auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Scenic: automaat gaat in noodloop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 16v

Automaat gaat in noodloop, storingslampje gaat branden. Schakeld tot 3e vers. en kickdoen wekt dan niet.
Uitgelezen bij dealer code 4g regeldruk niet goed. advies compleet hydrouliekblok vervangen en kabelboom goed nalopen.
Wie heeft ervaring met deze storing hij heeft 60000km gelopen en is er een goedkoper alternatief solenoids of regelventielen VV of reinigen????

Geplaatst door

jarno5178 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vaak is het voldoende om 2 elektrokleppen van het hydr.blok te vervangen.kunt ook eerst nog een herprogrammering proberen.

abc 0
badge

18 jaar

Zou eerst doen wat abc zegt, helpt dat niet kan je altijd het blok nog vervangen.
Dit komt wel meer voor.

sjaak r 0
badge

18 jaar

Dan ga ik eerst maar de 2 kleppen (zijn dit solonoids?) vervangen. Is dit redelijk te doen ? Carter er onder weg en dan? is toch gewoon sleutelwerk of heb je speciaal gereedschap nodig? ik hoor nog graag een x van jullie
gr jarno

jarno5178 0
badge

18 jaar

je hebt een speciale bout nodig om de veer die de bediening regelt af te stellen.voor de rest carter weg hydraulisch blok los en de bovenste 2 solonoids vervangen.nr van de bout bvi 1462 kost 10 ex btw. onderdeel nr 0000146200

abc 0
badge

18 jaar

Hallo ABC bedankt voor de info kan ik dit onderdeel bij de renault dealer bestellen?

jarno5178 0
badge

18 jaar

ja kun je gewoon bestellen

abc 0
badge

18 jaar

oplossing; de 2 solonoids vervangen en probleem is opgelost

jarno5178 0
badge

17 jaar

Ik heb een clio automaat die soms niet in zijn 1e versnellin wilt wegrijden.Vorig jaar is het hydrolisch blok vervangen.Ik heb hem opnieuw naar de renault dealer gebracht in Badhoevedorp en die stelde de diagnose dat het hydrolisch blok weer het probleem gaf, maar omdat ik het hydrolisch blok had laten vervangen bij een renault dealer in sneek werd mij geadviseerd om hem daar te laten nakijken omdat het onder garantie valt.Die garage stelde weer een andere diagnose en die diagnose was dat het turbine toerental wegvalt en dat hij dan niet in zijn 1 schakeld omdat hij dan in zijn beveiliging schiet.Waar moet ik mij aan houden???? Ik heb ook vershillende specialisten op gebied van automaten en die vertelde mij verschillende verhalen. De een vertelde mij dat het absoluut niet aan de turbine toerental kon liggen anders deed de automaat het nu ook niet, en de andere vertelde mij dat het ook aan het hydrolisch blok ligt, en de andere vertelde mij dat de clio automaat ook problemen heeft met de schakelaar van de bedienings pook. Ik weet het niet meer. Ik kan hem wel lukraak laten reviseren, maar als het niet hoeft dan niet.Ik ben inmiddels al 300 euro kwijt aan diagnoses, maar nog geen oplossing. Misschien kan iemand mij helpen.

Gr. Andre

poppetje98 0

17 jaar

Hallo Andre

Vervelende situatie voor jou, ons probleem met de automaat is denk ik anders dan jou probleem.
Maar bel even met de Boer transmissies in Staphorts. Dit zijn zeer ervaren mensen op het gebied van rep en diagnose van automaten. Zij hebben wel meer informatie nodig zoals is het probleem dat hij alleen in de 1 weg wil of heeft hij ook nog andere problemen... tel 0522-235940 succes

jarno5178 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.