Ik heb nu 15.000 km redelijk probleemloos gereden met mijn 2002 1.8 GT op LPG. (Hij heeft nu in totaal 155.000 km gereden) Laatste tijd houdt hij regelamtig heel erg in op LPG. ( op 2 of 3 cilinders rijden?) Als ik door blijf rijden gaat katalysatorlamp branden. Als ik overschakel naar benzine is er niets meer aan de hand.
De zeer behulpzame LPG-boer (van Vialle)zegt dat bougies vervangen (zitten er zeker 30.000 km in) wel eens wil helpen. Welke bougies kan ik het beste nemen voor LPG? Welke elektrodeafstand?
Hij zei als dat niet helpt de pen-bobines op bougies meten en evt. vervangen. Hoe meet ik die bobines door? Wat kosten ze? Nieuw waarschijnlijk onbetaalbaar (ik zal de Renaultdealer eens vragen) en gebruikt of niet origineel?
Als ook de bobines geen oplossing zouden zijn moest ik maar weer eens langs komen bij de LPG-boer, want dan lag het wellicht toch aan de Vialle (LPi) installatie.
Wie kan mij op weg helpen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het een ontstekingsprobleem is zou de motor op benzine ook op drie cilinders moeten lopen. Het kan zijn dat bijv. een benzine injector blijft lekken zodat je op gas een dubbel mengsel krijgt.
Vialle gebuikt een aantal relais om van benzine op gas om te kunnen schakelen. Deze relais geven wel eens problemen na verloop van tijd. Ik denk dat hier je probleem zit. Heeft de auto dit probleem altijd of maar af en toe ?
Allereerst alvast dank voor de reacties.
Pieter, de auto heeft er niet altijd last van. Soms wel, dan weer een dag niet. Ik kan er geen peil op trekken. Ik heb wel het idee, tja..idee, dat de motor op benzine beter, ronder loopt.
19 jaar
idd moet ik Pieter hierin steunen.
Deze omschakelrelais kunnen wel eens de benzine injectoren niet (geheel) uitschakelen waardoor de motor teveel brandstof krijgt (benzine en LPG) waardoor het motormanagement de weg kwijt is zeg maar. Het komt ook wel eens voor (BJ. 2002 , 155000KM)dat de pomp in de tank het aan het begeven is.
Wanneer dit idd zo is laat dat effe weten (zie mijn e-mail adres)
Succes,
Thieu
19 jaar
Kijk eens of je de relais zo kunt vinden in de motorruimte, geeft er maar eens een tik op als de motor op LPG loopt. Ik zou verwachten dat als de LPi pomp stuk aan het gaan is dat de LPE als eerste een storing zou melden dat de druk op het koppelblok niet meer goed is. Kun de LPE ook eens uit laten lezen misschien komt hier iets uit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar