Mijn Laguna loopt sins 2 weken bij staionair toerental slecht en schokkerig (tot plusminus 2000 toeren en dan geen last van). tis 18000 km geleden dat de kleppen zijn gesteld, en had de mededeling meegekregen dat deze uitgesteld waren.
Heb de bobines vervangen maar hielp niet.
betekent dit slecht lopen dat de kop gereviseert moet worden ? of zijn er nog goedkopere opties?
Ik hoop op reactie.
bvd alvast..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk ben je aan een koprevisie toe. Een compressie / lektest geeft uitsluitsel.
Klepzittingen ingezakt: koprevisie. Geen andere mogelijkheid.
Mijn idee ook, je zult aan neuwe klepzittingen moeten. Dit is onlosmakelijk verbonden met LPG rijden.
Hoeveel heeft hij nu gelopen ???, mijn idee is rond de 100.000 tot 120.000, dan heb je het netjes gedaan.( Dit is geen negatieve, maar een positieve reactie )
Groeten Hellbat.
Hij heeft nu 192000 gelopen, toen ik hem kocht bij een dealer vorig jaar oktober stond hij op 164000, heb van de renault garage gekocht met het reparatie verleden erbij. waarop staat dat ie al koprevisie had gehad. Je kon dat toen ook duidelijk zien aan de cilinderkop. mooi schoon enzo.
De Renault dealer hier in de buurt heeft mijn kleppen toen gesteld toen ie op 172000 km stond, men vertelde mij dat dit de laatste keer was voor deze kop om ze te laten stellen. het was ook echt nodig omdat ie voor geen meter meer trok. ik stond voor een raadsel.
Nu echter trekt ie in principe wel goed alleen bij het staionair draaien loopt ie wat op 3 poten als je optrekt voel je duidelijke vibraties en voorbij de 2000 toeren loopt ie goed.
18 jaar
Je zou voor de zekerheid nog eens naar de klepspeling kunnen laten kijken. Als die revisie rond de 150000 tot 160000 km. is geweest, vind ik het wel erg vlot wanneer de kleppen nu al weer uitgesteld zouden zijn. Bij motorrevisie-bedrijven zijn vaak wel dunnere stelplaten te verkrijgen.
Tevens zou ik eens navragen wat bij die laatste revisie is gedaan.
Verder zou ik de raad van Kawa opvolgen en de compressie eens laten controleren.
Tenslotte: een ( begin van 'n ) verbrande klep is ook geen uitzondering bij Renault en kan eventueel ook de oorzaak zijn van het beroerde lopen.
Hou maar op te zoeken jongens, gewoon kop eraf nieuwe zittingen en er weer op. Klaar is kees. Elke andere oplossing is geen oplossing, en ja ik heb ze wel liggen hoor, de plaatjes die normaal niet onder 2.90 zitten, wij hebben ze al van 2.60! Maar geloof me nou maar, met 10.000km ben je gewoon weer aan de beurt. Dus trek hem er maar af, je komt er toch niet onderuit! Trouwens, dat verhaal dat ie reeds gereviseerd zou zijn? Lulkoek! Is niet zo, deze motoren moeten tussen 170 en 190 duizend kilometer een revisie hebben, thats it! Vraag je me af of je eerlijk bent voorgelicht?! Tuurlijk, wij stelden het ook nog wel es een beetje uit als de auto van een handelaar was, echter heb ik dat nooit gedaan als ik de auto zelf verkocht aan een klant. Het is niet anders.....voor een honderd of 5 a 6 ben je weer een paar ton verlost van het probleem!
Sytze
Ik ga nu twijfelen of er uberhaupt wel ooit een koprevisie heeft plaatsgevonden. Als dit inderdaad bij 150/160 is gebeurd, wie verkoopt er dan zijn auto een jaar na zo'n reparatie. Ik denk dat ze een sloopkopje erop hebben gegooid, tezamen met een nieuwe pakking. en maar weer afwachten wat het wordt.
