Renault Scenic: Renault Scenic 1.9 TDI 2002 startprobleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Particulier
Echte naam: souly
Woonplaats: hoorn
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 7
E-mail

startprobleem Renault Scenic 1.9 TDI uit 2002
Hallo vrienden,Ik had een probleem met starten van mijn auto en ik heb hem nog.De gloeibougies,verstuivers zijn goed.Vliegwielcensor vernieuwd,terugslagklep gemonteerd voor de brandstofpomp maar helaas geen resultaat.De auto start niet s,morgens alleen met hulp van startpilot.Als ie start dan blijft ie goed doen,maar na 5 uur stilstaan doet ie weer niet.Onder diagnose is gebleken dat de censor stoort en vernieuwd...
Wie heeft de goede oplossing en alvast bedankt.

souly

Geplaatst door souly (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

meet de accu spanning en startstroom eens als ie 5 uur (k)oud is

souly (0), 16 jaar geleden

Ik heb het gebrobeerd met 55Ah-68Ah en ook noeens met 72Ah,alleen de startmotor gaat sneller draaien maar niet starten.Met startpilot in luchtkannal direkt lopen.

Siem Bijman (165) PRO, 16 jaar geleden

Heb je ook GEMETEN of ie wel voorgloeit??? Misschien gloeizekering stuk. Hoeveel km heeft ie gelopen? Anders eens compressie meten.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

hij schrijft
gloeiboegies zijn goed
dan neem ik aan dat t ook gecontroleerd is op werking

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=souly]Particulier
Echte naam: souly
Woonplaats: hoorn
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 7
E-mail

startprobleem Renault Scenic 1.9 TDI uit 2002
Hallo vrienden,Ik had een probleem met starten van mijn auto en ik heb hem nog.De gloeibougies,verstuivers zijn goed.Vliegwielcensor vernieuwd,terugslagklep gemonteerd voor de brandstofpomp maar helaas geen resultaat.De auto start niet s,morgens alleen met hulp van startpilot.Als ie start dan blijft ie goed doen,maar na 5 uur stilstaan doet ie weer niet.Onder diagnose is gebleken dat de censor stoort en vernieuwd...
Wie heeft de goede oplossing en alvast bedankt.[/quote]
Storing op de sensor kwam bij de Laguna dti door een versleten startmotor. De startmotor trekt dat hoge piekstromen en door magnetische inkoppeling op de bedrading van de sensor raakt dit signaal verstoord. Een nieuwe sensor lost dit helaas niet op , een nieuwe startmotor wel, ik verwacht dit ook voor de scenic.

Als de auto met aanslepen direct start is het vrijwel zeker dit probleem met de startmotor.

souly (0), 16 jaar geleden

Als het probleem aan de startmotor is, dan moet ie toch niet starten met startpilot.Heeeeeeeeeeel vreemd

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=souly]Als het probleem aan de startmotor is, dan moet ie toch niet starten met startpilot.Heeeeeeeeeeel vreemd[/quote]
Probleem is de verstoring die de startmotor veroorzaakt bij het starten. Hierdoor krijgt de computer geen BDP signaal door en weet de computer niet dat ie brandstof in moet spuiten. Daardoor slaat ie niet aan. Met startpilot krijgt ie wel brandstof en slaat ie wel aan.

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Trouwens, je probleem is al eerder in andere topics gepost. Toen heb ik je de tip gegeven van dit topic, heb je hier iets mee gedaan ?

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

souly (0), 16 jaar geleden

Ja zeker Pieter,alles IS NA GECONTROLEERD behalve de temperatuurcensor nog niet.
-accu
-gloeibougies
-verstuivers
-BDP vervangen
-terugslagklep bij de pomp
-luchtfilter vernieuwd
-ook met zwaarde accu 72 ah lukt het niet

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

en deze tips die gegeven zijn ?

- startmotor
- rubber poulie uit topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

ben benieuwd wat het is ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.