close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 912 1968: betreft afstellen motor

Bouwjaar: 1968

graag had ik wat informatie gehad betreff deze wagen ik heb nog geen werkplaatshandboek gevonden,wat zou dit kunnen zijn als de motor draait op rollantie niest de wagen alsook als ik gas geef er zitten2 carburators op van hetmerk solex,de onstekingsvolgorde is dit 1 4 3 2 en waar ligt de eerste cilinder als je achter de wagen staat? HOEVEEL MOET DE CONTACTPUNTopening zijn? EN HOEVEEL GRADEN IS DE VOORONSTEKING,? DE KLEPSPELING IS DIT HETZELFDE ALS EEN TRADITIONELEMOTOR BV 1OP TUIMELEN ZETTEN 4 REGELEN? 4 OP TUIMELEN 1 REGELEN3 OP TUIMELEN 2 REGELEN ENZ IS HET MOGELIJK DE CARBUS AF TE STELLEN ZONDER GEREEDSCHAP OM TE SINCHRONIZEREN,

Geplaatst door

marnix7335 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kan voor deze gegevens denk ik beter zoeken op fora over klassieke VW's, het blok is als ik mij niet vergis hetzelfde als van een VW 411/412. Ook de Kever en VW-bus motoren en de VW1600TL Fastback/Ponton hebben soortgelijke motoren.

synchroniseren van carbu's: om het *goed* te doen moet je vacuummeters hebben. Je ontkomt er niet aan maar het is de moeite waard. Eerst heel de motor afstellen, ontsteking, kleppen, maar ook vlotterniveau's van de carbu's. Bij synchroniseren de gaspedaal bediening (kabel? of stang?) even loshalen. Na afstellen alle afstelpunten verzegelen met bv een likje verf. Gastbediening weer vast en klaar.

JanSpeed5132 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 912 of stel zelf een nieuwe vraag.