Groeten Marcel
Ik kreeg van deze renault garage de reparatie history mee van deze auto, omdat deze altijd bij hun in onderhoud is geweest. en de kop zag er schoon uit vergeleken met de rest, op de history noemen ze het revisie. dus ik dacht zit wel snor.
maar ik ga voor het advies van sytze, kop eraf compleet reviseren en dan ben ik klaar voor de komende 100.000 (hoop ik)
18 jaar
Naschrift voor Kawa: het klinkt gek maar als je deze auto zou compressie testen zal je uitslag goed of nagenoeg goed zijn. Het vreemde is dan ook de kleppen sluiten allemaal nog wel, alleen de tijdsduur van het kleplichten is te lang, of zoals je wilt de tijd dat de klep rust op de zitting is te kort. Daardoor zal je compressie wel goed lijken omdat de klep nog wel goed sluit. Het lijkt wat vreemd maar toch is het zo. Het echte probleem zit hierin: de klep die te diep in de zitting ligt komt te vroeg los van de zitting waardoor er een stukje overlap van de ontbranding in de uitlaat komt. Klinkt misschien wat raar maar het is wel degelijk zo. Wij zetten deze motoren dan ook altijd vrij ruim omdat de klant dan even vooruit kan, tikken doen ze toch niet.
Sytze
Je zou dus eigenlijk de compressie al moeten meten voordat de klep dicht gaat t/m de klep weer open is en dan kijken naar de tijd dat er compressie is in relatie met de stand van de krukas.
18 jaar
Ja als dat zou kunnen, wat wel kan is een lektest onder druk uitvoeren, dan zul je zien dat de klep in kwestie helemaal niet lekt! Zo kan je mooi op een dwaalspoor worden gebracht! Want laat je hem lopen dan loopt ie gewoon weer op 3 cilinders. Je kan het direct horen in de uitlaat. Als ik de klacht moet traceren bij een renault kijk ik alleen maar naar de km stand en luister ik naar de uitlaat en dan weet ik het al. Je kan dan nog kleppenstellen, maar het heeft gewoon geen zin!!!
Sytze
Heb je het zelfde probleem ook als je op benzine rijdt.
Ja hij loopt op deze manier ook als ie op benzine loopt, heb de bobines al vervangen.
18 jaar
Slaat ie over in de uitlaat? Zo ja, trek de kop er dan maar af.
Sytze
hij loop t als een 8 cilinder, in de uitlaat (wel gaaf, maar niet goed)
Kop gaat eraf, revisie kost mij rond 700 euro..
18 jaar
Hmmm, niet te duur, hooguit 200,-..............
200 euro voor een voledige kop revisie ?
18 jaar
Goed lezen Patrick! Jou prijs van 700 is hooguit 200,- te duur. Dat bedoelde ik.
Oeps sorry je hebt gelijk. maar dat scheelt wel.
18 jaar
Dat reken ik voor 4 nieuwe uitlaatzittingen en de rest van de onderdelen incl. werk............
Okee, kop eraf
Er waren dus 2 uitlaatklepjes aan het verbranden, en bij 1 uitlaat viel er licht doorheen, dus was wel toe aan vervanging. heb een ruilkop gehaald bij Eggens in assen, hij wordt momenteel ingebouwd.
Men vertelde dat de G3 installatie gereset moest worden, is dit ook noodzakelijk bij een eurogas installatie? omdat hij een te arm mengsel zou hebben zou hij te warm worden,
wie weet hier meer vanaf ?
18 jaar
computer een keer laten uitlezen, en de zaak opnieuw laten inregelen kan nooit kwaad, de auto wordt er ook niet jonger op, net zoals de installatie, dus daarom wordt ook voorgeschreven om de aantal jaren een inspectiebeurt op de LPG te laten toepassen.
Meten ze gelijk de verdamperdruk etc. en krijgt waar nodig een nieuw onderdeeltje.
Mijn raad, gewoon laten doen. Wel is het zeker, dat bij rijden op LPG de kop wat meer te lijden heeft dan onder benzine, en het resultaat heb je gezien. Vroeg of laat komen deze problemen gewoon, kun je wel wat beïnvloeden door een rustige rijstijl, maar helemaal uitsluiten kan je het niet.
Hopelijk kun je er met deze kop weer een aantal jaartjes tegen.
Groeten Marcel
ja eurogas moet inleren procedure voor de megane staat hier ergens op de site even de zoekfunctie proberen. anders even gasspecialist of renault dealer
is dat twee draadjes verbinden van een wit blokje van 4
en dan laten lopen ?
18 jaar
ja, onder andere, maar er gaat meer aan vooraf, zoek maar even, staat hier wel ergens beschreven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar