Hallo renaultvrienden. Ik zit met een dilemma. Ik lees hier over zoveel problemen met de Laguna dat ik erover zit te denken om die van mij weg te doen. De vorige eigenaar heeft gelukkig voor mij een hoop gedaan. Ik heb eigenlijk alleen de fuseearmen moeten vervangen. Ik rijdt diesel en 1: 15 vind ik niet voldoende. Aangezien ik nog geen kapotte intercooler en turbo heb gehad wil ik dit maar voor zijn denk ik. Nu heb ik een Nissan Primera uit 1999 met LPG gezien. Wel eventjes 191000 km gedraaid. Dit scheelt mij ¤750 per jaar. Wat zijn de ervaringen met de Laguna voor wat betreft intercoolers, turbo's en brandstofpompen. Ligt het aan je rijstijl, olie e.d. of is het een kwaal van het huidige vervang snel tijdperk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nou ik ben ook in het bezit van een laguna en nog net net overspannen ;-)
Ik heb deze nu 4 mnd en helaas mijn Turbo begint te fluiten als de jostiband, dus deze zal er binnen enkele dagen uit moeten. Ook is de auto nu 4 keer nagekeken aan de onderkant door 4 veschillendende garages. Dit vanwege het feit dat de auto in flauwe bochten een geluid maakt alsof de banden gecupt zijn echter die zitten er nu ook al gloednieuw onder. De verkopers geven mij gelijk die hebben het euvel ook waargenomen. Nu zal het alleen maar de aandrijfas kunnen zijn naar mijn weten want er is niets meer dat ronddraait in het wiel. De rest is allemaal goed danwel vervangen, kogels, lagers ed. Maar ja de auto gaat pas de 10e weg en hopenlijk valt de rekening wel mee want het bedrijf waar ik de auto heb gekocht wil mij wel tegemoet komen.
een huilende renault rijder.
ps Hiervoor had ik een V40 en ja nu kom ik een s60 tegen welke ik voor dezelfde prij had kunnen kopen als de renault snik ;-)
Beste Alexander,
Ik heb in februari 2005 een Laguna uit 2001 (1.9 DCI Privilege) gekocht en was er ongeveer een maand erg blij mee, maar daarna begon de ellende.
Ik heb al een kapotte turbo gehad, waardoor de motor op hol sloeg en ben ook al een paar keer de auto kwijt geweest omdat hij weer eens in de garage stond.
Onderstaand een lijst met punten waarvan enkele al opgelost zijn en andere nog opgelost moeten worden
1. Parkeersensor defect (opgelost)
2. Bandenspanning sensor defect (opgelost)
3. Azijnlucht bij het starten. Komt uit de ventilatie, voornamelijk als het warm geweest is en de airco aan stond (opgelost)
4. Rechter buitenspiegel kraakt bij het in- en uitklappen
5. Deuren kraken (opgelost)
6. Stuur trilt tussen de 60 en 90 km (opgelost)
7. Bij remmen trilt het stuur ook en trekt de auto naar èèn kant (opgelost)
8. Bij het rijden over kleine oneffenheden op de weg, lijkt het alsof de schokdempers niet goed zijn. Je voelt elke kleine hobbel en er rammelt van alles
9. Af en toe kleine hapering bij het rijden (vorige keer was het de EGR klep die vuil was) (opgelost)
10. Rammelende uitlaat bij het starten en optrekken. Ook een tikkend geluid uit de uitlaat
11. Rechter raam gaat niet automatisch dicht. Knop moet je omhoog houden
12. Bij het afremmen lijkt het alsof de motor elk moment kan afslaan (op een koude motor) en soms een heel zwaar motor geluid.
13. Bumper bij uitlaat wordt zwart
14. Bij het remmen hoor je soms een ratel/getik (vrij luid) alsof er iets vastzit (meestal vlak na het wegrijden en bij het maken van een bocht naar rechts.
Gelukkig heb ik het bij een dealer gekocht waar ik ook 1 jaar garantie op de auto heb gekregen en waar ik tot nu toe erg goed geholpen wordt alleen is het erg frustrerend als de auto weer eens in de garage staat. Als ik er een goed prijsje voor krijg doe ik 'm van de hand. Inruilen voor een degelijke Japanner ofzo.
Succes met jouw overweging.
Gr,
Arif
19 jaar
Pooo, ok mijn lijstje:
1. Auto zakt tever door (zelf opgelost door Monroe schokdempers te monteren)
2. Trillen in het stuur bij rijden en remmen: Oorzaak waarschijnlijk slag in velg
3. Vervangen draagarmen wegens scheur in fuseehoes
4. achterophangrubbers vervangen
5. Accu vervangen
6. keycard vervangen
7. gedoe met bandensensors (ook vind ik het een reuze systeem, ben 1x gewaarschuwd voor lekker band, 2x te zachte band)
19 jaar
Om er triest van te worden ja. Ik heb er nog iets bij gekregen ondertussen. Als de auto gestart is en je doet de deur open en weer dicht gaat de binnenverlichting pas na ongeveer 20 minuten uit. Maandag weer naar de garage. Ik word er moedeloos van.
19 jaar
Ik heb mijn Renault ingeruild tegen een Skoda Octavia op gas. Spartaans, kan weinig aan kapot.
19 jaar
Op dit moment zit er speling op de linkerstuurkogel. Bij 174.000 kilometer vind ik dat niet zo vreemd, helemaal bij gebruik in Polen.
Verders worden de voorschokdempers nog vervangen door Monroe's. Verders heb ik nu weinig last meer.
Ik heb nog nimmer electronische problemen gehad.
19 jaar
Jullie zijn niet de enigste die problemen hebben met de laguna.
Binnen de familie zijn er ook een paar met deze autos en die worden er ook niet vrolijk van.
Ze zijn al blij als ze 3 weken zonder storing rijden.
Bouwjaren 2001/2002 zou ik ook mijden, erna zijn ze al veel beter.
Een renault is een leuke lease auto.
Ziet er mooi uit en rijd lekker.
Maar voor een particulier heeft tie veel te hoge onderhoudskosten.
Bouwjaren 2001/2002 kun je gewoon op leeglopen, daarna zijn ze beter.
Franse autos en elektronica is geen gelukkige combinatie, en het lijkt me dat dat allen maar erger word nu er steeds meer elektronica in verwerkt gaat worden.
Ik denk dat die merken echt een probleem hebben of nog gaan krijgen.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het hier niet mee eens zijn.
Maar die moeten toch toegeven dat deze problemen niet exemplarisch zijn.
Dat blijkt ook uit jullie reacties.
19 jaar
Inderdaad primera p11, Laguna's, (en ik denk ook audi A4, Ford mondeo,etc.) op diesel is leuk voor de leaserijder, maar de particulier wordt geplunderd van zijn euro's. Ik vind het alleen altijd jammer dat je daar te laat achter komt. Je hoort en leest het hier op problemcar maar bij een garage zul je niet gauw iets horen. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant een beetje misleidend. Maar goed, ik heb de Laguna niet weg gedaan vanwege alle storingen die ik heb gehad, want die heeft een ander al gehad. Maar dieselrijden is voor mij als particulier te duur. Zeker als je ook ziet dat de Laguna bij 1:15 ophoud is het niet goedkoop rijden. Met mijn Skoda rijdt ik met mijn kilometers ¤1200 op jaarbasis goedkoper. Dat vind ik interessant.
19 jaar
Zonnebloemolie helpt hoor ;-) Ik mix ongeveer 10% bij en het rijdt bovendien stukken beter. Vooral onderin heb je net iets meer vermogen.
19 jaar
Hallo Martijn,
Je giet er dus 6 liter zonnebloemolie bij?
19 jaar
Zonnebloemolie moet je niet doen.
Oude diesels kunnen daar wel tegen, maar de nieuwe hogedrukpompen lopen erop kapot.
Dit is verkeerde zuinigheid.
19 jaar
Welnee, je leest teveel de kranten, of de ANWB Kampioen. Tegenwoordig moet je bijna niets meer klakkeloos overnemen uit de media. Zodra je de zin " volgens ........" en als daar dan staat Justitie, politie, Milieudefensie etc, leest, kan je er vanuit gaan dat de krant klakkeloos een persbericht van een club heeft overgenomen, zonder te checken wat daar waar van is.
Waar het om gaat is hoe dik het mengsel is. Hoe dikker het mengsel, hoe moeilijker het is voor je pomp om dit te verpompen. Hetzelfde voor de verstuivers.
Door slechts 5 tot 6 liters toe te voegen heeft dit bijna geen effect op de viscositeit (dichtheid) van het mengsel, maar je merkt wel de effecten.
Als je meer wilt mengen moet je gaan denken aan verwarming van het mengsel. Hoe warmer, des te dunner het is. Meer info daarover is te vinden op www.ppo.nu.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar