Porsche Carrera 2000: vermogenverlies carrera 4

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 3400, Vermogen (kw): 220

Beste,

ik heb een probleem met vermogen verlies bij een carrera 4 cabrio van bwj 2000.
Vanaf 4200 toeren gaat het motorblokje branden op de display en is er geen vermogen meer wagen trekt niet meer op;
ook bij plotse acceleratie het zelfde probleem
de motor is eruit gegaan en alle !!! sensoren zijn vervangen.
onze laatste optie is de brandstofpomp vervangen door misschien te weinig debiet
Bij het uitlezen van de wagen komt erop wegvallen verbranding cylinder 4,5,6 .
Wie herkent dit probleem ??

joachim996

Geplaatst door joachim996 (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 911? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Mijn ervaring met Porsche's is dat het heel vaak de luchtmassameter is die te weinig aan geeft.
Het mengsel wordt dan te arm en daar krijg je misfire's van.

Een te lage brandstofdruk is een theoretische mogelijkheid. Ik ben die mogelijkheid echter nog nooit tegen gekomen.

Of de motor te arm staat is vaak te zien aan de fuel trims. Die zijn dan behoorlijk positief.
Als de brandstofpomp opbrengst te laag is dan zijn de fuel trims alleen positief wanneer je flink wat vermogen vraagt en niet tijdens normaal rijden met zo'n 3000 rpm.
Als de luchtmassameter te weinig aan geeft of de brandstofdruk te laag is dan zie je positieve fuel trims over het volle toerenbereik.

joachim996 (0), 2 jaar geleden

beste oldford,
inderdaad wij demonteerden de katalysators en een daarvan was compleet weggebrand vandaar geen vermogen meer in hogere toerental
bedankt om de gouden tip
hopelijk rijd de porsche na het plaatsen van nieuwe nu beter

mvg

joachim

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Bedankt voor het antwoord. Heb je ook de oorzaak al gevonden?

joachim996 (0), 2 jaar geleden

de vorige eigenaar heeft jaren nooit doorgereden met de wagen korte ritten en nooit goed op bedrijfstemperatuur en foute benzine getankt 95 ipv 98

joachim996 (0), 2 jaar geleden

yihaa de 996 is weer de oude trekt mooi in toeren met een normaal verbruik en blijft goed op temperatuur nogmaals bedankt om de gouden tip inderdaad de katalysators mvg Joachim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.