Nog steeds niet opgelost !!! Trilling door gehele auto, alsof de motor onder spanning staat en alles doorgeeft, en geluiden. Soms een beetje roffelend en algehele donkerbruine lage brom vooral als hij koud is, maar blijft aanwezig. Bij stationair draaien ook niet stil en bij een heel klein beetje gasgeven , dus iets verhoogd stationair zware holle klank. Veel beter kan ik het denk ik niet omschrijven. Ze zeggen dat de motorsteunen er normaal uitzien. De beruchte rechtermotorsteun boven is een klein jaartje geleden al eens vervangen. Bij het plaatsen van de nieuwe motor is alles natuurlijk wel los geweest. ( zie motor plat) en (trillingen) Ook is er meteen een nieuwe koppeling geplaatst. Heb niet gevraagd of dit een originele renault koppeling is. Heb eens gehoord dat dit kan uitmaken ! Al met al weten ze het niet en stellen voor om naar de firma te gaan welke de motor geleverd heeft om te kijken of het aan de motor zelf ligt. Lijkt momenteel meer op een km. stand van 3 ton dan nieuw gereviseerd ! Kan iemand zeggen wat het meest waarschijnlijk is ? gr. Rien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eens of de dynamovrijloop vast zit. Zo ja,vervangen.
motorsteun rectsboven kun je zelf bekijken zoals eerder gezegd!
Hoi Jeroen, kan ik hieruit opmaken dat de klachten als boven beschreven door de motorsteun kunnen komen? Zoja, dan zal ik naar een dealer moeten voor een second opinion denk ik, want mijn garage denkt niet dat het hieraan ligt. Zelf weet ik niet hoe ik dit precies zal moeten zien.
13 jaar
Helaas, motorsteun rechtsboven vernieuwd en achterste steun naar bak vernieuwd maar zonder resultaat. Weer alles voor niets. Is nu echt een raadsel. Er is ook een nieuw vliegwiel en koppeling ingekomen samen met de nieuwe motor. Ze gaan nu contact opnemen met de leverancier van het vliegwiel of hier iets mee zou kunnen zijn ?? Zoals ik al zei is het net of de motor alle trillingen direct aan de carrosserie doorgeeft. Er is nog een steun toch ? onderaan.Zou dit nog een mogelijkheid zijn misschien?
13 jaar
Helaas nog geen reactie mogen ontvangen ! Motor geeft alle trillingen van de motor door aan carosserie lijkt het. Heeft ook een donkerbruin laag geluid met name in lage toerentallen. Iemand een idee ??
13 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Rien.
Door het openen van een 2e, 3e Topic wordt het er zo niet overzichterlijker van.
Je verwijst mensen van het één naar een ander Topic, dit is niet de bedoeling.
Moderator Problemcar
Sorry, ben een beetje radeloos. Wat nu ?
13 jaar
[quote=nihuni00]Sorry, ben een beetje radeloos. Wat nu ?[/quote]
Kan ik mij voorstellen. Door het openen van meerdere topic's wordt dit zo in de hand gewerkt.
Vaak geheel onnnodig....
Moderator Problemcar
Nogmaals sorry, maar hoop dat er toch nog iemand wil reageren op het probleem, gr. Rien.
13 jaar
- loopt je motorblok wel rustig of trilt dat extreem veel meer dan normaal zou moeten bij jouw type motor?
- zit je uitlaat niet ergens tegen de auto aan en zijn alle ophangrubbers nog goed en goed gemonteerd?
- Je kunt proberen of het aan een motorsteun ligt door met een blok hout bij elke motorsteun voorzichtig de motorsteun te ontlasten door de motor wat omhoog/opzij te duwen. Als het geluid dan ineens weg is. lijkt het mij duidelijk.
13 jaar
Hoi, motorblok trilt meer als zou moeten. Heb dit vergeleken met een zelfde auto en heel verschil. Ook in geluid . Die auto reed hetzelfde als mijn auto ooit reed van voor de motorcrash, dus met mijn oude motor. Geen bromgeluid en trilling dus. Zoals gezegd zijn eergisteren 2 motorsteunen vervangen zonder resultaat, behalve de onderste, hier is volgens mij niet naar gekeken, vandaar mijn vragen, zie boven. Zou alleen de derde steun dit dan kunnen veroorzaken? Heb gevraagd op aanraden van Alfons (zie boven) of het te maken kan hebben met de dynamovrijloop, maar het antwoord was dat de riem dan zou moeten klapperen. Verder lees ik over de egr. klep. ??? Ik merk dat de garagist niet blij met me is, maar als ik naar een andere of dealer ga gaat dit weer veel geld kosten en daar zit ik niet op te wachten na deze al vreselijke kostenpost. gr. Rien.
13 jaar
Hoi, heeft iemand al enig vermoeden ? Derde motorsteun? iets bij uitlaat of aansluiting? luchtfilter? filter is overigens vernieuwd bij grote beurt 4 weken voor motorcrash. Het geluid lijkt steeds erger te worden. Zou graag eerst iets concreters weten voordat ik weer ( voor de zoveelste keer ) naar de garage ga. gr. Rien.
13 jaar
Ik zou me concentreren op die veel te heftige trillingen. Motorsteunen e.d. zijn ontworpen om een bepaalde mate aan trillingen te kunnen dempen,
Als jouw motorblok VEEL te hard trilt, is dat de oorzaak en de rest het gevolg. Is er geen montagefout gemaakt bij de inbouw van de nieuwe motor?
13 jaar
Je zegt dat het blok veel meer trilt dan normaal is,dus het blok loopt niet soepel? Is de distributie timing al gecontroleerd? Als deze niet goed staat kan dat ook voor behoorlijke trilling zorgen.
Helemaal met timo eens !!laat nu eerst eens de distributie timing goed controleren dan kan je dit belangrijkste
deel van de motor uitsluiten!!(deze motor is spieloos !!!!!!!)
13 jaar
[quote=martin goeman]Helemaal met timo eens !!laat nu eerst eens de distributie timing goed controleren dan kan je dit belangrijkste
deel van de motor uitsluiten!!(deze motor is spieloos !!!!!!!)[/quote]
zit gewoon een spie in bij een 1,9 dci.
wat is er allemaal overgezte van de originele motor???
De motor is geleverd met distributie, verstuivers en pomp. Ook is er een nieuw vliegwiel en koppeling met drukgroep ingezet. Ook nieuwe multiriem, Verder zijn de veerpootschotels vernieuwd. Poelie is geloof ik niet vernieuwd. De rest is denk ik overgezet.
13 jaar
bij de basis beginnen distr timing controleren,misschien hebben de verstuivers een oplawaai gekregen bij het kappotlopen van de oude motor,zijn deze gestest???
Zal proberen of ze de distributie willen controleren. Weer veel werk toch ? Sorry abc, de verstuivers zijn ook mee vervangen zoals ik al had omschreven, zie boven. Als de distriburie een tandje verkeerd zou staan wat is dan de klacht ? Ook trilling en een sonore brom in de motor ? Is de laatste motorsteun onderin welke niet is vervangen , steun linksboven en de steun naar de bak zijn reeds vervangen, nog een mogelijkheid van deze klachten ? Nogmaals, voor de duidelijkheid, de klacht is trilling, ( ook kriebel in de pedalen) en meer (brom) geluid. gr.
13 jaar
Heb de auto aangeboden bij een renault dealer. Volgens de monteur is het inderdaad geen stille auto, maar er schijnt zo te horen en te voelen na een blokje om, niets ernstigs aan de hand te zijn zegt hij. Heb gevraagd of er misschien iets niet op tijd staat, distriburie bijvoorbeeld of verstuivers, maar volgens hem is dat niet het geval. Heb ik nu gewoon pech dan ? Is een groot verschil met de vorige motor. ! Deze had 2 ton gedraaid en ik moet dan maar hopen dat de nieuwe motor zijn (draai) nog moet krijgen misschien. Aangezien ze dus geen aanleiding zien om ingrijpend te gaan sleutelen zal ik het maar moeten accepteren, tenzij het natuurlijk nog veel erger gaat worden, want dan zal ik weer aan de bel trekken. Allen nog bedankt voor het meedenken, maar voor mij is het helaas niet opgelost ! gr. Rien.
13 jaar
Zoals ik uit je verhaal opmaak zijn de verstuivers mee vervangen door nieuwe in combi met de motorwissel? Is deze wissel gebeurt bij een Renault dealer? Het kan wezen dat de nieuwe verstuivers niet zijn ingeleerd op hun correctie waarde, dit moet altijd gebeuren bij nieuwe verstuivers anders krijg je zulk soort klachten met gevolg weer motorschade! Laat dit even na vragen bij de gene die de motor heeft ingebouwd, en vergelijk anders de codes op de verstuivers eens met de ingelezen codes in de Ecu.
Motor is ingebouwd bij een nieuw opgestarte garage.Een van de twee hiervan is een aantal jaren chef werkplaats geweest bij een renault dealer. De verstuivers waren eerst niet ingeleerd ! Na mijn klachten en eerst allerlei andere mogelijkheden zoals wielen, banden, enz. gecontroleerd te hebben, is na een helder ogenblik van de monteur duidelijk geworden dat sommige types ingeleerd moesten worden. Zoals deze dus. Dit hebben ze toen gedaan. Is daarna iets beter geworden. Helaas is de (kriebel) trilling in auto en pedalen nog volop aanwezig. Lijkt bij koude motor nog erger . De motor maakt ook meer geluid (brom) als de vorige. Kunnen deze beide klachten door de verstuivers komen ?
13 jaar
Deze type motoren zijn er erg gevoelig op de verstuivers. Je kunt ze eens laten demonteren en laten testen, en gelijk ultrasoon te laten reinigen bij een speciaal revisiebedrijf. Ook kun je de rekeneenheid inspuiting eens laten herprogameren met nieuwe software, dit wil ook wel eens tot de oplossing zorgen! Verder is de bovenste motorsteun bij een senic ook een erg gevoelig onderdeel dit is een oliegevuldesteun die naarmate het ouderdom erg inslijt met resonanatie bij stationeer toerental tot gevolg. Verder is het correct monteren in lijn van deze steun ook erg belangerijk anders los je het probleem nog niet op! Maar hier was je volgens mij al van op de hoogte als ik zo de berichten eens lees?
Hoi, zie bericht 6 dec. wat betreft de motorsteunen. Kunnen deze dan anders gemonteerd worden ? slobgaten of zo? Ik weet dat de bovenste steun dit kan veroorzaken en heb hem tegen beter weten in laten vervangen. Zou dan aan de montage moeten liggen ? Is het een idee om naar de firma O.M.C. in Hoogvliet te gaan welke de motor geleverd heeft i.v.m. de verstuivers ? De rekeneenheid laten programmeren met nieuwe software zou bij een renault dealer moeten gebeuren ? Ik begrijp hieruit dat de codes inleren wat bij mijn garage is gedaan niet afdoende zou zijn? Misschien heb je een advies. gr. Rien.
13 jaar
Kan het nieuw gemonteerde vliegwiel deze trillingen doorgeven ? Voel ook trilling in het koppelingspedaal, vooral als ik tijdens het rijden deze een beetje intrap is de trilling duidelijk te voelen. Heb vandaag nog even harder gereden, 125 en 150 en de trilling wordt dan heftiger ! Zeer onrustige auto !
13 jaar
Op de motorsteun zitten gleufgaten en hiermee kun je de stand van de steun veranderen. Wat ik voor me zelf doe is kijken naar de bout afdrukken van de oude steun voordat ik de nieuwe monteer, wat je wel kan proberen is om de bouten wat op te lossen en de steun een stukje verschuiven te opzichten van hoe hij nu staat. Hierna gewoon eens kijken of dat effect heeft op de resonantie/trilling. De verstuivers die erbij zijn geleverd zijn wel goed(anders draait hij niet), maar de codes die op de verstuivers staan dienen ingeleerd te worden in de rekeneenheid, schrijf deze codes van elke versuiver op en controleer deze codes via de clip in de rekeneenheid, zijn de codes niet juist laat ze dan inleren!! Wat betreft het herprogammeren van de software van de rekeneenheid: In somige software waar hij nu op draait kan een fout zitten, of de software kan verouderd zijn. Vandaar dat het raadsaam is om de software een keer te updaten, dit is ong +- 20min werk en is het proberen waard i.v.m je klacht(en) Al deze reparatie's, en of werkzaamheden moeten we uitgevoerd worden bij een Renault deal ivm de juiste uitlees appartuur. Het zal een aantal uurtjes werkloon kosten, maar het is het proberen waard! suc6 ermee.
Ook een 2delig massavliegwiel kan zo'n klacht geven, maar voor deze diagnose dient de versnellingsbak gedemonteerd te worden!!
Kan onbalans in het vliegwiel echt niet anders geconstateerd worden ? Men moet er toch anders wel redelijk zeker van zijn voordat je de bak gaat demonteren ! Misschien iets weghalen zodat het zichtbaar wordt of te meten is ?
13 jaar
Ben er achter gekomen dat er een scheurtje zit in het rubber van een steun. Niet de beruchte motorsteun rechtsvoor welke bij mij al vernieuwd is, maar de steun welke erachter zit. Treksteun?? of beugel? Deze ziet er als volgt uit : 2 keer rubber met ertussen een soort metalen schoteltje met een bout er doorheen. De bovenste rubber is aan de voorkant iets ingescheurd. Nadat ik met een balkje het schoteltje iets omhoog geheveld heb was de trilling veel minder ! Echter na een stuk gereden te hebben toch weer meer trilling. Waarschijnlijk weer iets ingezakt. Ik vermoed dat er een metalen hulsje inwendig zit waar de bout doorheen gaat en als de bout dit hulsje raakt doordat het rubber gescheurd is de trilling veroorzaakt. Kan dit kloppen ?? of is het meer hoop dan waarheid ? Als iemand dit kan bevestigen dan ga ik ook deze steun/beugel vervangen en zijn we misschien eindelijk in de goede richting. Heel graag een reactie a.u.b. gr. Rien.
13 jaar
Heb inmiddels de bovenste steunen een paar keer verplaatst binnen de mogelijkheden maar dit scheelt iets maar niet afdoende. De benodigde kier tussen de rubbers is aanwezig, dus hier zit het waarschijnlijk niet in. Morgen ga ik naar de firma welke de motor geleverd heeft en hoop dat dit iets oplevert. Zal hier ook vragen of ze anders een vermoeden hebben. Een monteur (klant van mij) noemde nog op dat het wel voorkomt dat de motor de carrosserie kan raken als de motor bij het intakelen niet goed in de rubbers op het subframe zou zitten ? Is dit dan alleen te zien als je de boel weer los moet maken ? Anders zouden ze dat toch wel gezien hebben ? Jullie horen in ieder geval van mij na de motorcontrole. gr. Rien.
13 jaar
Ben voor de motorcontrole geweest bij de leverancier en ze hebben er maar 4 nieuwe verstuivers ingezet. Lijkt iets beter nu, vooral stationair. Op mijn vraag of ze niet ingeleerd moesten worden werd lachend gereageerd ! Ze hebben daar zeer veel renault motoren en onderdelen en bakken verstuivers , en nog nooit ingeleerd !Klinklare onzin zeggen ze. Lijken prima mensen en hebben alles uitgelegd. Bij de terugreis was er helaas bij hogere snelheid weer volop trilling aanwezig. Lijkt net of de banden op zeer hoge spanning staan en wordt zelfs een beetje stuiterig. Tegelijk met de motorwissel zijn de veerpootlagers/schotels ? vervangen. Kan dit een oorzaak zijn of zeg ik nu iets geks ? Het is tenslotte allemaal tegelijk vernieuwd. ??????????
13 jaar
Kan iemand mij zeggen of de verstuivers toch ingeleerd moeten worden ? Of heeft de motorleverancier gelijk en is dit onzin ? Zie boven. Wordt het van inleren beter ?
13 jaar
Nou Rien...er is blijkbaar geen belangstelling meer voor jou probleem, want je zit al sinds 13 december tegen jezelf te kletsen....
Waarschijnlijk is niemand bekend met dit probleem.
Oke dan, hierbij een update. Gisteren de hele dag aan het sleutelen geweest samen met de monteur van de garage. Dit alles onder coulantie omdat ik niet tevreden ben. Trilt nog steeds bij stationair in stuur en vloer, en bij optrekken ook duidelijker voelbaar in de pedalen. Ook bij normaal rijden is het alsof je voeten gaan slapen door de lichte trilling in de pedalen. Alle 3 de motorsteunen zijn gecontroleerd, al vind ik dat de beruchte rechter voorsteun vrij slap is. De kier is aanwezig, maar is bij gedemonteerde steun vrij gemakkelijk dicht te drukken. Weet niet of dit zo makkelijk mag gaan. De motor hebben we vervolgens zonder spanning weer gemonteerd. Ook is de distributie, pomp, enz. slangen allemaal gecheckt. Denk nu toch aan het vliegwiel/koppeling . .Misschien is de balancering niet 100 procent ? Verder hebben we geen idee. Iemand toch nog een reactie ?
13 jaar
Hiervoor helaas nog steeds geen oplossing! Beetje geschoven met de rechter steun, en ietsje pietsje verbetering.
13 jaar
Volgens mij heb je alles al gechecked, heb je de krukaspoelie al gecontroleerd? Je voelt het vooral in de pedalen,ik denk dat het dan toch maar tijd wordt om het vliegwiel te controleren ook al moet de versnbak er voor gedemonteerd worden,want je zit al zo lang met dit probleem.
maakt de motor een "klapperend geluid"bij het afzetten van de motor ?
Heb er mee leren leven en lijkt wel minder geworden al weet ik eigenlijk wel beter. Ik heb geen trek in demontage en nog meer kosten. En nee, hij maakt geen klapperend geluid bij stilzetten. Ik had het al laten rusten maar ik kreeg op mijn kop van de moderator omdat er geen oplossing geplaatst was, vandaar. Groetjes en bedankt allemaal.
13 jaar
Goede dag menen dat trillen is het vliegwiel ik heb het ook gehad van een Renault sceni 2.0 2004 kosten zo 400 euro
8 jaar
Wel die van de koppeling dat vliegwiel die is dubbel groetjes jacob
8 jaar
Wel die van de koppeling dat vliegwiel die is dubbel groetjes jacob
8 jaar
Wel die van de koppeling dat vliegwiel die is dubbel groetjes jacob
8 jaar
Wel die van de koppeling dat vliegwiel die is dubbel groetjes jacob
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar