Hallo beste mensen,
vanmiddag reed ik met mijn Laguna naar mijn werk, toen ik beneden aan de afrit van een snelweg weer op wou trekken hoorde ik een knal en mijn motortoerental schoot omhoog. Net alsof ie uit de versnelling knalde.
Vervolgens liet ik hem uit rijden zodat ik aan de kant kon gaan staan. ik probeer te rijden maar het lukte niet om vooruit te komen. toen even in de achteruit gezet, en dat werkte prima.
als ik hem weer in de D zette dan kroop ie heel erg langzaam vooruit maar totaal geen kracht meer. hetzelfde in de 2 en 1.
Wat zou dit kunnen zijn? en is dit duur om te laten maken ? en waar in groningen kan ik het beste terecht?
ps het is een DP0 bak 4 traps (sealed for life)
ik hoop op reacties.
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is een mechanisch probleem in de bak zelf .De automaatbak zal eruit moeten en gereviseerd worden.
Zuiger of trommel van koppeling E1 stuk. Zie opmerking ksie2 wat te doen.
Je zou ook een ruilbak kunnen overwegen.
16 jaar
Oke bedankt,
Ik laat hem volgende week reviseren bij Carclinic in oude Pekela.
16 jaar
de automaat word geregeld door een computer, die zal waarschijnlijk kapot zijn, maar ja die knal??????
kosten ongeveer comp.350,- rev.2500,-
16 jaar
carclinic doet het voor 1700 euro all in
heb jij dit wel moeten betalen?
16 jaar
[quote=Leeuwen19]de automaat word geregeld door een computer, die zal waarschijnlijk kapot zijn, maar ja die knal??????
kosten ongeveer comp.350,- rev.2500,-[/quote]
waarom zou het de computer zijn? Bakcomputers van Renault overlijden zelden.
Daarintegen komt een kapotte E1 clutch bij Renault regelmatig voor. Dit heeft alle tekenen daarvan.
16 jaar
Even een update,
Ik heb hem gisteren weggebracht, en wou hem slepen. Maar ik starte de auto en probeerde weg te rijden. tot mijn verbazing kreeg ie grip en kon ik toch heel langzaam optrekken. (mijn vrouw riep nog:hoera hij is genezen)
Naarmate de motor warmer werd, ging het moeizamer. en het leek alsof de eerste en de tweede versnelling niet meer werkten maar de derde en vierde wel. want toen ik boven de 50 km uitkwam pakte de 3e versnelling hem op en kon ik gewoon meer gas geven zonder en door trekken. als ik teveel gas gaf en de kickdown trad in klonk het alsof ik hem in zn vrij had gezet.
waar zou dit op kunnen duiden? al wordt de automaat nu helemaal gereviseerd hoor.
Mischien hebben anderen er wat aan.
Patrick
16 jaar
Dat hij koud beter wil komt waarschijnlijk door de dikkere olie.
Clutch pack E1 wordt niet gebruikt in de hogere versnellingen. Dat verklaart waarom je vanaf 3 ogenschijnlijk normaal kunt rijden.
Ik zou het trouwens afraden om er nog mee te rijden, met name als je hem laat repareren ipv compleet reviseren.
Als de trommel van E1 nog niet stuk is dan zal die stuk gaan als je doorrijdt. En dat onderdeel is prijzig.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar