Pontiac Trans Sport: Afkeur vincode en mistlamp

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.1

Heren professionals (keurmeester apk),

Afgelopen week mijn auto laten keuren, was niet veel mis mee al wel 3 afkeurpunten.

De eerste en ook probleematische schijnt dat de vincode op de chasisbalk niet leesbaar is, zou daar moeten zitten volgens kenteken, voor zover ik weet zit de vin alleen bij het raam en de C-stijl achter de bestuurder achter de bekleding. I vind zelf echter ook niets
Hoe los ik dit probleem op?

tweede mistlamp achter werkt niet......klopt ook want is niet aanwezig het betreft nl de originele fabrieksschakelaar zoals op het dashboard zit gemonteerd die voor de voormistlampen is.
Het symbool schijnt echter voor EU het mistachterlicht te zijn....
Het lijkt mij sterk dat ik ineens na15 jaar dit zou moeten aanpassen en daar ik meerdere identieke versies heb...
Advies was om de schakelaar voor de keuring af te plakken dan was er niets aan de hand????

derde emissie schijnt te hoog te zijn wat moeten de maximale waarden zijn heb het enge vermoeden dat er verkeerde waarden worden aangehouden. Motor en auto lopen super verbruik 1:10-11

Wie kan mij helpen en info verstrekken welke wegen te bewandelen?


groetjes Danny

dannymdouma

Geplaatst door dannymdouma (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Emissie wordt gemeten met een geijkt apparaat, dus dat zal dan wel kloppen.
Misschien is de katalysator overleden?
Apk eisen staan hier (echt voor 2010): http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/apk...

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoi Danny,

Waar staan de chassisnummers van je andere ts'en want daar moet je zoeken... maar als ik het mij goed herinner staan ze vaak in het schutbord ingeslagen.
Schakelaar is gelul, mistachterlichten bestaan in Amerika niet, is daar ten strengste verboden, die misselijke verblindende rotlampen die bij de eerste mistflard uit een sloot worden aangezet, om pas weken later (waarschijnlijk bij weer zo'n "mistbank") te worden uitgezet, in de veronderstelling dat ze weer aangezet worden. dat lampje dat aangeeft dat ze branden wordt compleet genegeerd. Gewoon de schakeling verplicht zo maken dat ze bij contact afzetten uitgaan en niet weer aangaan. Emissie verhaal: tank eens v-power, excellieum, excellent oid, gooi een brandstofsysteem reiniger in de tank (forte, of voor amerikanen liever nog JB's (justice brothers)) rijd daar een 100 km mee en kijk dan eens weer.. en (ik weet het is een rotklus) zet er evt een setje frisse ac-delco bougies in, scheelt ook een hoop.

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Oh ja, kijk ook ff aan de wielzijde op de chassisbalk of onder de koplamp, heb ik ze ook wel eens gevonden

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

de plaats die aangegeven staat op je kenteken moet kloppen,is dit niet het geval pak je een schuurpapiertje maak een plekkie schoon pak slagletters en sla daar je nummer in wat op je kenteken staat dit is hetzelfde nummer als op je vincode onder je raam staat.al staan er op andere plaatsen vanallerhande nummers de plaats die je kenteken aangeeft is beslissend

dannymdouma (0), 13 jaar geleden

Peter en Robby bedankt voor de info .
Wat betreft de vincode ga ik deze licht opschuren en even sprayen met Dyecheck.
Dyecheck is een speciale rode kleurstof die scheuren en vervormingen zichtbaar maakt wordt veel gebruikt voor speciale lasverbindingen in industrie
Het nummer schijnt in de chassisbalk te staan achter de rechtervooras??? Weet niet hoe je dit kan bedenken daar het een plek is die je niet goed kan zien.
Ik zal in het weekend even een fris setje Delco's erin gooien, luchtfilter en reinigingmiddel.
Bougies tja luchtfilter eraf en als alles goed gaatzijn we in een 1/2 uur weer boven Jan (en met bekraste armen)
Tja gaat beter dan in de chevy ts Peter lol.
Ik hou jullie op de hoogte.
groet danny

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

rechtervooras is gezien vanuit je zitpositie,dat je je daarin niet vergist,hij moet op een plaats staan waar waar toch enigszins bij kunt komen om de nummers erin te slaan,dus niet achter een of ander verstopt scherm dit doen ze bij de douane,en niet vanaf fabriek bij productie

alfons262 (0) PRO, 13 jaar geleden

mistlamp is pas verplicht na 12demaand 97''

dannymdouma (0), 13 jaar geleden

[quote=dannymdouma]Heren professionals (keurmeester apk),
mistlamp achter werkt niet......klopt ook want is niet aanwezig het betreft nl de originele fabrieksschakelaar zoals op het dashboard zit gemonteerd die voor de voormistlampen is.
[b]Het symbool schijnt echter voor EU het mistachterlicht te zijn....[/b]
[i]Het lijkt mij sterk dat ik ineens na15 jaar dit zou moeten aanpassen en daar ik meerdere identieke versies heb...[/i]
Advies was om de schakelaar voor de keuring af te plakken dan was er niets aan de hand????[/quote]
Zoals gesteld het symbool schijnt voor het mistachterlicht te zijn.
Kan men hier dan een afkeurpunt van maken.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat dit een afkeur is terwijl er duizenden ts rondrijden alle met fout symbool?
Zelfs de duitse tuv valt hier niet over

groet Danny

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Punt 3 is de eis voor het chasisnummer niet meer en niet minder.

Artikel 5.2.1 Overeenstemmen van het voertuig met de voertuiggegevens alsmede eisen m.b.t.
identificatie
1. De personenauto moet in overeenstemming zijn met
de op het voor het voertuig afgegeven
kentekenbewijs en in het kentekenregister omtrent
het voertuig vermelde gegevens.
Lid 1 en 2: visuele controle. Tijdens de algemene
periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van
een keuringsrapport is het bepaalde in aanvullende
permanente eisen, artikelen 2 en 3 van toepassing.
2. De personenauto moet zijn voorzien van de juiste
kentekenplaten.
3. Het voertuigidentificatienummer moet op een vast
voertuigdeel zijn ingeslagen en moet goed leesbaar
zijn.
Visuele controle.
4. De kentekenplaten moeten zijn voorzien van het in
artikel 5 van het Kentekenreglement
voorgeschreven goedkeuringsmerk en moeten
deugdelijk aan de voor- en achterzijde van het
voertuig zijn bevestigd.
Visuele controle. Aan de eis van het
goedkeuringsmerk, wordt niet getoetst tijdens de
algemene periodieke keuring ten behoeve van de
afgifte van een keuringsrapport.
5. Het kenteken moet goed leesbaar zijn en de
kentekenplaten mogen niet zijn afgeschermd.
Visuele controle, waarbij de letters en cijfers
volledig zichtbaar moeten zijn indien de
waarnemer op een afstand van 20,00 m vóór dan
wel achter het midden van de personenauto staat.

Het maakt dus niet uit waar hij staat.

En voor de mistlamp geld dit.

één mistachterlicht indien het voertuig na 31
december 1997 in gebruik is genomen; dit
mistachterlicht moet zich bevinden in of links
van het middenlangsvlak van het voertuig;

Blijft over het CO.

Gr. Harry

dannymdouma (0), 13 jaar geleden

Het is eindelijk gelukt de auto is goedgekeurd.
Na het door mij plaatsen van nieuwe bougies en luchtfilter alles weer in orde Co.
VIN code weer zichtbaar gemaakt via dyecheck een kleurstof die eigenlijk gebruikt wordt om scheuren in laswerk zichtbaar te maken.
Lichtbeeld verlichting weer in orde na het verwijderen van een gereedschapskoffer achterin hahaha.
Tja deze heeft geen luchtvering...
Mistlampschakelaar niets meer van gehoord.

In ieder geval weer fijn een stukkie rijden ondanks een 96 euri die CJIB nodig vond voor het niet gekeurd zijn.....ieder geval verweer gevoerd dat de auto was afgekeurd en apk goedkeur werd gemaakt.
Ik hoor en zie wel hoe dat afloopt.

groet en bedankt voor alle adviezen en info,

Danny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.