hallo allemaal.
een 85`` turbo-944 zou volgens de verkoper in topconditie zijn.
nu bleek de auto helemaal niet in top staat! zware olie lekkage,turbo kapot,uitlaat lek,bak hing los er onder,en de koppeling slipte al na aankoop op de terug weg
van een sloop -porsche kreeg hij de druk-groep,koppelings plaat,uitlaat-spruit stuk,cilinders,en turbo
nu hebben wij van de week de spullen voor de man gemonteerd,
nu blijkt de auto nog te slippen,maar alleen in de 5de versnelling[ja ik weet het dat is het begin]en alleen met abrupt het gas in trappen ,de plaat leek me nog wel aardig 9 mm[of is dat toch te weinig?,of heb ik nu iets verkeerd gedaan?heb ook de druk-groep van de turbo-s er op gezet
graag advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kainamo
De plaat is te dun, Vraag het materiaal is dat 2e hands de koppeling bedoel ik.
9 mm hoeft niet te weinig te zijn voor die plaat, maar controleer voor de zekerheid even de stand van de hevel van de koppeling. In het koppelingshuis zit een inspectiegat bij de koppelingscilinder, als het goed is staat de hevel ongeveer in het midden als je je pedaal niet intrapt. Bij een dunne plaat staat de hevel naar voren, het is een trekkoppeling. Als die plaat te dun zou zijn dan gaat die zeker slippen als je gas geeft in twee vanaf 40 km/u op het moment dat de turbo erin komt is het echt gebeurd, het koppel wat die motor levert is echt geweldig (en geweldadig). En juist daar gaat het om : die drukgroep die er in zit is zo sterk, dat je na een tijdje autorijden en veel koppelen beenspieren hebt a la Ben Johnson, ware het niet dat de ingenieurs bij Porsche hier een truukje op hebben gevonden : bij het koppelingspedaal zit een veer die je helpt bij intrappen van de koppeling. Die veer is in drie sterktes verkrijgbaar en je kan ook nog de veerspanning afstellen. Kijk eens bij je pedaal, stel de veer af zodat het je meer moeite kost als nu om het pedaal in te trappen, en ga nog eens proefrijden.
succes
En trouwens, die dealer is vast een goede dealer, hij heeft zijn klant op het juiste moment geadviseerd de auto te verkopen :-)
na een nieuwe koppelings plaat ,die net zo hard slipte als de tweedehandse,heb ik het gevonden.
het lag aan de afstelmoer[bandbreete pendaal] van het pendaal cilinder ,door dat ik eigenlijk dacht dat een hydroliek-koppeling
zich aan zou passen[nippel open gedraai met monteren,ingedrukt totkoppelinghuis,nippel dicht]ik wist dus niet dat hij zich zelf zou opstellen,maar dat bleek het geval.na een paar simpele draaien aan de stelmoer[koppelings pendaal] is het probleem opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar