auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Airco

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2dci

gedurende een rit met airco in stand auto merkte ik dat af en toe de airco niet werkte. Meestal na enkele minuten, soms langer kwam koeling weer in. Ook helpt het dan niet om systeem op hand te nemen. Tevens gebeurde het ook wel dat de ramen aan binnenzijde in een keer dichtsloegen met vocht. Af en toe lijkt het erop dat een en ander ook afhankelijk is van rijsnelheid. Bij een snelle rit (160) geen werking koeling.
Probleem bij renault dealer laten uitzoeken en deze kwam tot de conclusie dat pomp niet goed werkte. Deze vervangen voor 800euro. Helaas probleem is gebleven. Heeft iemand een idee waar te zoeken.

Geplaatst door

rienvoermans (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

terug gaan naar deze dealer zij hebben een reparatie uitgevoerd zonder succes waar u wel voor betaald heeft

bij een snelle rit hoe hoog staat de temperatuur meter
dit is van belang omdat als de temperatuur te hoog wordt de airco automatisch uitgeschakelt wordt
staan er geen storingen in de computers opgeslagen die van invloed zijn op werking

andreas08 0
badge

17 jaar

Hij gaat ook terug naar de dealer, maar voordat ik nog meer rekeningen krijg die het probleem niet oplossen had ikzelf graag wat voorkennis.
Temperatuurmeter motor staat stabiel. het is ook niet zo dat de airco er alleen mee ophoud bij snelle ritten. Ook als ik op cruisecontrole 120 rijd houd hij er te pas en te onpas mee op. En begint weer te koelen als hij zin heeft.

rienvoermans 0

17 jaar

Dit doet mij vermoeden dat het een elektrisch probleem is. Heeft de pressostaat kuren? Werkt het relais/regeling die de aircopomp stuurt onbetrouwbaar?

Erik2804 50

17 jaar

Schakeld de compressor niet gewoon uit boven 3000 toeren?
Dan kan het nl ook in het bedieningspaneel zitten, meestal is het de pomp maar die is al vervangen.
Ik heb ook wel eens een verotte stekker op de pomp gehad.

sjaak r 0
badge

17 jaar

kan ook het bedienings paneel zijn.
dan stopt de compressor bij ongeveer 2500 tpm.
is ook in de werkplaats te testen.
airco koud laten worden en dan op toeren houden dan schakeld de pomp uit.

pbs 0
badge

17 jaar

duur zaakje om even de airco pomp te vervangen en als idt het niet is. Zou hier teminste iets van zeggen, cq de oude terug laten monteren

ejnn 0

17 jaar

Volgens dealer was het een slechte stekker verbinding, welke ontstaan is nadat zij de pomp gewisseld hadden. Dus.... pomp was terecht vervangen volgens dealer. Tevens is nu ineens het display ook vernieuwd omdat er wat fout meldingen waren. Het lijkt erop dat probleem verholpen is. hadden ook een nieuw probleem geconstateerd; de intercooler stond bol en lekt. Ik merk nog niets van trekkracht verlies. Kan ik hiermee doorrijden tot hij de geest geeft?

rienvoermans 0

17 jaar

Heel eerlijk gezegd denk ik dat de stekker gewoon het probleem is geweest.
Heb je moeten betalen voor een nieuw display?

sjaak r 0
badge

17 jaar

Display was gratis

rienvoermans 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.