de accu staat na een nacht leeg ik heb er een nieuwe ingezet maar nog steeds
ik meet een lekstroom van 4,5 amperemaar ik kan de gebruiker nnog niet vinden
ik heb een carkit ontkoppeld en de electrische handrem losgemaakt ,maar geen verbetering
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
4,5 ampere??
Controleer of kofferbakverlichting of andere verlichting niet blijft branden.
Anders zekeringen trekken,zakt de stroom op een bepaalde zekering...dan opzoeken voor welke verbruiker deze zekering dient.
Ricky,
Als je meet heb je dan wel de deuren dicht en eventueel op slot?
Ook moet je dan even een paar minuutjes wachten en dan nog eens meten.
Dat was de stroom met deuren op slot na een paar minuten
Vandaag mee bezig en lekstroom is opeens weg nulstroom is nu 0.01 ampere
Het lijkt wel of de auto opgedroogd is,misschien stond de trekhaakstekker vol water met beetje zout
Het probleem begon donderdag tijdens die sneeuwbuien
Relais van achterruitverwarming is misschien blijven"plakken"
17 jaar
Hij is vannacht toch weer leeg verwarming achterruit was koud tijdens lekstroom
zou de dynamo ' lek' kunnen zijn?
[quote=autobalk]Hij is vannacht toch weer leeg verwarming achterruit was koud tijdens lekstroom
zou de dynamo ' lek' kunnen zijn?[/quote]
Doorgeslagen diode in diodebrug is mogelijk ja.
Loskoppelen en je weet het.
Op de raambedieningsmotoren staat ook permanent 12V voor het geheugen van de uiterste raamstanden.
Als er regen- of pekelwater in de motorconnectoren loopt krijg je vreemde effecten. (Spreek uit ervaring)
Heeft het "zekeringtrekken" nog iets opgeleverd?
17 jaar
dat is nog niet gelukt ik was bezig met de dynamo loskoppelen,maar voordat hij los was was de lekstroom weg
die was nu 5 ampere,vannacht laten staan en hij dewed het vanochtend natuurlijk.Ik zal hem vandaag in de regen zetten.
wij hebben dat probleem ook gehad bleek dat de motor van de achterruitwisser lekstroom had motortje nagekeken en gereviseerd en probleem opgelost
17 jaar
komt dat ook al voor bij vrij nieuwe auto's 2004 140000 km al die stekker problemen?
Na veel gedemonteer en gemeet kwam de lekstroom vanaf de accu via de 175amp zekering en de dikke rode kabel die naar de kachelmotor/aircounit onder de auto gaat Ik heb de kunststof kap gedemonteerd en de lekstroom was daarna weg als ik de 4 relais die daar zitten een voor een bedien gaat er zo'n 40 amp lopen
,kan het zijn dat er daar een van blijft hangen?
is ooit een terugroepactie voor geweest,moest de weerstand en de relais vervangen worden.kijk even onder de kap of daar een blauwe sticker zit waarop e3 is aan gekruist
Ik zie geen sticker ,zal morgen dealer vragen of hij daarvan weet
het was een relais van de kachel voorverwarming onder de auto.het veertje van 1 v.d 4 was slap en bleef
af en toe hangen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar