Het c.o.-percentage blijft op toeren te hoog (ong. 3%)De volgende zaken gecontroleerd/gewisseld: Lambdasensor, temp.sensor, map-sensor, vacuumslangen, gaskleppos.sensor en controle op valse lucht. Suggesties?????
Geplaatst door Fonszarelli (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Michielrc7825 (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi wouter,
heb je ook andere viergastestwaarden, behalve het co%
groeten michiel
Fonszarelli (0) PRO, 19 jaar geleden
Zo uit mijn hoofd niet, maar het lambdagetal was ook niet goed (te rijk mengsel)
Siem Bijman (170) PRO, 19 jaar geleden
Heb je klepspeling gecontroleerd?
Michielrc7825 (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi,
net wat siem zegt, hoe staat het met de klepspeling. Klinkt mischien vreemd maar wil nog wel van invloed zijn en je op het verkeerde been zetten.
Vooral bij scenic op gas geeft klepspeling gauw problemen.
Kijk eens bij de zoekmachine op deze site naar Klepspeling bij merk renault. Verder kan je denken aan bijvoorbeeld temp zender en dergelijke maar die heb je al gecontroleerd geloof ik.
groeten michiel
Fonszarelli (0) PRO, 19 jaar geleden
Klepspeling lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de km.stand (75.000, alleen op benzine) maarja je weet nooit! De temperatuursensor is als één van eerste gecontroleerd, en was goed, zowel warm als koud. Overigens was ik nog een detail vergeten te melden: Af en toe zakt tijdens het meten het c.o. percentage in tot bijna 0 en klimt dan weer op. Misschien de ECU?
Gr. Wouter
Michielrc7825 (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi wouter,
als je deze dalende waarde hebt in co%, veranderde er dan ook iets aan de temperatuur of een andere bepalende waarde naar de ECU?
groeten michiel
ps, hoe loopt de motor stationair?
Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden
Trek ook eens aan de 2 massadraadjes achter de distributie
R.arkes (0) PRO, 19 jaar geleden
Is je uitlaatspruitstuk dicht deze mogen graag scheuren
Michael7702 (0) PRO, 19 jaar geleden
Trek het vacuumslangetje van de drukregelaar er is af,het membraam kan doorlekken waardoor de benzine het inlaatspruitstuk ingezogen/gedrukt worden.gister nog aan de hand gehad bij een laguna.
Fonszarelli (0) PRO, 19 jaar geleden
De wagen loopt netjes stationair. Morgen (vrijdag) krijg ik de auto de gehele dag dus dan zal ik nog een aantal zaken nalopen.
Ik houdt jullie op de hoogte!
Groeten Wouter
Fonszarelli (0) PRO, 19 jaar geleden
Probleem opgelost! Henkie Nobach had gelijk!, de massadraden achter de distributie waren het probleem. Vanmorgen de co-meter erin, stationair 8%!!. Ecu uitgelezen, deze gaf storing op lambdasonde-bedrading. Ik ben het probleem op het spoor gekomen doordat de lambdaspanning gemeten aan de sensor hoger was dan op mijn tester. Ik heb toen spanningsverlies gemeten aan de ecu-massa, welke 0.75volt was. Hierna ecu apart massa gegeven en de co-waarde zakte tot 0. De bout waar de massa-aansluitingen bij zaten was los, waarschijnlijk door vervanging van de d-riem.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten Wouter