close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 944: Wie kan mij helpen?944 start niet

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 8v cabrio type2

GOEDENDAG ik heb deze auto gerestaureerd als pleziertje en rijdend weg gezet diverse malen nog gestart in de loop van de tijd .
Nu deze 25 is wilde ik deze klaarmaken voor op de weg maar wil niet meer starten.
Draait wel heb er een starthulp opgehad ik ben zelf niet een wonder met elektrische storingen en gevolg oplossen .
Schat zelf in dat er iets met de dme kast of relais of andere sensor niet werkt /reageert of een massa probleem maar heb te weinig kennis en te weinig

bvd veel rijplezier see you Soon on the road

Geplaatst door

944 vanaru wbx2.2 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eddy, welkom op Problemcar.

Het is op Problemcar niet de bedoeling werk aan te bieden.
Wel kunt u vragen stellen omtrent uw problemen, wellicht kunnen we hier uw vragen beantwoorden.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

hoho ik bied geen job aan want dan had ik wel gezet job aangeboden of leuke verdienste nee !!!!!!!!hulp gevraagd zie de bomen niet in het bos staan na van alles geprobeerd te hebben en kan geholpen worden als iemand er wat meer ervaring mee heeft en evt wat test onderdelen bezit en trouwens er zijn ook wel eens mensen die gewoon mensen helpen zonder er gelijk werk van te maken en omdat het een bijzonder apparaat is zijn er ook die het een kick vinden om eraan te klooien en er wijzer van te worden op een intellectuele wijze en te maken kosten bedoel ik niet meer als onderdelen die evt nodig zijn en evt reiskosten en een mooi ritje als er weer gereden kan worden

oke...dan is het goed.
Uit de vraag haalden wij een aanbod om tegen vergoeding de auto te repareren.

mvg,
moderator Problemcar

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Hallo Eddy,

Ik weet niet of je het probleem nog hebt, maar ik heb met mijn 924S het zelfde probleem gehad. Bij mij was één van de krukas sensoren stuk gegaan. Door corrosie van de aluminium houder wil het nog wel eens gebeuren dat de interne kern kapot gedrukt wordt. Ook gaat idd het DME relais nog wel eens kapot, hebben zekeringen slechte verbindingen in de zekeringkast of het contactslot kapot.

Dit is een stappenplan wat je zou kunnen volgen om tot de oorzaak te komen. Dit zou mijn advies zijn:
- Check of je een vonk hebt tijdens starten. Ik doe dat meestal door er één bougie dop er af te trekken en daar een schroevendraaier in te steken en deze +/- 1mm boven een metalen motor deel te houden en vervolgens te starten. (raak deze niet of alleen met een geisoleerde tang aan!) Je zou nu een vonk moeten zien overspringen.

- Check of je brandstof pomp loopt tijdens starten. Pomp zit rechts achter onder de auto iets achter het wiel. Als iemand deze even iets aanraakt tijdens starten. Je kunt dan voelen of ie het doet (horen kun je vaak niet tijdens starten)

Als het antwoord op beide vragen Ja is, dan is er electrisch gezien alles wel OK denk ik en zou ik de oorzaak zoeken in bv vervuilde bougies (verzopen), slechte verdelerkap, evt vervuilde injectoren of verouderde brandstof.

Als het antwoord op beide vragen Nee is, dan zou ik de oorzaak in het DME relais of krusas sensor zoeken.

- Neem (of koop) een 12V spanningzoeker.
- Meet of je tijdens starten spanning krijgt op de branstof pomp (t.o.v. massa). Is het antwoord Ja, dan is je DME relais goed en zou ik de oorzaak in de brandstof pomp zoeken. Is het antwoord Nee, dan is er of een zekering stuk, het DME relais stuk of wordt niet aangestuurd.

- Haal de min pool van je accu los en demonteer de Motor ECU en haal de connector los van de ECU en schroef deze open met het schroefje aan de voorkant van de stekker zodat je alle draden ziet. Sluit je accu weer aan. Op de ECU stekker zoek je naar de branstof pomp aansturing. Dit zou een zwart/grijs draadje moeten zijn op pen 20 (als dat niet klopt, moet je eest het juiste schema er bij zoeken alvorens verder te gaan). Pak een draad een knoop deze aan een goed massa punt (b.v. stuur kolom). Zet het contact aan en verbind het grijs zwarte draadje met massa. Nu zou de brandsof pomp moeten lopen.

Als het antwoord Ja, dan is je DME relais en zekeringen in orde en waarschijnlijk je krukas sensor stuk. De ECU stuurt dit pinnetje alleen naar massa wanneer hij z'n referentie pinnetje ziet op het vliegwiel.

Is het antwoord Nee, dan is er waarschijnlijk iets mis met je DME relais of de voeding er van.

Voodat je de ECU weer terug monteert, haal dan eerst even weer de accu er af om beschadiging van de ECU te voorkomen.

Als je met dit stappenplan er niet uit komt, dan laat maar even weten en kan ik je op basis van je bevindingen verder helpen.

Met vriedelijke groeten,

Arjan

Turbari16 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.