Mijn Porsche 944 Type I (bj. 1982) heeft het volgende probleem:
Na een paar meter met koude motor gereden te hebben, valt de druk helemaal weg. De motor houdt als het ware in. Hij probeert zichzef aan de gang te houden maar komt niet boven de 1000 toeren uit. Zelf gasgeven kan niet meer. Het lampje van de accu gaat branden en vervolgens slaat de motor af.
Als de motor warm is gedraaid, dan loopt ie prima. Wat kan hier aan de hand zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk zit de bout waarmee de krukaspoelie op z'n plek wordt gehouden niet vast genoeg. Deze klemt namelijk ook de oliepomp op de krukas! Hierdoor wordt de oliepomp dan door de motor niet aangedreven omdat hij gewoon over de krukas slipt. Dus niet proberen hem dan dmv gas geven aan de praat te houden, want de motor loopt dan zonder smering!!!
De reden dat de druk bij warme motor wel goed is komt omdat de koude olie veel dikker is en de oliepomp een grotere weerstand heeft. Hierdoor slipt hij makkelijker over de krukas. Als de olie eenmaal op temperatuur is draait de pomp met minder weerstand waardoor hij makkelijker mee rond wordt gedraaid.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar