auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: auto start niet na vervangen inlaat

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dCi

Help!!!!!
na vervangen inlaatspruitstuk heb ik iets stoms gedaan bij het demonteren van de inlaatklep en vervangen van de swirl kleppen heb ik ook de EGR gedemonteert
deze viel op de startmotor
(stom had de accu ff los moeten halen)
dus knetter en vonken ) na alles weer gemonteerd te hebben wilde de auto niet starten
als ik de Keycard er in deed ging alles aan zoals normal druk ik dan op de start knop alle stroom weg
en gaat het stop lamje en accu lampje branden kon de auto toen wel aanslepen auto uit gezet en weer niet starten

volgende klus startmotor vervangen ( 2e hands startmotor getest door deze direct op een accu aan te sluiten werkt gewoon)
deze geplaatst en weer keycard erin alle controle doet ie dan dan druk ik op de startknop
alles gaat dan uit en gaat alles na een aantal seconde knipperen als een kermis attractie na enige seconde stopt dit
hoor dan ook div klikken dan brand alleen nog de stop lamp en acculamp
als ik dan weer op de startknop druk het zelfde auto kan de auto nu ook niet aanslepen en overstarten met andere auto gaat ook niet
wel even andere accu erin gezet 74amp wel meer stroom maar bij indrukken startknop alle stroom weg en dan alleen stop lampje en accu lamje aan
bij insteken keycard wel klik te horen HELP KAN HET ZIJN dat er meer kapot is gegaan door de kortsluiting op de startmotor zoals eerder in verhaal omscheven uiteraard heb ik met het vervangen van de startmotor wel de accu los gehaald zit nu met mijn handen in het haar dus hulp gevraagd?????????

Geplaatst door

Laguna II 2.2dCi 2003 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klikt je startrelais?

Safrane10698 0

10 jaar

Hoe kan ik dat kontroleren waar zit ie ???

Hoi, bij je uch (zekeringkast in de auto) zit een electronisch deel en een deel met relais. waarschijnlijk heb je met de sluiting het electrische deel beschadigt. je moet dus gaan meten tot waar je signaal hebt.
als je heel creatief bent kun je misschien een knop maken om de startmotor aan te sturen, dus een aparte startknop dan die je al hebt.
ps, met je startrelais wordt bedoelt dat ronde relais op je startmotor zelf. deze schakeld een dikke pluskabel vanaf je accu. dat relais krijgt sturing van een dunnere draad. dat is de draad die je dan zelf aan moet gaan sturen.
succes!!

timhoeks2 0
badge

10 jaar

Tnx TIMHOEKS2 gaan we chekken je bedoeld de zekering in de auto niet in het motorcompartiment

Je kunt zelf uitproberen waar het aan ligt:
- auto op de handrem en in de vrij of P zetten en "op contact", klaar om de startknop in te drukken
- startknop NIET indrukken!
- dan het schuifstekkertje op de startmotor er af trekken en met een (geïsoleerde!) schroevendraaier het kleine contact waar het schuifstekkertje op zat, doorverbinden met de dikke moer op de startmotor waarmee de accukabel op de startmotor vast zit. Let op: dit is de volle, ongezekede accuspanning. Maak dus géén contact naar massa!
Als nu de auto gewoon start en loopt, moet je de draad die aan het schuifstekkertje zit terug volgen en het defect zo terug/opzoeken

Heino4267 725

10 jaar

ik gok,geen spanning op dikke plus startmotor,dat zou ik als eerste controleren.

alfons262 0
badge

10 jaar

Alles gedaan met contole zoals voorgesteld in dit bericht geen resultaat
welke zekeringen gecontroleerd alle zekeringen boven de accu gecontroleerd en zit geen 150 of 175 Amp maar denk te weten wat er mis kan zijn dat ik gewoon de verkeerde starter heb ze zeggen dat ik uit 2 soorten kan kiezen Laguna onderdelen zoeken
code D7R53 8200634604 deze is 2,2 KW
Of D8R1 8200237594 deze is 2,4 KW
de D7R53 is geleverd kan het zijn dat die net te zwak is om de boel aan te zetten ?

maar zover iedereen bedank voor het meedenken en advies
[url=http://postimg.org/image/z4yyic0ft/][img]http://s28.postimg.org/z4yyic0ft/image.j...[/img][/url]

Waarom zou de oorspronkelijke starter overleden zijn? die hangt aan alle kanten aan massa. De EGR klep zal ook nog wel werken maar de UCH is hopeloos gaan hemelen. Tijd voor een bezoek aan de garage zou ik zeggen want u bent op een verkeerde manier bezig.

ronny530 0

10 jaar

Edit

Safrane10698 0

10 jaar

John lees nou s.v.p. eens alle posts hierboven en geef antwoord op de gestelde vragen!
Niemand kan er nog wijs uit wat je probleem is!
Ik vermoed dat jouw probleem NIET in de startmotor zit, maar dat de aansturing van je EGR is opgeblazen doordat die sluiting tegen massa heeft gemaakt! Ook Ronald zit op dat spoor.
Dus de meest actuele vragen zijn over de huidige situatie:
1. staat er accuspanning op de dikke moer waarmee de dikke rode kabel op je startmotor vast zit?
2. als je de startmotor bekrachtigt zoals ik in post #6 voorstel, gaat de startmotor dan draaien?
3. start in dat geval ook de motor en blijft hij lopen?
4. is in je instrumentenpaneel het kleine rode lampje van de startonderbreker uit als je wil gaan starten (dus met de auto op contact)?
5. loopt de auto wel als je hem aanduwt of aansleept?
6. brand in je instrumentenpaneel het Service-lampje?

Heino4267 725

10 jaar

andwoorden
vraag 1 bedoel je dat korte stukje van startrelay naar het huis nee heb ik niet gemeten
vraag 2 neen
vraag 3 neen
vraag 4 ja
vraag 5 ja
vraag 6 neen

andwoord op Ronald de egr is pas op de startmotor gevallen en sluiting gemaakt nadat de stekker van de egr al los was

hoop dat deze andwoorden helpen
ze hebben het over een zekering op de plus van de accu waar zit die ze zeggen in de kabel maar welke

[url=http://postimg.org/image/50w6imofj/][img]http://s27.postimg.org/50w6imofj/images_...[/img][/url]

Dank allemaal het problem is gevonden de zekering kapot maar moeilijk te vinden als je het niet weet
[url=http://postimg.org/image/o00vakv91/][img]http://s18.postimg.org/o00vakv91/accu.jp...[/img][/url]

Dus toch geen + op de voeding van de startmotor.dit had je dus met een eenvoudige spanningszoeker binnen 2 minuten kunen weten

alfons262 0
badge

10 jaar

klopt maar als je de kabel op de startmotor zet en dan meet heb je power door de tweede plus en ben geen monteur prober ook maar wat kost al genoeg en ja ik geef toe was stom om kortsluiting te maken maar nogmaals iedereen dank voor de hulp soms zijn er toch nog geode mensen

Blij dat het is opgelost.
Je antwoorden wezen óók in de richting van de zekering (antwoord 1) ....

Heino4267 725

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.