close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: achteruitrijlampen doen het niet meer

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

goeiemiddag

ik heb een megane cabrio uit 1998 waarvan op het een op het andere moment de achteruitrijlampen het niet meer doen.
nou is mijn vermoeden dat het de zekering is want als ik de lampen op de knipperlichtplaats zet zijn ze niet stuk.
nou is het probleem dat ik niet weet welke zekering ik moet gaan kontroleren want het kapje van de zekeringkast ontbreekt en het zijn 4 rijtjes van 10 zekeringen en heb al gezocht op internet maar zie nergens een schemaatje dus wie o wie helpt mij ????

m vr gr harm

Geplaatst door

alkmaria (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Indien je er even tijd voor neemt kun je ook gewoon even alle zekeringen 1 voor 1 eruit nemen en controleren.
Geen instructieboekje meer bij de auto?

Santa 0

14 jaar

Vaak is de schakelaar op de bak defect. Is vrij simpel te controleren door de 2 draden bij de schakelaar door te verbinden.

moderator 0
badge

14 jaar

Maar dan moet hij eerst weer weten waar die schakelaar zit.......

Santa 0

14 jaar

[quote=moderator]Vaak is de schakelaar op de bak defect. .[/quote]
Er zitten niet zoveel elektrische schakelaars aan een bak met 2 draden. Hoogstens nog een pulsgever maar die heeft meestal 3 draden.
Draadkleur is ook te zien/vinden bij de stekker van de achterlichten.

moderator 0
badge

14 jaar

Heb je helemaal gelijk in.

Santa 0

14 jaar

de achteruitrijschakelaar is m'n tweede keus omdat ikvermoed dat er uitsluitend 1 zekering voor de achteruitrijlampen is,op internet is deze zekering bij de gewone megane ook gekoppeld aan de acherruitwisser maar op de cabrio vervalt dat.
helaas heb ik een instructieboekje niet meer dus hoopte via deze weg erachter te komen welke zekering wat was en 1 voor 1 elke zekering eruit halen om te kijken of ie goed is.....................het zijn er 40...............is een hoop werk terwijl er hier misschien iemand is die mij in een keer zo uit de brand helpt met een schemaatje waar ik in volgende keren met andere stroomprobleempjes ook weer wat aan heb

thanks voor de moeite

alkmaria 0

14 jaar

Zekering nr. 8. Middelste rij, 3e van links. 15 amp. zekering, blauw van kleur.

moderator 0
badge

14 jaar

[quote=moderator]Zekering nr. 8. Middelste rij, 3e van links. 15 amp. zekering, blauw van kleur.[/quote]
hier kan ik wat mee gelukkig,helaas is het voor mij nu te donker om meteen te gaan proberen maar.............de middelste rij?????ik heb vier rijtjes van 10..............
ik denk dat ik de 8ste zekering van rij 2 en 3 dan bekijk tenzij er nog iemand is met een schemaatje????

alkmaria 0

14 jaar

Typisch frans weer........ Ze hebben 3 verschillende modellen zekeringkasten...........

Dan is het zekering nr. 36: Afhankelijk van het type zit deze zekering in de onderste rij uiterst rechts OF in de 2e rij van onderen , 4e van rechts.

moderator 0
badge

14 jaar

Met een multimeter op de gelijkspannings-stand kan je (zonder eerste de zekering te verwijderen, dus deksel eraf en meten) zekering voor zekering nameten of er spanning overbeide contacten staat met gemonteerde zekering. Meer dan 0,5 Volt = zekering defect.......
Volgens mij gaat dit net zo snel ......

Heino4267 645

14 jaar

Als ik het tijdsverloop zo zie had de topicstarter alle 40 zekeringen er al meerdere malen uithalen en insteken...
En als het te donker is, wil een lampje meestal wel eens als oplossing werken.
Er zijn zat van die kleine led-lampjes te verkrijgen. Leg er eentje in je auto, altijd handig voor onderweg.

Santa 0

14 jaar

toppie!!!!!!dankzij jullie reacties is het probleem opgelost!!!!!!
het was inderdaad de zekering,de onderste rechts dus was zo opgelost.
ik had voor de zekerheid er ook een multimeter bij maar hier zaten 2 types minizekeringen in:de eerste type kan je inderdaad aan de buitenkant meten op de puntjes en het andere type is gewoon geheel dicht aan de buitenkant waardoor je evengoed de zekering er uit dient te halen om te meten.ik zou dan een stuk of tien uit moeten halen om na te meten maar met twee kansen waar hij zou kunnen zitten was het eenvoudig opgelost.

mijn dank aan de moderator en heino4267
===========================

alkmaria 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.