Goedemorgen,
Aangezien mijn auto opeens sinds een week af en toe nogal traag is bij het versnellen (lijkt of turbo niet oppakt), vanochtend eens het "ingebouwde"diagnose programma opgestart (met de boordcomputer toets).
De eerste stappen gingen prima, maar op het moment dat de storingen weergegeven (indien ze er natuurlijk uberhaubt zijn), zag ik alleen een rood oplichtend vlak met daarin een accu en de melding "laadstroom defect".
Iemand enig idee wat dit betekent? Kan verder niets vreemds merken aan de auto. Tevens een foutcode reset gegeven, maar melding blijft.
Heb tevens m.b.t. het inhouden probleem het e.e.a. op dit forum gezocht.
Mogelijk een egr klep probleem?
Dit is een laguna techline 1.9dci 88kw uit januari 2005. Kan ik op dit type de egr stekker loshalen om te kijken of het inhoud probleem is opgelost, of accepteert deze dit niet (meer).
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de melding terecht is, heb je een probleem met de dynamo.
Meet de accuspanning eens bij stationair en daarna met wat verbruikers aan (licht, achterruit verwarming).
Slangen van de turbo naar intercooler en van intercooler naar inlaatspruitstuk vast en niet gescheurd?
Bij mij was de accu overleden toen ik deze melding kreeg.
14 jaar
ter verduidelijking:
Ik zie die melding dus alleen in de boordcomputer diagnose als ik deze opstart.
Als ik "gewoon" de auto start, dan brandt er geen enkel waarschuwingslampje.
14 jaar
Volgens mij is dat geen storing maar een mogelijkheid om display te controleren.
14 jaar
Zie hier. Het gaat dus om het rood gearceerde stuk.
Eerste stappen gaan zoals beschreven, maar het rode deel krijg ik geen foutcode scherm, maar de "rode accu" met daarbij de melding laadstroom defect.
[img]http://mwoe.tweakdsl.nl/storing.jpg[/img]
14 jaar
Gistermiddag nogmaals gekeken.
De melding laadstroom defect lijkt eerder een soort "test" melding.
In het andere display staat, zoals je kunt zien, 4 streepjes wat betekent dat er blijkbaar geen probleem is.
[img]http://mwoe.tweakdsl.nl/dash.jpg[/img]
Zal in het weekend even de slangen checken zoals oldford heeft aanbevolen.
Uiteraard zal ik mijn bevindingen vermelden.
14 jaar
Nee idd is een test melding, en dat het niet helemaal overeenkomt met wat er op papier staat kan kloppen. Er is maar een handleiding maar meerdere software versies. Als het goed is kan je ook een oranje melding opvragen, zo kan je zien of alle drie de kleuren van display het nog doen.
14 jaar
Zijn nu een maandje verder.
Heb een paar keer met een warme motor flink wat toeren gemaakt op de snelweg (bijv. 120 in z'n 4).
Het probleem lijkt zich nu (deels) opgelost te hebben. Merk er zelf niet echt meer iets van.
Het zou kunnen dat de auto op hogere snelheden minder doortrekt, maar houdt niet meer echt merkbaar in.
Wel een detail is het feit dat ik, toen ik het probleem had, net van benzinestation gewisseld was. Tankte voorheen Shell, maar in de buurt is een self service BP geopenden toen begon het probleem zich voor te doen.
Zo ook eens een paar keer bij Tango getankt en kreeg opeens (toevallig) een injector storing, waardoor de auto een paar minuten in safe mode sprong. Ook toen teruggegaan naar Shell en het probleem heeft zich nimmer meer voorgedaan.
Lijkt me zelf ook onmogelijk, maar vind het toch vermeldingswaardig.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar