close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Olie druk niet correct

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCI

Gisteren bij renault dealer in hhw geweest. Om een linker voorlampje te wisselen. Heel vreemd, maar nog geen 30km daarna oliedruk problemen kan toeval zijn natuurlijk. Paar weken geleden olie ververst en weet zeker dat het oliepijl goed was (niet bij renault gedaan trouwens). Vandaag olie pijl gemeten en tot mijn verbazing was deze net iets boven puntje B ?????? Renault gebeld met de vraag of het olie pijl kan stijgen. Antw: Ja dat kan zijn vanwegen een zuiger of motor problemen dat hij ergens druk opbouwd bla bla . Vertellen trouwens niet dat het kan komen door koelvloeistof lekkage, dat weet ik toevallig. Wel tal van andere oorzaken. Ik vraag pijl is toch pijl ? dat kan toch niet meer worden? Minder wel ,maar meer? Wat kan ik hier aan doen is mijn vraag dan, Anwt: ja dat kan ik niet zien door de telefoon dan zou u langs moeten komen en dan kunnen verder kijken. Voor dat antwoord was ik al bang, en ik moest maar naar de garage waar ik de olie had ververst 3 weken terug. Kortom heb er geen lekker gevoel bij. Mijn vraag is wat kan ik het beste doen? Beetje olie eruit halen. Of laten uitlezen? bij R er zijn nog wel meer opties of oorzaken die ik kan verzinnen. sensor/krukasverstelling werkt die op oliedruk ? nou ja HELP. Wachtend op antwoord Gr B

Geplaatst door

bertram roeper (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

renault en peugeot hebben dezelfde motor
en de dw10 geeft ook olie melding wanneer olie te hoog staat
dus de vraag is geeft hij melding van niveau niet goed of van te weinig oliedruk
beetje aftappen kan
maar dan blijft de vraag waarom is het gestegen

ik weet dat bij peugeot boxer het probleem komt door te lang addifief dat wordt bijgevoegd
hierdoor komt een deel in de carter
via herprogrammeren was dit probleem volgens mij opgelost maar dan hebben we ook een 3.0hdi

werner,

het is citroen en peugeot....en een vraag over een renault scenic 1,9 DCI beantwoorden met opgeloste problemen van een peugeot 3,0HDI heeft niet veel zin.


gr John

Het "teveel aan motorolie" is (als overvulling met olie kan worden uitgesloten) hoogstwaarschijnlijk óf verdunning met koelvloeistof óf een verdunning met diesel. Je moet laten uitzoeken welke mogelijkheid het betreft. Ruik bv. eens aan de motorolie op de peilstok en hoe ziet je motorolie er uit?.
Heb je tekenen van een lekke koppakking (hoewel zeldzaam bij deze motoren)?
Zijn je injectoren nog okee?
Heb je overdruk in je oliecarter?
enz.

Hoeveel km heeft dit blok al achter de rug?

Heino4267 645

13 jaar

Bedankt voor jullie reacties. Auto staat bij de garage momenteel. Schijnt toch de sensor te wezen die stuk is. Hoop electronische beveiligingen die opzich prima zijn zolang ze zelf maar niet stuk gaan. Jammer maar helaas kosten +/- 300euries. Sensor zit in het blok zelf, dat net 2 ton gelopen heeft. Voor de rest is er ook nog niks raars gevonden, ook geen verandering op het moment dat de melding doorkomt . Dus moet wel de sensor wezen volgens renault. Ben er vanochtend heen gereden maar bleef onder de 2 duizend toeren en dan blijft de melding weg, komt doordat er dan niet genoeg oliedruk is waarschijnlijk.

Heren nogmaals bedankt Gr B

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.