close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Moeilijk starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2 tD

Sinds enkele weken start de wagen 's morgens moeilijk. Normaal slaat hij dadelijk aan na het "OK" teken, maar nu moet ik een 3tal seconden aandringen en wat met het gaspedaal op en neer gaan alvorens hij start. Veel rookontwikkeling is dan het gevolg. Voor de rest van de dag start hij normaal.
Herkent iemand dit?

Geplaatst door

Bauwie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk gloeistiften defect.

kawaZ750 0
badge

17 jaar

Bedankt Kawa.
Kan ik zelf controleren welke stiften er defect zouden zijn, of is het beter om ze alle vier samen te vervangen?

Bauwie 0

17 jaar

Heb je al gemeten of de gloeibougies wel spanning krijgen? De gloeibougies kun je evt zelf controleren. Demonteer ze, maak er een draad (met zekering ertussen) aan en maak deze aan de + pool van de accu, als je de gloeibougie met een tang beethoudt en de buitenkant tegen de - pool houdt, zal deze binnen enkele seconden rood tot lichtrood moeten worden. Je kunt ze dan ook onderling vergelijken. Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Mijn tip is als je ze toch alle vier eruit hebt ze alle vier te vervangen. Ze zijn alle even oud.
Wat is de km stand van de auto ?

RolandK10257 0

17 jaar

Om de stiften eruit te halen moet ik blijkbaar eerst een klein moertje bovenopde stift losdraaien, maar daar kan ik verdomd moeilijk aan. Is daar speciaal gereedschap voor nodig?
Mijn Espace heeft 235.000 Km.

Bauwie 0

17 jaar

Ja, ik heb ze ooit een keer vervangen in mijn vorige auto (Megane 1.9 Turbo Diesel) en dat was een enorm gepiel.
Ik heb toen een kort steek/ringsleuteltje 8 (korter dan de standaard sleutels die je overal ziet) gekocht en daar is het mee gelukt. Wat je ook kunt proberen is zo'n ringsleuteltje met ingebouwde ratel, die hebben heel weinig slag nodig en je hoeft dat niet steeds de sleutel opnieuw op de moer te zetten.
De gloeistift zelf ging met een pijpsleutel.

Verder nog een tip om eerst de omgeving rond de gloeistift eerst schoon te maken, dan kan er geen vuil in de cylinder vallen als je hem eruit haalt.

En vergelijk goed de oude stift naast de nieuwe, de nieuwe mogen niet langer zijn dan de oude. (het deel wat in de motor zit) Zeker even checken.

Bij 235000 km lijkt het me een goed idee de gloeiers te vervangen.

Succes !

O ja, die tip die Sjaak gaf is ook zeer de moeite waard, als er geen spanning op de gloeiers staat help vervangen zeker niet.

RolandK10257 0

17 jaar

eerst (laten) controleren of ze idd defect zijn, en of er wel spanning op komt. Bij de 2.2 G8T motor zitten de gloeistiften een stuk omgunstiger als bij de 1.9, aan een steek- of ringsleutel heb je niks, maar dat heb je zelf al wel gezien. Je hebt goed gereedschap nodig, voor je eraan begint. Als er een stift afbreekt, heb je een groot probleem. Als je niet veel ervaring hebt met dit soort dingen, raad ik je aan om deze klus door een vakman uit te laten voeren.

kawaZ750 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.