close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 4 1991: CO afstellen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Het probleem is dat bij de APK de CO waarde 5.35 is en hij is niet lager te krijgen de monteur heeft de luchtmengsel schroef helemaal in gedraaid maar lager krijgt hij hem niet heeft iemand een tip hoe het wel zou lukken?

Het is een Renault 4 GTL

Vast bedankt!!

Geplaatst door

emanuel (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

sttat de gasklep wel goed en stat de onsteking ook goed want deze oudere wagens kon je geheel terug scxhroeven.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Jan wat bedoel je precies met de gas klep er zitten twee afstel mogenlijk heden het hoger zetten van het toerental en de lucht mengstel schroef die is nu helemaal ingedraaid, wel heeft de auto 10 maanden stil gestaan zou misschien vuil een een rol spelen?

Gr,
Emanuel

emanuel 0

15 jaar

ja vuil kan zeker een rol spelen als een carburateur droog staat kun je oxidatie in de kanalen krijgen .
met de gasaklep bedoel ik dat hij niet tever open stat zodat als aar de onsteking bij afgesteld is de boel niet goed stat.
je zou dus eerst de onsteking moeten controlern of die goed staat en dan kun je pas het co afstellen maar zorg wel dat dat met het voorgeschreven toerental gebneurt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Bedankt Jan ik ga dat morgen gelijk doen nog een vraag is de CO altijd goed te krijgen, ik bedoel ook als de motor een beetje oud is?

Gr,
Emanuel

emanuel 0

15 jaar

Andere mogelijke oorzaken van een te hoog CO-gehalte: te grote maat stationaire sproeier, vlotterniveau te hoog, motorolie te veel vervuild door benzine

moderator 0
badge

15 jaar

Hij heeft ook een beetje onderdruk dat merkte ik bij de olie vuldop,de carterontluchting zit op de carburateur aan gesloten, is dat een probleem of zal ik die dicht maken bij de carburateur en de ontluchting langs de motor laten lopen zo dit effect hebben?

Gr,
Emanuel

emanuel 0

15 jaar

Dat zal zeker effect hebben............Of de keurmeester dat ook goed vindt, is een andere vraag.....

moderator 0
badge

15 jaar

Ok ik ga het proberen de hele oude types hadden de ontluchting langs de motor lopen, ik ga alle tips morgen doen het resultaat laat ik motgen weten!
Bedankt!

Gr,
Emanuel

emanuel 0

15 jaar

Het is gelukt, ik heb de carter ontluchting met een slang naar beneden laten lopen en de carburateur schoongemaakt en af gedicht hij kwam uit op 1.8 dat was voldoende want volgens het boek van de keurmeester mocht het 3.5 wezen.

Nogmaals bedankt!!

Gr,
Emanuel

emanuel 0

15 jaar

nou dan kun je er weer gekeurt mee rijden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Lijkt me wel verstandig dan om de olie met het filter eens te verversen. Het CO-gehalte zakt niet voor niets zo veel door een losgenomen carterontluchting.

moderator 0
badge

15 jaar

Morgen zal ik dat doen alleen duuurt het een jaar voor ik kan zien of het geholpen heeft, maar er zullen wel andere problemen komen bij deze oude dame!

Gr,
Emanuel

emanuel 0

15 jaar

Wellicht handiger om de volgende keer net VÓÓR de apk de olie te verversen.........?

moderator 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 4 of stel zelf een nieuwe vraag.