Auto blijft problemen geven. Recent lade de dynamo de accu niet meer bij. Ik had nog een andere liggen en heb het vervangen, perfect. Helaas na een week was ook deze dynamo stuk.
Nu heeft mijn zwager de derde geplaatst en meet spanning op de dynamo kabels ook als de de auto uit is en er geen sluitel in zit. Is dit wel normaal? dat er een stuur spanning naar de dynamo gaat zonder dat de auto het doet. Hij vermoed dat de dynamo feitelijks van binnen verbrandt. Wie weet er raad, waar kan die spanning vandaan komen?
Help help
Geplaatst door snhnic (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Op de aansluiting B+ staat altijd de boordspanning.Als iedere keer de dynamo kapot gaat zou het wel eens kunnen zijn dat er inwendige sluiting in de accu zit.
Hans
snhnic (0), 15 jaar geleden
Ik heb het niet over de rode dikke draad maar over de andere plug?
Het vermoeden lag bij mijn zwager ook bij de accu. Enige dagen geleden was het ding helemaal leeg en dan bedoel ik ook echt helemaal leeg zonder daarvoor direct een aanwijsbare reden. Ik dacht ik zal wel iets hebben alten aanstaan of de aanjager is op de een of andere manier aan gebleven. Maar ik kon niet iets aanwijzen. Is er een manier om de accu te testen?
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
accu eruit, even een andere d'r in en dan weer kijken.
snhnic (0), 15 jaar geleden
Nog even voor de duidelijkheid, voor weer een dynamo stuk gaat.
Op de rode dikke draad staat altijd spanning (logisch vanuit de accu). Op de plug die in de dymano geplugd wordt zitten 2 draden (op 4 pennen in de dynamo) op deze plug staat op 1 draad ook altijd stroom? of hoort daar alleen een spanning op als de sleutel in het contact zit?
Als we dat weten kan ik een andere accu plaasten of zal ik verder moeten zoeken waar die spanning vandaan komt.
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
moet ik morgen even meten, ik heb hier bij huis geen 4- cilinder staan
snhnic (0), 15 jaar geleden
Helemaal geweldig ik wacht je bericht af.
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
Shit, ding is een 6 cilinder en batterij hardstikke dood, zal morgen ff een andere accu erbij pakken en meten, dynamo lijkt zo op het oog gelijk (en amerikanen kennende is ie dat ook) maar auto staat op de afdeling "recycling" tussen andere restanten. Ben er vandaag verder niet aan toe gekomen, morgen weer een kans.
gr
Peco Power
snhnic (0), 15 jaar geleden
Maakt niet uit ik wacht rustig op je bericht. Ik heb al een andere accu voor de zekerheid.
Kan volgens weer een ander ook komen omdat de dynamo niet genoeg massa heeft. Wellicht een extra kable van de min van de accu naar de dynamo chassis?
snhnic (0), 15 jaar geleden
Er zit nu weer een andere dynamo in, maar ook deze wordt te warm. Aanzetten auto en de accu laad goed bij, dan auto uitzetten, maar de dynamo blijft warm. Boortcomputer zou het kunnen zijn, waar zit dat kastje? Ik heb allemaal dubbele materialen als iemand mij in de juist richting kan wijzen?
Mercury weet jij al of er altijd spanning op de plug hoort te blijven?
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
nee, volgens mij niet, ik meet in elk geval niets, massa is een bekend probleem, boordcomputer zit onder het dashboard
snhnic (0), 15 jaar geleden
Oke, dan gaan we die kabel maar eens bijlangs.
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
En ? pobleem opgelost? ik ben ookwel ff nieuwsgierig :-)
gr
Peco Power
traction (0), 15 jaar geleden
hallo hier de zwager.
ik heb een nieuwe dynamo gemoteerd en problemen zijn verholpen.
vorige dynamo's waren toch niet goed en hedden problemen in de diode brug.
Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden
oke, bedankt vor de feedback
greetz
Peco Power
dannymdouma (0), 15 jaar geleden
Hallo Jan,
probleem hoeft bij de vorige niet zozeer in de dynamo te hebben gezeten.
wellicht heb je het verkeerde type gehad er zijn namelijk een 105 en een 140A dynamo uitvoering natuurlijk ook de 3.1 V6 maar die heeft een duidelijke kleinere + draad aansluiting.
Heb de fout zelf ook gehad en naar 2-3 weken weer de dynamo stuk wat er exact anders aangestuurd wordt weet ik niet zo direct zou dit in de servicemanual moeten nakijken.
Het verschil tussen beide dynamo's is op het oog niet direct te zien. Voor beeld zie ook website C&S pontiac trans sport de poelies voor de riem zijn zowiezo identiek
groetjes Danny