Renault Scenic: BDP sensor en stekker vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6e

Ik heb problemen met mijn BDP sensor en vooral de stekker. Als ik rommel aan de draad die in de stekker naar de BDP sensor gaat dan loopt de motor onregelmatig. Nu wil ik enkel de stekker gaan vervangen. Deze stekker loopt met +/- 25 cm dunne draad naar een dikke kabel. Kan ik deze dunne draad doorknippen achter de stekker en dan een nieuwe stekker met draad dmv een lasklemmetje weer verbinden of geeft dit daarna veel problemen? Wordt de stekker met een stukje draad verkocht of moet je de stekker op een andere manier monteren? Ik zie namelijk geen andere oplossing om dit te vervangen.

Als de motor koud is loopt hij soms eerst op 3 poten. Tijdens het rijden houd hij soms in en het motorstoringslampje gaat dan branden. Als je de motor uit doet en weer opnieuw start dan is het lampje weer uit tot dat je door een kuil of helling oprijd. Met veel wind geeft hij de zelfde problemen.

Wie heeft voormij de oplossing om de BDP stekker te vervangen. Ik kon helaas niet het juiste antwoordt vinden bij de zoek opdrachten.

Anton468

Geplaatst door Anton468 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Alleen stekker vervangen zal niet lukken. Heeft een ander model qua aansluiting. Dus ook de opnemer vervangen.
Draadjes inderdaad doorknippen dan en nieuwe weer aansolderen. Wel op de juiste wijze, anders loopt de motor helemaal niet meer.

Gr.

Anton468 (0), 16 jaar geleden

Petje57 Kunnen de draaden allen maar met elkaar verbonden worden door te solderen? Ik vind het namelijk een vervelende plaats om te solderen er is weining ruimte.

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kroonsteentjes kan ook natuurlijk bij wijze van spreken maar wil je echt een storingsvrije verbinding hebben, zul je moeten solderen en netjes krimpkous er overheen.

Gr.

FerrariF40 (0) PRO, 16 jaar geleden

De nieuwe bdp-sensor en stekker hebben een betere verbinding door dat er andere contacten zijn gebruikt, en ook al is het een vervelende plek
de soldeer huzen die bij de stekker worden geleverd garanderen de beste verbinding.
Beter 15 minuten langer bezig zijn dan van de winter weer staan dat die niet aanslaat.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

je zou ook de smeltpijpjes van scotch kunnen gebruiken, deze kun je met een AMP-tang aanzetten, en daarna dichtsmelten met een aansteker.

Dit geeft een deugdelijke waterdichte verbinding.

Groeten Marcel

pluto99 (0), 16 jaar geleden

lag het echt aan de sensor ik heb het zelfde probleem slechte koude start 3 cilinder na 30 sec goed lopen

Anton468 (0), 16 jaar geleden

Ik heb een nieuwe stekker gemonteerd met bijgeleverde koppelstuk. Deze was makkelijk te bevestigen en dmv een verfbrander te verwarmen was de nieuwe verbinding zo tot stand gekomen. Doordat er een soort afdichtings middel inzat krijg je een waterdichte verbinding. Het kost wel véél zo'n Renault stekker maar je bent wel van het start probleem af.

pluto99 (0), 16 jaar geleden

sensor is bij wel goed heb er na laten kijken en helpt é injectie reiniger echt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.