Na het vervangen van de cil. kop, omdat de vorige krom was, wil de motor niet meer aanslaan. Distributie staat op tijd, alle stekkers en vacuumslangen zitten vast, brandstofduk is goed. Uitlezen met clip brengt geen storingen aan het licht.
Tijdens het aanzetten van het contact valt op dat het acculampje, het oliedruklampje en het storingslampje niet aangaan.
Het lijkt erop dat er geen verbinding met de R.E. inspuiting is? Ik kan echter nog niet vinden waar het probleem zit, mede omdat ik m.i. niets losgehaald heb wat deze storing kan veroorzaken.
Iemand een suggestie?
Vr gr Bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
krijg je een toerentalsignaal binnen? kan zijn dat de bdp sensor geen signaal geeft, en ook geen storing.
Weet je zeker dat de timing goed is? Als de krukas een volle omwenteling verkeerd staat dan past het blokkeergereedschap maar loopt de motor niet. Het opname element cilinderherkenning zit op het tandwiel van de brandstofpomp en zit dus niet op de nokkenassen.
Aan kawa, ik heb een toerentalsignaal.
Henk, je kan gelijk hebben, ik heb de bdp stift niet gebruikt omdat ik er bar slecht bij kan komen en onder tijdsdruk ging het zo wat sneller. Iets om morgen nog "even" te controleren.
Maar hoe verklaar je dan het niet branden van de controle lampjes? Stel dat de distr. niet op tijd zou staan, dan zouden na het aanzetten van het contact toch het laadstroom, oliedruk en storingslampje even moeten branden. Het airbag en abs lampje doet dat wel.
Bert.
Oeps..... Zo zie je maar, haastige spoed..... laat je dingen over het hoofd zien.
Na de krukas een slag gedraad td hebben t.o.v de nokkenassen loopt hij weer als nieuw. Wat kan het leven toch mooi zijn.
Bedankt!
Bert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar