelke,

Ik maak hieruit op dat je alleen voor de stekkers heb gecontroleerd? Voor achter heb je deze ook gewoon de kabel volgen dan kom je ook daar stekkers tegen.
Bij de voorwielen kun je ook de kabel wisselen die tussen sensor en hoofdbekabeling zit. Deze is ook met stekkers.
In geval van brandend ABS lampje is er overigens zichtbaar welke sensor deze fout geeft als je de auto laat uitlezen.
Indien nodig heb ik nog wel wat kabels liggen. (Ben momenteel een 3.8 BJ 93 aan het demonteren voor ombouw tot aanhanger-TS)

groetjes Danny

dannymdouma 0

14 jaar

Beste danny achter zitten trommelremmen zit hierop ook een sensor? want dan moet ik het daar gaan zoeken
Groetjes jelke

Beste peter danny en anderen ,eindelijk vooruit gang het is nog niet totaal opgelost maar we weten al wat meer
nog eens met de computer alles laten doormeten bij de firma pouls in baarlo raad ik iedereen aan een vakgarage tot in de puntjes echt waar !! ook voor gas inbouw ,rustige monteurs bijzondere fijne mensen die je alles uitleggen wel houden zij zich strikt aan een afspraak 10 uur is tien uur en geen minuut later ze nemen de tijd voor je auto en jouw en dan komt er ook geen andere client tussen maakt niet uit wat hij wil vragen en dit mag ik wel ,wat is nu het probleem het module zat vol met fouten alles gewist en geen abs lampje meer aan toch is er nog iets niet in orde want schakel voltage blijft te laag een code wijst op fout gevolg bij starten stapelen de fouten zich weer op in de module dus nogmaals de gehele auto doormeten op een later tijdstip ,(nieuwe afspraak ) met een uitgebreid schema die men moet bestellen ben benieuwd maar eerlijk nu al in mij sas dat er eindelijk iets is gevonden de rest sensor en dergelijke is goed ,men vermoed ? dat de boordcomputer met ingebouwde computer van het gas niet overeensstemd ? maar dat hoor ik later dan wel .
allen bedankt en als de oplossing gevonden is laat ik jullie het beslsit weten
groetjes jelke

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.