Ik heb een vreemd probleem ontdekt met de airco van mijn Scenic:
Als ik met de airco aan een lange rit maak, met de ventilator in stand 3 of 4 neemt de luchtstroom die uit de ventilator komt steeds verder af tot er bijna geen voelbare luchtverplaatsing meer is.
Zodra ik de airco weer uit zet, voel ik naarmate de lucht weer warmer word, de luchtstroom van de ventilator weer toenemen tot zijn normale blaasvermogen.
Hoe kan dit? is er misschien een klep die dicht gaat of heeft de koude lucht soms een remmende werking op de ventilator(lager)
Wie kan mij helpen?
De airco is pasgeleden bijgevuld e.d.
mvrgr Rene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de airco op 'automatisch ' staan?
Het kan zijn, dat de instelbare temperatuur is bereikt en dat hij daarom minder gaat blazen.
Als de lucht in de auto weer warmer wordt, dan zal hij weer harder gaan blazen, totdat hij de temperatuur weer bereikt heeft. Als er echt grote verschillen tussen binnen en buiten zijn, zal hij ook de circulatie klep veranderen, van aanvoer buiten naar binnen criculatie en andersom.
misschien bevriest de verdamper, laat dit goed controleren
Het is een handbediende airco, dus als het goed is zal deze niet minder gaan blazen!
Als de verdamper bevriest, blijft de ventilator dan niet gewoon voluit blazen?
Is bevriezen van de verdamper zelf onder de moterkap te constateren?
grtn Rene
17 jaar
vastlopende motortje van de ventilator daar denk ik aan als alles zo bekijk
het bevriezen is makkelijk te constateren dan wordt de aircopomp uitgeschakelt
maar ook bij druk te hoog en bij druk te laag
maar de airco specialisten weten wel wat ze doen je moet in het systeem wel veel te veel doen om dat te bereiken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar