auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Advies, met laguna naar buitenland

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Ben van plan om van de zomer met de auto naar Oekraine te gaan, echter ben ik niet zeker of ik nog rijdend terug kom.
Dit omdat hij al 205 dkm gelopen heeft, hoeveel de moter tot heden geen gebreken heeft getoond, moet ik er rekening mee houden dat de cilinderkop onderweg voor problemen kaan zorgen? bv. door lange ritten?
Ik denk dat ik in totaal iets van 6 a 7 duizend km ga maken.

alle reacties zijn van harte welkom

Geplaatst door

Abba (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De auto ziet toch niet waarnaartoe hij onderweg is, als ie het in nederland nog 7000km zal doen zal ie het daar ook doen mits de brandstof normaal is.... Waarom denk je dat ie het niet uit houdt?

Safrane10698 0

16 jaar

Je moet het zo denken, hoe meer naar het oosten, hoe goedkoper de renault garage wordt. Zorg in ieder geval dat alle vloeistoffen op peil zijn als je weg gaat, onderweg bv een keer de koelvloeistof en olie peilt. Dat je de temperatuur van de motor niet te ver laat oplopen en wat zeer belangrijk is dat je geen olie of iets dergelijks gaat wisselen bv 1-3 dag voor dat je weg gaat. Je kunt iet s over het hoofd hebben gezien, die tijdens de rit naar boven komt. Tevens zou ik 16 inch banden eronder hebben, de wegen worden na gelang je naar het oosten gaat slechter.

ejnn 0

16 jaar

ehhh, 2e keer distributieriem komt toch redelijk dichtbij.......
Als dit al niet is gedaan natuurlijk, anders dit bericht negeren.

goldtop 0

16 jaar

Ja, kun je mooi en goedkoop een riem laten vervangen bij de renault dealer.

ejnn 0

16 jaar

Ik weet dat je daar goedkoper uit bent, maar daar gaat het niet om, ik doe alle reparaties zelf aan mijn auto. Je bent in een andere land en wil je onderweg niet met pech stilstaan en of je nog kwalitatief goede onderdelen kan vinden is nog de vraag.
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de motor, hij verbruikt geen olie geen lekkages, maar ja het is een lange rit, de brandstof is daar vak veel slechter, omstandigheden die de motor sneller laten slijten, denk ik. En omdat ik overal hoor dat de auto's op lpg bij dergelijke km standen een koprevisie nodig hebben, begin ik te twijfelen.

Wat zijn de ervaringen, merk je zoiets ver van tevoren of houdt hij meten mee op?

Abba 0

16 jaar

ik heb geen ervaring met koprevisie. Maar als je op vakantie gaat en je gaat je daar druk om maken. Zou me daar niet druk over gaan maken.

Als je tankt in oosteuropa, tank alleen bij Shell. Ik kom vaak daar, en altijd iets. Sinds ik shell tank en niet na de goedkoopste ga, gaat het goed zonder een probleem.

ejnn 0

16 jaar

Ach, Abba.
Als je met een renault laguna niet stil wilt staan in het buitenland moet je thuis blijven.
gewoon volgooien die bak en op vakantie ermee.
Als je je daar druk over moet maken, kun je beter niet gaan.

primera p11 0

16 jaar

Zou wel bobine meenemen die gaan nog weleens, of valeo's erin zetten die hebben minder problemen

Andre379 0

16 jaar

[quote=Abba]Ben van plan om van de zomer met de auto naar Oekraine te gaan, echter ben ik niet zeker of ik nog rijdend terug kom.
Dit omdat hij al 205 dkm gelopen heeft, hoeveel de moter tot heden geen gebreken heeft getoond, moet ik er rekening mee houden dat de cilinderkop onderweg voor problemen kaan zorgen? bv. door lange ritten?
Ik denk dat ik in totaal iets van 6 a 7 duizend km ga maken.

alle reacties zijn van harte welkom[/quote]
Ter info: Je kunt onderweg niet "last krijgen van je cylinderkop": De noodzaak voor een koprevisie meldt je garage aan jou bij een beurt als ze de kleppen niet meer kunnen stellen. Mocht je cylinderkop kapot gaan, dan merk je dat doordat je auto mankementen krijgt (bv. niet lekker meer lopen, warm lopen of vloeistoffenverlies of iets dergelijks). Zorg dat je auto een aantal weken voor je vakantie een "vakantiebeurt" heeft gehad (= "alles nakijken", meestal goedkoop) en dan ga je gewoon met een gerust gevoel op vakantie. Waarom op het tijdstip "een aantal weken voordat je op vakantie gaat"? Mocht er bij de beurt iets fout gaan (dopje vergeten of zo), dan merk je dat ruim op tijd voor je vakantie.

Prettige vakantie!

Heino4267 725

16 jaar

Jongens, bedankt voor je bijdrage, als ik terug ben van mijn vakantie dan post ik weer wat om te vertellen hoe het gegaan is.

thnx

Abba 0

16 jaar

De storing waar je voor vreest zal bijna nooit optreden.Een storing waar je geen rekening mee houdt daar zal je eerder mee te maken krijgen.
En nog vaker:helemaal geen storing. Goede Reis

vletter 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.