De kachelventilator werkt niet meer in de hoogste stand. De weerstand is het niet, dus ik vermoed een slechte verbinding. Maar hoe kom ik bij de schakelaar? Moet ik daarvoor het kastje onder de asbak losdraaien? Aan de bijrijderskant zie ik ook geen schroeven om erbij te kunnen. Wie weet er meer van?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de stekker op de kachelweerstand helemaal ok? Ik zou daar het eerste naar kijken.
De schakelaar kan je bereiken door achtereenvolgens:
- de asbak te verwijderen
- bakje van de asbak verwijderen (2 torx schroeven)
- daarna weer twee schroeven verwijderen
- het paneel met de knoppen kan nu losgeklikt worden
aan de knoppen kan je weinig zien of aan veranderen.beetje contactspray misschien. Nogmaals kijk eerst od de stekker bi de kachelweerstand in orde is. Losmaken, schoonmaken met contactspray en terugplaatsen.
Het is een (12 of 14-polige stekker die met een schuigverbinf=ding vast zit).
succes,
Willem
Ik heb het paneel losgekregen, maar er is niets aan te zien. Geen ingebrande contacten o.i.d. De kabelboom loopt verder het dashboard in, dus daar is niets meer te zien. Ik weet niet waar hij verder uitkomt. De schakelaar moet goed zijn want ik hoor ergens een relais tikken tussen stand 3 en 4. Die weerstand ben ik ook nog noet tegengekomen. Ik zal toch de andere kant van die kabelboom moeten hebben. Je durft niet teveel te wrikken aan dat dashboard, want voor hetzelfde geld gaan die plofzakken af.
14 jaar
Overigens. Als ventilator op standen 1,2 en 3 werkt, zou ik tevreden zijn.
14 jaar
Stand 1,2, en 3 werken verder ook goed, maar ik kan er niet tegen dat de vierde stand niet goed werkt. Hetzelfde met de verlichting van het display van de radio/klok bovenop, er is één lampje defect en dat hoort niet. Het ziet er niet uit, die halve verlichting.
14 jaar
Dan vervang je het defecte lampje toch + degene die het nog wel doet (want je zult zien dat die ook binnenkort kapot gaat)? Dat is geen rocket science.
14 jaar
Ik zal in het weekend eens met de schroevendraaier in de auto stappen om het een en ander los te draaien. Het weer is er ook niet echt naar om buiten in de auto te gaan sleutelen.
14 jaar
helaas dit probleem ook gehad stand 1 2 en 3 wel werken en stand 4 niet
MAAR bij mij was het dus wel de kachelweerstand die defect was ( geexplodeerde ic )
Deze is helemaal ingegoten in plastic precies onder het kapje waar de aansluiting zit van de kabel zag je het plastic bol staan met een opgeblazen ic
deze vervangen ( 83 euro ) en nu doet hij het weer
14 jaar
In mijn logica neem ik aan dat de weerstand niet defect is als de fan draait in stand 1-2-3, maar het blijkt dat het ook anders kan. Kan je mij vertellen waar dat circuit zit en hoe ik erbij kom?
14 jaar
Bovenpaneel dashbord verwijderen. L + R de speakerkapjes weghalen en de schroef daaronder verwijderen. Dan kan de kap er af. Weerstand aan de rechterzijde. dan.
Hartelijk dank voor het meedenken, ik ga in het weekend de bovenkant van het dashboard er maar eens afhalen. Lampje van het display vervangen en het fancircuit controleren.
14 jaar
De bovenkant van het dashboard eraf gehaald. Inderdaad schroeven los en een flinke klap geven. Het lijkt of de hele boel breekt, maar het ging goed. Alle twee de lampjes maar vervangen á 5,00 euro en het vreemde was dat toen het hele zaakje weer in elkaar zat, de ventilator het ook weer deed op stand 4. Ik heb er geen logische verklaring voor, hooguit dat misschien een kabelboom verschoven is. Ik had er niet naar gekeken omdat de garage geen regeling in voorraad had. Maar alles werkt weer....
13 jaar
meestal is het stekker die wegroesten door water heb deze liggen incl werstanden als deze tzt weer de geest geeft
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar