auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault 4 1986: af slaan motor

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850

hallo ik heb een renaultje 4 uit 1986 met een 0.8 motor
na een poos op de snelweg gereden te hebben
slaat de motor af bij het uit rollen als ik de koppeling intrap.
De caburateur is schoongemaakt, nieuwe voet pakkingen,
nieuwe bougies, rotor, kontaktpunten, verdeel kap vernieuwd.
Onsteking afgesteld met stroboscoop, kleppen gesteld.
Verder loopt hij goed, houdt niet in, stationair loop hij ook goed.
co is 3.5 en 4.5
Heeft iemand een idee waarom hij afslaat?
bvd
met vriedelijke groeten r van huizen

Geplaatst door

rob van huizen (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het een L of Tl??? 850 cc!!! Als je weet waar je moet zoeken?? adviseer ik je toch nog een keer het stationaire gedeelte te controleren. Verwijder het vlotterdeksel en de stationaire doseur (sproeier in de volksmond. met sleutel 8 of schroevedraaier. als de neus zwart is moeten ook alle stationaire kanaaltjes gereinigd(schoongeblazen) worden, Een paar keer heen en weerblazen, losse deeltjes erin maken je gek.. Daarbij hoort ook de luchtdoseur welke bovenop het kanaal zit (onder het deksel en is meestal ook zwart geworden. Als je carburateur ooit eens verwijderd hebt gehad??? heb je misschien op de hoogte van de gasklep kleine gaatjes zien zitten in de wand. (progressiepoortjes en de opening waar het pijpje van de vacuumregelaar op uitkomt. Ik zou ook de stationaire regelschroef verwijderen en het gat erachter schoonblazen. dehet conische deel van de stelschroef met een doek zonder pluisjes schoonvegen. Ik telde altijd hoeveel slagen de regeschroef ingedraaid was en plaatste hem weer net zo terug. Als je hem eerst indraai beschadig je het conische deul heel makkelijk. niet doen dus.

Is er bij de ontsteking wel eens aandacht besteed aan het terugkomen van de centrifugaal vervroeging??? Onder de verdeelkap kun je bij stilstaande motor de rotor iets naar rechts draaien tegen een veer in (vervroeging met behulp van twee centrugaal gewichtjes. 1 dikke en een veel dunnere veer moeten zorgen voor het terugkomen. Als dit zwaar gaat?? bv door roest erin oid. blijft de ontsteking te vroeg staan. Als je onder de plaat waarop de contactpunten gemonteerd zijn zou kijken zie je de veertjes zitten. De gewichtjes drukken het bovenste stuk een beetje vooruit. Het dikke veertje heeft in ruststand speling (dat hoort) en het zorgt voor het tezrugkomen bij hogere toeren, het dunne veertje heeft dan geen effect, maar bij lagere toeren is het in staat de nokken weer in de goede positie te brengen. Door de rotor heel langzaam terug te laten komen kun je misschien concluderen dat het veertje niet sterk genoeg is. Let op !!!!! dit komt niet door het veertje maar door het zwaar gaan van de as op het bovenstukje. verwijder de rotor en indien gemonteerd het viltje eronder. Spuit zonder te morsen kruipolie in het gat onder de rotor. trek de nokken omhoog en duw hem naar beneden terwijl je hem heen en weer draait.(gangbaar maken). blaas, als de zaak weer gangbaar is de kruipolie weg (bescherm de punten) en smeer met motorolie. Het viltje behoort om de paar maanden een beetje olie te krijgen. Als de zaak niet gangbaar wordt zul je de grondplaat moeten verwijderen, DE veertjes aan 1 kant los te maken zonder dat er gebogen wordt aan de bevestigingspunten en zonder dat je een veertje oprekt. Tevens zorg je er voor dat later hetzelfde veertje weer op hetzelfde nokje komt. (viltstift. Draai het boutje onder de nok los en verwijder het bovenstuk. maak de zaak roest vrij . controleer of de gewichtjes ook gangbaar zijn, anders moet je nog meer doen. smeer de scharnierpunten. en monteer alles terug. Er moeten nokken in de gewichtjes passen, maar dat wijst zichzelf. als je alles weer netjes terug zet hoeft er niets opnieuw afgesteld te worden.

Op het klepdeksel zit een zg carterventilatie. verwijder de slangen , maak ze inwendig schoon en blaas ook het gat in het klepdeksel door. oliedop moet dan verwijderd zijn. Pas op, in de slangen zitten (losse) vernauwingen(doseurs) ook deze moeten schoon zijn en op de zelfde plek terug gemonteerd worden.

Is het een L of Tl??? 850 cc!!! Als je weet waar je moet zoeken?? adviseer ik je toch nog een keer het stationaire gedeelte te controleren. Verwijder het vlotterdeksel en de stationaire doseur (sproeier in de volksmond. met sleutel 8 of schroevedraaier. als de neus zwart is moeten ook alle stationaire kanaaltjes gereinigd(schoongeblazen) worden, Een paar keer heen en weerblazen, losse deeltjes erin maken je gek.. Daarbij hoort ook de luchtdoseur welke bovenop het kanaal zit (onder het deksel en is meestal ook zwart geworden. Als je carburateur ooit eens verwijderd hebt gehad??? heb je misschien op de hoogte van de gasklep kleine gaatjes zien zitten in de wand. (progressiepoortjes en de opening waar het pijpje van de vacuumregelaar op uitkomt. Ik zou ook de stationaire regelschroef verwijderen en het gat erachter schoonblazen. dehet conische deel van de stelschroef met een doek zonder pluisjes schoonvegen. Ik telde altijd hoeveel slagen de regeschroef ingedraaid was en plaatste hem weer net zo terug. Als je hem eerst indraai beschadig je het conische deul heel makkelijk. niet doen dus.

Is er bij de ontsteking wel eens aandacht besteed aan het terugkomen van de centrifugaal vervroeging??? Onder de verdeelkap kun je bij stilstaande motor de rotor iets naar rechts draaien tegen een veer in (vervroeging met behulp van twee centrugaal gewichtjes. 1 dikke en een veel dunnere veer moeten zorgen voor het terugkomen. Als dit zwaar gaat?? bv door roest erin oid. blijft de ontsteking te vroeg staan. Als je onder de plaat waarop de contactpunten gemonteerd zijn zou kijken zie je de veertjes zitten. De gewichtjes drukken het bovenste stuk een beetje vooruit. Het dikke veertje heeft in ruststand speling (dat hoort) en het zorgt voor het tezrugkomen bij hogere toeren, het dunne veertje heeft dan geen effect, maar bij lagere toeren is het in staat de nokken weer in de goede positie te brengen. Door de rotor heel langzaam terug te laten komen kun je misschien concluderen dat het veertje niet sterk genoeg is. Let op !!!!! dit komt niet door het veertje maar door het zwaar gaan van de as op het bovenstukje. verwijder de rotor en indien gemonteerd het viltje eronder. Spuit zonder te morsen kruipolie in het gat onder de rotor. trek de nokken omhoog en duw hem naar beneden terwijl je hem heen en weer draait.(gangbaar maken). blaas, als de zaak weer gangbaar is de kruipolie weg (bescherm de punten) en smeer met motorolie. Het viltje behoort om de paar maanden een beetje olie te krijgen. Als de zaak niet gangbaar wordt zul je de grondplaat moeten verwijderen, DE veertjes aan 1 kant los te maken zonder dat er gebogen wordt aan de bevestigingspunten en zonder dat je een veertje oprekt. Tevens zorg je er voor dat later hetzelfde veertje weer op hetzelfde nokje komt. (viltstift. Draai het boutje onder de nok los en verwijder het bovenstuk. maak de zaak roest vrij . controleer of de gewichtjes ook gangbaar zijn, anders moet je nog meer doen. smeer de scharnierpunten. en monteer alles terug. Er moeten nokken in de gewichtjes passen, maar dat wijst zichzelf. als je alles weer netjes terug zet hoeft er niets opnieuw afgesteld te worden.

Op het klepdeksel zit een zg carterventilatie. verwijder de slangen , maak ze inwendig schoon en blaas ook het gat in het klepdeksel door. oliedop moet dan verwijderd zijn. Pas op, in de slangen zitten (losse) vernauwingen(doseurs) ook deze moeten schoon zijn en op de zelfde plek terug gemonteerd worden.

dankje cor gaan we morgen proberen
ik zal de uitkomst hier melden
gr.rob

nieuwe motor in gebouwt oude liep vast

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 4 of stel zelf een nieuwe vraag.