Om een lang verhaal kort te maken : klant kwam klagen over defekte alternator. Effectief batterij laadde niet meer op, dus alternator wss defekt. Klant ging auto paar dagen later binnenbrengen, maar toen belde hij dat auto niet meer startte met kabels. Effectief, dus auto getakeld. Blijkt dat klant niet verteld heeft dat stuurslot defekt is, auto was door blijvenstarten en starter verbrand. Om ergens te beginnen starter vervangen (compleet verbrand binnenin), tanden op vliegwiel gelukkig intact. Auto blijkt niet te willen starten, maar er staat een dikke zekering op de batterij "+". Als we die herstellen blijkt de auto gewoon te beginnen starten zelfs zonder het contact aan te zetten. Zet je het contact aan, dan draait de motor maar blijft de starter draaien. Voor alle duidelijkheid wij hebben een tweedehands stuurslot gemonteerd dat prima werkt.
Iemand nog tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
startrelais??
plus verkeerd gemonteerd zodat ie contact maakt met klem 50...??
Heeft niemand een deftig elektrisch schema dat hij kan doormailen?
Autodata geeft niets hiervoor.
Startprobleem is opgelost. Samenloop van omstandigheden blijkbaar. Fout lag in de nieuwe starter.
Maar nu moeten we het probleem van de zekering op de batterij nog oplossen. Dealer vertelt mij dat de ganse kabelboom hiervoor moet vervangen worden wat een serieuze aderlating is voor de klant. Heeft iemand dit al op een andere manier opgelost? Renaultkenners zullen weten over welk soort zekering het gaat op de +.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar