sinds een jaar heb ik deze laguna 1.8 16v er is al vorig jaar een andere bak onder gegaan van een laguna uit 2003 met km stand 112000,mijn auto had toen zo'n
280.000 gedraaid,teller staat nu op 340.000(ook recent andere motor die 136.000 had gedraaid.)zou je zeggen moet weer even mee kunnen.
Ook is er maart 2008 een deelrevisie geweest v d koppelomvormer(slip geen lock up in de versnellingen) kleppenblok + ventiele/kleppen vernieuwd, helemaal goed
Zomer 2008 vakantie Italie met gezin en dit zomer 2009 vakantie Spanje met gezin,helemaal geen problemen!!!!
Nadat in september 2009 na vakantie Spanje)de motor is vervangen(gebroken distributieriem) kwamen er wat storingen aan de automaat(wel de juiste motor i.c.m de automaat!!)
Errst sprong de aut. in noodloop tussen de 2 en 10 minuten(weggereden met koude motor)als de motor al op bedrijfstemp.was geen problemen meer,ook niet na even stilstaan een half of heel uur weer verder rijden op binnenwegen/snelwegen geen problemen,geen storingen,afstanden of snelheden geen probleem.
NU de laatste maand het omgekeerde,met koude motor wegrijden geen kans op storingen,maar meestal na een half uur springt hij in noodloop,even stoppen op vluchtstrook motor uitzetten,enkele minuten wachten,kaart erin starten en weer verder rijden,soms nog een storing na half uur,soms ook weer niet,gaat hier om afstanden,b.v Den Bosch-Leiden of Den Bosch Vlaardingen.
Advies Reault dealer: Hele Revisie v d automaat(zou iets in de automaat kunnen zitten?slijpsel of vuil?)KOSTEN 1900 tot 2500 EURO!!!!
Advies Renault sloperij (automaat(1000eu) en motorblok(1250 eu) geleverd)een paar keer olie v d bak verwisselen,alleen omdat bij olieaftap de olie uit de bak wegvloeit en NIET uit de omvormer blijft de kans bestaan dat er altijd vuil/slijpsel achterblijft.
VRAAG: kan het een temperatuur probleem zijn??
VRAAG: kan de olievoorraad te weinig zijn in de BAK + OMVORMER?
ER zou vlgns zeggen totaal zo'n 6,5 ltr olie in moeten,niet te peilen,geen peilmogelijkheid en bij aftappen bak,weet je nooit hoeveel er achterblijft in de omvormer.
Goede raad kan duur zijn,maar hoeft niet,heeft iemand weleens zoiets meegemaakt en er dmv een simpele of minder dure reparatie weer storingsvrij verder gereden?
Laat graag iets van je horen als je denkt mij ermee te kunnen helpen.
grtn AVIB
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de automaat in noodloop gaat, moet je een foutcode kunnen laten uitlezen.
Misschien is het wel iets simpels als een defecte sensor.
Bij een motor beschrijft het symptoom een defecte krukas-sensor (toerental-sensor).
Ook een versnellingsbak heeft 1 of meerdere van deze toerental sensors. Zou zo maar kunnen dat er daar 1 van defect is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar