Ik ben momenteel bezig aan een 944 die wel ontsteking heeft maar geen inspuiting.
Wagen heeft niet meer gelopen nadat ze het alarm hebben willen ontkoppelen.
Als ik spanning geef aan het DME relais op de plaats waar de spanning van het kontakt moet komen (wordt meestal onderbroken door alarm)werkt de fuelpomp wel maar heeft geen inspuiting de benzinedruk is dan op dat moment 2,5 Bar en de pomp draaidt dan continu i.p.v van af te vallen als er geen tacho pulsen komen aan de DME computer.
Wat ik wel bizar vindt is als ik de sensors die van het vliegwiel komen omwissel (PG met BDP)er géén ontsteking aan wezig is ook al zijn een connector en stekker gemerkt met een witte punt in verf waaruit men normaal kan afleiden dat deze zo dienen aangesloten te worden doch dan géén vonk onsteking meer.
N.B Weet iemand waarvoor het draadje met een connector M/V met 2 kontakten aan een zijde en aan andere plugzijde een weerstand van 1.8Kohm afgeschermd in krimpkous dient met de tekst"DME" in de buurt van de DME computer L O passagier zijde .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo alberto,
die draad is een coderingsdraad voor de dme,afhankelijk in welk land de auto verkocht is,bijv amerika of europa etc
als ik de storing zo bekijk moet je het echt in de dme zoeken...
veel succes !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar