Een tijd geleden heb ik mijn R4 gekocht met een lekke koppakking het water kwam uit de carburateur tiijdens het starten, ik heb hem niet horen lopen toen ik hem kocht er zit nu een nieuwe pakking op en de kop is na getrokken en de kleppen zijn weer gesteld maar er blijft een tik in de motor zitten je hoort hem vooral bij lage toeren als ik rij en geef gas dan hoor ik de tik laat ik het gas los dan is het bijna verdwenen ook heb ik er wat dikkere olie in gedaan dat scheelde iets, de auto heeft 62000 km gereden en er was geen slijtage aan de zuiger en de bussen (stootranden), hij start perfect en gebruikt geen olie de bougies zijn mooi grijs lichtbruin
Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
Vast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou dan ben ik bang dat hij waterslag gemaakt heeft en nu dus de drijfstang iets verbogen is of en de zuiger dus anders door de cilinder gaat.
ik neem wel aan dat de kleppen goed gesteld zijn.
groetjes jan.
[quote=jan T]nou dan ben ik bang dat hij waterslag gemaakt heeft en nu dus de drijfstang iets verbogen is of en de zuiger dus anders door de cilinder gaat.
ik neem wel aan dat de kleppen goed gesteld zijn.
groetjes jan.[/quote]
Hoi Jan,
De kleppen heb ik 2x gesteld en hij heeft inderdaad veel water binnen gehad, kan de zuiger gewoon gebruikt worden?
Bedankt!
15 jaar
nou je zult erst moeten kijken welke cilinder de tik veroorzaakt.
dan zul je moeten gaan kijken wat de oorzaak is.
is het de zuiger dan zul je de kop er weer van af moeten halen en het carter er onder uit en dan de zuiger er uit met de drijfstang en dan moet gecontroleerd worden of hij krom is en dat kan meestal niet met het blote oog maar moet met een mal.
dus erg een voudig is het niet.
groetjes jan.
[quote=jan T]nou je zult erst moeten kijken welke cilinder de tik veroorzaakt.
dan zul je moeten gaan kijken wat de oorzaak is.
is het de zuiger dan zul je de kop er weer van af moeten halen en het carter er onder uit en dan de zuiger er uit met de drijfstang en dan moet gecontroleerd worden of hij krom is en dat kan meestal niet met het blote oog maar moet met een mal.
dus erg een voudig is het niet.
groetjes jan.[/quote]
Bedankt !!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar