close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic 1.6i-8v: Te hoog C.O.

Bouwjaar: 1998

Het c.o.-percentage blijft op toeren te hoog (ong. 3%)De volgende zaken gecontroleerd/gewisseld: Lambdasensor, temp.sensor, map-sensor, vacuumslangen, gaskleppos.sensor en controle op valse lucht. Suggesties?????

Geplaatst door

Fonszarelli (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi wouter,
heb je ook andere viergastestwaarden, behalve het co%
groeten michiel

Michielrc7825 0
badge

20 jaar

Zo uit mijn hoofd niet, maar het lambdagetal was ook niet goed (te rijk mengsel)

Fonszarelli 0
badge

20 jaar

Heb je klepspeling gecontroleerd?

Siem Bijman 620
badge vip badge

20 jaar

hoi,
net wat siem zegt, hoe staat het met de klepspeling. Klinkt mischien vreemd maar wil nog wel van invloed zijn en je op het verkeerde been zetten.
Vooral bij scenic op gas geeft klepspeling gauw problemen.
Kijk eens bij de zoekmachine op deze site naar Klepspeling bij merk renault. Verder kan je denken aan bijvoorbeeld temp zender en dergelijke maar die heb je al gecontroleerd geloof ik.
groeten michiel

Michielrc7825 0
badge

20 jaar

Klepspeling lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de km.stand (75.000, alleen op benzine) maarja je weet nooit! De temperatuursensor is als één van eerste gecontroleerd, en was goed, zowel warm als koud. Overigens was ik nog een detail vergeten te melden: Af en toe zakt tijdens het meten het c.o. percentage in tot bijna 0 en klimt dan weer op. Misschien de ECU?
Gr. Wouter

Fonszarelli 0
badge

20 jaar

hoi wouter,
als je deze dalende waarde hebt in co%, veranderde er dan ook iets aan de temperatuur of een andere bepalende waarde naar de ECU?
groeten michiel
ps, hoe loopt de motor stationair?

Michielrc7825 0
badge

20 jaar

Trek ook eens aan de 2 massadraadjes achter de distributie

Henk Nobach 0
badge

20 jaar

Is je uitlaatspruitstuk dicht deze mogen graag scheuren

R.arkes 0
badge

20 jaar

Trek het vacuumslangetje van de drukregelaar er is af,het membraam kan doorlekken waardoor de benzine het inlaatspruitstuk ingezogen/gedrukt worden.gister nog aan de hand gehad bij een laguna.

Michael7702 0
badge

20 jaar

De wagen loopt netjes stationair. Morgen (vrijdag) krijg ik de auto de gehele dag dus dan zal ik nog een aantal zaken nalopen.
Ik houdt jullie op de hoogte!
Groeten Wouter

Fonszarelli 0
badge

20 jaar

Probleem opgelost! Henkie Nobach had gelijk!, de massadraden achter de distributie waren het probleem. Vanmorgen de co-meter erin, stationair 8%!!. Ecu uitgelezen, deze gaf storing op lambdasonde-bedrading. Ik ben het probleem op het spoor gekomen doordat de lambdaspanning gemeten aan de sensor hoger was dan op mijn tester. Ik heb toen spanningsverlies gemeten aan de ecu-massa, welke 0.75volt was. Hierna ecu apart massa gegeven en de co-waarde zakte tot 0. De bout waar de massa-aansluitingen bij zaten was los, waarschijnlijk door vervanging van de d-riem.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten Wouter

Fonszarelli 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.