1 1/2 jaar geleden problemen in Italië met mijn motor.uiteindelijk kwam eruit dat mijn dynamo defect was,er is toen een splinternieuwe in gegaan.
Omdat ze het probleem niet konden vinden zijn ook al mijn sensors vervangen,een half jaar geleden mijn startmotor vervangen,auto reed daarna goed al had mijn autokaart veel nukken(de ene keer kaart in de gleuf en starten de andere keer kaart in jas en starten.alarm gaat de ene keer erop de andere keer niet.wagen gaat op zijn centrale vergrendeling en soms niet,monteur(die nu op vakantie is heeft aangegeven dat ik deze problemen behoud of ik moet een nieuwe module en autokaarten aanschaffen kosten minimaal 1500,00 euro)
Nu mijn recente probleem.
ik was op vakantie en na ongeveer 60 kilometer bij warme motor gaf dashboard laadstroomcircuit defect aan.en nog geen 5 seconde erna sloeg motor uit.gelukkig kon ik naar de kant rijden.soms kon ik na even wachten weer een paar kilometer rijden.bij een benzine station een tijd gewacht daarna kon ik weer een groot stuk rijden,aangekomen in den haag bebouwde kom gaf hij om de minuut wel aan laadstroomcircuit defect.
de volgende dag moest ik werken dat is een rit van ongeveer 25 kilometer totaal geen probleem gehad zelfs niet als ik de airco en radio aanzet.
op de terug weg moest ik wat zaken regelen en had er ongeveer weer 60 kilometer opzitten en ja hoor de storing kwam weer.
1 1/2 jaar geleden is alles wel vervangen accu,dynamo,sensors en mijn startmotor een half jaar geleden.
ik merk na aangeven storing dat als ik wat aanzet je merkt dat de motor in gaat houden en bijvoorbeeld de elektrische raambediening happerd.
ik denk zelf dat mijn dynamo gewoon goed is maar zit zelf te denken aan bedrading wat warm wordt en sluiting veroorzaakt.
accu polen heb ik al los gehad en schoongemaakt.
wat kan het probleem zijn
en wie weet in de omgeving den haag een betaalbare monteur die gespecialiseerd is in Renault
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer éérst of de massakabel tussen motorblok/versnellingsbak en carrosserie helemaal goed is en goed vast zit. Als die niet goed is, krijg je dezelfde verschijnselen als jij beschrijft.
Of leg tijdelijk een dikke extra draad aan tussen je motorblok en de carrosserie: dat kan nooit kwaad en als de verschijnselen dan verdwijnen, weet je meteen waaraan het ligt.
Als je dynamo niet goed is, moet je nog zeker 10 km kunnen rijden voordat je motor uitvalt (dus gewoon op de accu).
Als je motor al na 5 seconden afslaat, heb je ergens een contactprobleem.
Ga daarna de accuspanning meten met motor uit (moet pakweg 12,5 Volt zijn) en bij 2000 toeren (moet 13,9 - 14,5 Volt zijn). Dan weet je of je dynamo goed laadt.
Een zo snel uitvallende motor moet gewoon liggen aan een direct uitvallende spanningsvoorziening.
Mogelijk varieert de boordspanning te veel met allerlei valse foutmeldingen ten gevolge.
En dat kan zowel liggen aan de plusberrdaing als aan de massabedrading.
Hoi heino4267
Bedankt voor je snelle reactie.
de motor valt uit na ongeveer 60 kilometer als ik minder rij dan rijd hij gewoon al zet ik alles aan.
Vandaag toen ik de wagen startte gaf hij een keer aan voedingsrelais defect ,daarna was het weg.
Wat ik wel de laatste tijd heb is dat mijn startkaart niet meer werkt zoals het hoort.als ik mijn rem indrukt dan gaan mijn knipperlichten branden dat gebeurd vaker als het donker wordt en de lichten aan gaan dan heb ik deze storing vaker.
de monteur waar ik altijd naar toe gaat heeft toen al gezegd dat waarschijnlijk mijn module vervangen moet worden omdat hij mijn autokaart niet meer goed pakt.maar dat kan toch niet de reden zijn dat ik deze storing krijg.
ga zeker de volt meten (kan ik zo een meter ergens kopen ?
en een massa draad kan ik deze gewoon bijvoorbeeld van een schroef op de motor verbinden met de zijkant auto monteren.
alvast bedankt
en als iemand een betaalbare monteur weet omgeving den haag het liefst met apperatuur om de auto uit te lezen hoor ik het graag.
9 jaar
Als je op de rem drukt en je knipperlicht gaat branden, moet je in dat licht waar het knipperlicht gaat branden éérst (EERST!) de massaverbinding herstellen (bv. contactdruk van de contacten in de print-stekker herstellen).
Ja, de massadraad kan je gewoon van een schroef op de motor verbinden met een schroef die goed contact maakt met de zijkant van de auto.
Bij een bouwmarkt an je een digitale multimeter kopen (voor pakweg een tientje?). Die zet je op het Volt-gelijkspanningsbereik (vaak "20 Volt =") en dan meet je de spanning.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar