Renault Megane: aanhaalmoment van inlaat-uitlaatspruitstuk

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

wie kan mij vertellen wat de aanhaal momenten zijn van het inlaatspruitstuk en het uitlaatspruitstuk.
ik heb een koppakkingset gekocht waar 4 kunstofringen bij zitten,waar zijn deze voor?

mvg,
jan

jankwaak123

Geplaatst door jankwaak123 , lid sinds 16 jaar geleden

16 Reacties

jappie PRO, 11 jaar geleden

je moet de inlaat en uitlaat gewoon vast draaien met de hand....eerst alle bouten aandraaien ..en dan goed vast zetten van binnen naar buiten toe....vast is vast ...

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Inlaat en uitlaatspruitstuk bouten moeten vast met 25nm van binnen naar buiten. Heb je een foto van die ringen hoe ze er precies uitzien?

jankwaak123, 11 jaar geleden

bedankt voor de gegevens.
hoe kan ik het beste de krukas blokkeren i.v.m de krukas poeli bout.

mvg,
jan

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Wij halen deze altijd los met een luchtsleutel. Je kunt de auto ook in zijn 5de versnelling zetten op de handrem en het linker wiel blokeren, en de rechter naafmoer tegen houden dan komt hij ook los. Nieuwe krukasbout moet weer vast op 20nm+ 68 graden.

jankwaak123, 11 jaar geleden

bedankt,heb ik weer wat geleerd.

jankwaak123, 11 jaar geleden

wie kan mij helpen.
Ik heb de koppaking vervangen,met het volgende probleem.
cilinder 1 en 4 stonden in bovenste stand.
voordat de kop er weer op ging waren de kleppen van eerste cilinder waren gesloten en van de vierde bijna.(1 klep was dicht andere bijna)
ik heb de cilinderkop voor montage op het onderblok gecheckt door het nokkenas tandwiel enige malen rond te draaien met het merkteken naar boven.
het resultaat bleef het zelde met het merkteken in bovenste stand.
cilinderkop gemonteerd en net als de krukas op tijd gezet.
distributieriem erom gelegen,gelet op de merktekens,en op spanning gezet.
bij het testen kon ik de krukas ruim 1 slag ronddraaien en liep toen vast.
wat kan het zijn ,1 tandje verdraaid of moet de kop weer af.

mvg,jan

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Zuiger 1 en 4 moeten idd in bdp staan, en dan staat je merkteken op de nokkenas van boven, en die van je krukas naar beneden gewezen. Je moet de merktekens van je distributiriem (die witte) over de merktekens van je krukas, en nokkenas leggen en dan kan er niets fout gaan! Dus ik denk toch dat je het zelf verkeerd hebt gemerkt. Controleer anders even het spietje achter het nokkenastandwiel, deze kunnen ook wel eens breken!

jankwaak123, 11 jaar geleden

probleem is inmiddels opgelost.
distributie stond 1 tandje ernaast.
bedankt voor je advies.

mvg,jan

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Mooi dat hij weer draait ! Altijd goed op de merktekens letten, je zet ze er niet voor niets;)

jankwaak123, 11 jaar geleden

hallo,
de kleppen tikken een beetje meer dan normaal.
kan ik deze gewoon stellen zonder speciaal gereedschap?
wat is de klepspeling inlaat/uitlaat.
moet dit bij warme of koude motor gebeuren.

mvg,jan

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Kleppen stellen moet je altijd doen bij het demonteren van de cilinderkop!

0,10 inlaat bij koude motor (+- 0,05 er boven)
0,25 uitlaat bij koude motor (+- 0,05 er boven)

jankwaak123, 11 jaar geleden

kan het dan niet als de kop er op zit?

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Ja natuurlijk wel ! Gewoon stellen met overlappingen cil1 overlappen 4 stellen, en zo alle 8 de kleppen.

jankwaak123, 11 jaar geleden

dat dacht ik wel.
moet het nou met koude of warme motor gebeuren.

Bas_petiet PRO, 11 jaar geleden

Had ik erbij gezet, met KOUDE motor.

jankwaak123, 11 jaar geleden

nogmaals bedankt.
ik kan me voorstellen dat je dat gezeur een beetje zat word.
het gaat helemaal goed komen.

mvg,jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.