👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik kocht deze Laguna 1800 tech line op 5 december 2007. Na een dag begonnen de problemen. Bij de koude start liep de auto op 3 cilinders en rookte hij ontzettend. De plaatselijke Renault specialist verving 2 bobines. Probleem niet opgelost. De Renault specialist verving alle injectoren. Geen resultaat. Daarna ging de auto naar een gasspecialist in Elst. Hij controleerde de bedrading en constateerde dat er geen goede aarde was bij de eerste cilinder. Auto leek even gemaakt, maar hetzelfde probleem kwam weer terug. Eind december sloot deze gasspecialist het gas af. Volgens beide specialisten kreeg de motor zowel gas als benzine !!! Begin Januari reed ik anderhalve week op benzine zonder problemen. Daarna is de gascomputer vervangen (dat zou dan het probleem zijn) De auto functioneerde anderhalve week prima op zowel gas als benzine. Toen ging het vandaag een week geleden wéér mis. Exact dezelfde problemen als in het begin. Bij de koude start rookt de auto hevig, loopt op 3 cilinders en ook gaat steeds het oranje motorblokembleempje knipperen. (motormanagement). Het is dus niet de gascomputer! Volgens de Renaultspecialist is het de inspuitcomputer van Renault. Gisteren (zaterdag) opnieuw problemen. Ik heb toen het gas opgereden. De gastank is nu leeg! Met een lege gastank tot nu toe nóg geen problemen gehad. (anderhalve dag)
Opvallend: De benzinemeter schommelt steeds. Dan geeft hij weer het juiste aan; dan weer een kwart minder.
Ook doet de cruise controle het niet op de snelweg, sinds hij een week geleden weer problemen gaf.
Gegevens: Renault Laguna 1800 Tech Line
Bouwjaar: 4-2004
Km stand: 133.000
kenteken: 58-PB-LL
gasinstallatie: G i van Eurogas
VRAGEN: Is het toch de inspuitcomputer van Renault??
Kan het ook nog een bedradingsprobleem van het gas zijn?
Wie helpt mij ?????
Graag reacties !!!!!!
Bedankt,
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat van die benzinemeter ken ik. als je op gas rijd zakt de meter. stop je en zet je de motor uit en daarna weer aan geeft de meter weer de juiste waarde aan. heeft te maken met de de opnemer in de tank. is niets aan te doen.
zou toch alle massa verbindingen in je auto eens nalopen en eventueel reingen. is de massaverbinding tussen versnellingsbak en koets wel goed? je kan eventueel een extra (tijdelijke) massa maken tussen motor en carrosserie.
Beste Jan 1958,
Bedankt voor het meedenken.
Die benzinemeter werkt bij mij toch anders. De ene dag stap je in en staat hij op 3/4 en de volgende keer staat hij op 1/2 (of andersom).
Groetjes,
Patrick
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar