afgelopen maanden enkele keren de boubines vervangen. volgens de garage is lekkage van koelvloeistof de oorzaak. Waarschijnlijk kapotte koppakking.
Auto loopt niet warm of andere bijzonderheden. Wie kent dit probleem.
Geplaatst door sylvia11244 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
michaelluijendijk (0), 19 jaar geleden
Als je de bougies moet vervangen door een koelvloeistof lekkage,zou je dus verwachten dan de koppakking lekt.Op een andere manier kan er geen koelvloeistof in cil. komen.Maar het rare van dit verhaal is dat de druk in het koelsysteem slecht een 1,5 bar is(dus 0,5 overdruk) De druk in de cilinders is tijdens het draaien van de motor vele malen hoger.Dus hoe kan het dat iets dat onder lage druk staat lekt naar iest wat onder hoge druk staat? Is dus niet waarschijnlijk.Het zou naar de cilinders kunnen lekken als je motor stil staat, maar dan zou je tijdens het starten en daar vlak na witte rook uit je uitlaat moeten zien komen.Let daar dus even op.Je kunt ook kijken of als de motor draait en je kijkt in het expansievat of daar luchtbellen uitkomen.Komen daar luchtbellen uit dan is koppakking lek.Kortom laat ze nog maar eens goed kijken want het klinkt mij niet geloofwaardig.Of laat er even een andere garage naar kijken.
Succes
michael
ksie (0) PRO, 19 jaar geleden
koppakking van dit type komt nooit voor
Sander10757 (0) PRO, 19 jaar geleden
wat voor motor heb je,en hoevaak zijn de bobines vervangen.En zijn steeds dezelfde bobines vervangen?
sylvia11244 (0), 19 jaar geleden
Er zijn inmiddels 3 keer 2 bobines en 1 keer 1 bobine vervangen. Er is er volgens de garage telkens 1 nat. Inmiddels naar andere garage geweest en daar een bobine laten vervangen. Nu (afkloppen) geen problemen meer. De moter is een 1600. Wij hebben alles gecontroleerd voor zover wij dit zelf kunnen natuurlijk, ook de luchtbellen en witte rook. Dit is allemaal niet het geval.
Sander10757 (0) PRO, 19 jaar geleden
Is het dan wel koelvloeistof?En niet gewoon vocht wat bij de bougies terecht komt.Controleer of er wel afdichtringetjes om de bobines heen zitten.
edwin2583 (0), 18 jaar geleden
kijk eens op de bobines !
er moet een datum op staan als die voor 30 03 is dan moet je ze laten vervangen vaak is het namenlijk een bepaalde serie die niet goed is.
ik ga er van uit dat het een 1600 16 v motor is (of dus een k4m)
komt zeer vaak voor kwaliteits foutje