Hallo, ik heb mijn auto voor 2 maanden terug op LPG laten ombouwen.
Het betreft hier een nieuwe imco instalatie. tot voor 2 weken liep de auto goed niets aan de hand.
Het volgende deed zich voor, opeens bij het optrekken een mega backfire.
Gevolg hiervan uitlaat demper overleden, en de vlotters van de carburateur vervormt en lek.
Ze gaven mij als tip: bougies vervangen, nieuwe bougiekabels monteren.
Dat alles heb ik gedaan, maar het probleem is nog aanwezig.
Ik heb vervangen ac delco bougies R43, ac delco bougiekabels, nieuw slangetje naar de vervroeger van de ontsteking.
Nieuwe vlotters in de carburateur. De carburateur is van edelbrock (2 traps) en de ontsteking is van HEI. Ook zit er een edelbrock inlaatspruitstuk op.
Voor de rest loopt de auto super, alleen als ik wil versnellen kan het voorkomen dat hij weer terug slaat in de carburateur.
Heb je ervaring met dit probleem, of een tip welke bougies en bougiekabels ik het beste kan gebruiken met LPG.
Dan hoor ik het graag van jullie.
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
moroso kabels zijn beter dan ac delco,maar dat is het probleem niet.
Je moet de bougies afstellen op 0.7 mm,dit is hoogst waarschijnlijk de oplossing.
Bedankt voor je tip, ik zal de bougies afstellen. En ik denk toch dat ik een paar andere (koude) bougies monteer.
De meeste die ik er over gesproken heb, hadden er goede ervaring mee.
13 jaar
Bij mij was het een aansluiting van de darm v/d LPG naar het inlaatspruitstuk waarvan het stuk dat in het spruitstuk zit was losgekomen. Dus een koppere 90° aansluiting die met een kontermoer vastzit op het spruitstuk. De darm zat goed vast op dit kopere stuk dus ook heel lang achter aan het zoeken geweest en bougies, bougiekabels enz. vervangen voor we het gevonden hadden door er toevallig tegen te duwen met nog maar eens de bougies te vervangen!
13 jaar
Ik heb de bougies vervangen voor ac delco R43S, afgesteld op 0.7 mm.
Proefrit gemaakt en tot nu toe nog geen backfire gehad.
Maar nu is mij het volgende opgevallen, als ik de motor s'morgens start loopt hij goed stationeer.
Maar als de motor dan op tempratuur is begint hij onregelmatig te lopen.
Met als gevolg dat als ik hem in de D zet en ik wacht eventjes de motor afslaat.
Voor de rest loopt hij goed en trekt ook goed op.
Kan het zijn dat het C O niet goed staat, of heeft dit geen invloed op LPG.
Ik overweeg toch om andere bougiekabels te halen.
Ze hebben mij verteld kabels met een harde kern zijn beter voor motoren op LPG
Groeten.
13 jaar
Ik heb het probleem denk ik al gevonden, Bij het schoonmaken van de verdelerkap kwam ik er achter dat er een barst in zat en niet zo'n kleintje ook. Dit had ik niet verwacht, omdat de ontsteking pas 2 en half jaar oud is. Zo zie je maar weer, alles is mogenlijk.
In ieder geval bedankt voor de reakties en tips.
Groetjes Eric.
13 jaar
Welke soort bougiekabels je gebruikt speelt helemaal geen rol als ze maar goed zijn! Je hebt wel degelijk bougiekabels die veel beter zijn dan gewone maar in uw geval is dit echt niet nodig en meer geschikt voor motoren die heel veel toeren draaien in heel sportieve auto's.
Wel goed dat je u probleem gevonden hebt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Bonneville of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar