Bij het accelereren merk ik "iets"rond de 2500 toeren, met name in de 2e versnelling. Ik trek 'm dan door tot zo'n 3000 toeren en schakel op naar 3. Hij valt dan terug naar zo'n 22-2300 toeren en als ik blijf versnellen dan merk ik dat hikje wederom maar dan iets minder sterk.
Het is moeilijk te omschrijven, maar het is net alsof de motor heel eventjes iets minder brandstof krijgt of zo. Als je 'm op zo'n rollenbank zou zetten, dan zie je volgens mij een stijgende lijn met heel even een kleine terugval/recht lijntje waarna 'ie weer vrolijk omhoog gaat.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hierover is al veel geschreven. Zie ook de topic wisslende prestaties, reinigen EGR klep enz.
Het lijkt een "probleem" dat bij het type motor hoort. Ik denk niet dat daar veel aan te doen is. Als ik het mis heb, word ik vast verbeterd.
Gr. Ronald
[quote=CBR1000]Hierover is al veel geschreven. Zie ook de topic wisslende prestaties, reinigen EGR klep enz.
Het lijkt een "probleem" dat bij het type motor hoort. Ik denk niet dat daar veel aan te doen is. Als ik het mis heb, word ik vast verbeterd.
Gr. Ronald[/quote]
Klopt helemaal. Zowel de lmm als de egr kunnen het trekkend vermogen danig beinvloeden. En dat is bij dit type regelmatig aan de orde.
Egr afdoppen en luchtmassa meter controleren / uitlezen / schoonmaken. Vergeet niet dat een vervuilde lmm GEEN foutcode veroorzaakt.
Sytze
Ik heb dat ook. Ik hoor het vooral in de turbo die rond dat toerental in elkaar dipt en daarna weer opkomt.
17 jaar
Je weet niet wat je overkomt als ie weer goed is......als een speer.
Ow, maar hij trekt wel als een speer, alleen hoor je 'm even dippen daar.
17 jaar
Dus trekt tie niet als een speer,want als tie in een stijgende lijn doortrekt merk je een behoorlijk verschil in trekkracht.
17 jaar
Tsja, onderin heeft ie het even moeilijk en dan rond de 2000 toeren vliegt ie onder je vandaan, dan een dip in het turbogeluid, rond de 2500, 2800 toeren, waarna de turbo (volgens het geluid) opnieuw opkomt en bijgeregeld wordt en weer verder vliegt. Dit is alleen als je het gas vol intrapt.
17 jaar
[quote=Speerpunt]Tsja, onderin heeft ie het even moeilijk en dan rond de 2000 toeren vliegt ie onder je vandaan, dan een dip in het turbogeluid, rond de 2500, 2800 toeren, waarna de turbo (volgens het geluid) opnieuw opkomt en bijgeregeld wordt en weer verder vliegt. Dit is alleen als je het gas vol intrapt.[/quote]
Als ie helemaal goed is heeft ie geen dip maar blijft ie continu trekken totdat het max. koppel is bereikt.
Sytze
Dus wanneer kom ik langs ;-)
17 jaar
Ik heb jou woonplaats even ingetikt in mijn tomtom en hij weet zich er geen raad mee.......maar je bent welkom.
En, is de auto inmiddels door Sytse onder handen genomen? Zo ja, wat is de diagnose/ uitkomst?
17 jaar
Ik heb dit ook gehad en bij mij hebben ze turbo en intercooler vervangen(onder garantie).Hij heeft deze dip nu niet meer.
17 jaar
Is dan de turbo in het geheel vervangen inclusief de aansturing, vacuumslangetjes etc? Of echt alleen de turbo? Het lijkt mij namelijk geen turboprobleem, maar meer een turboaansturingsprobleem. Maar goed, ik ben geen professional....
17 jaar
Op de werkkaart van de garage stond dat ze turbo,intercooler en slangetjes en verschillende dichtingen vervangen hebben.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar