Renault Twingo: Brandstof pomp weigert soms resultaat stotteren tot uitvallen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo allemaal

Ik zit helaas met het volgende probleem.
Na korte tijd rijden valt de benzine pomp uit en begint de auto te stotteren
Helaas start de auto in het begin niet gelijk maar kan het enige tijd duren.
wat wel opvalt is dat als de auto niet wilt starten de benzinepomp dan ook geen geluid geeft.
Als de benzine pomp te horen is start de auto wel gelijk en kan ik ook gewoon normaal rijden.
Kan dit eventueel liggen aan de bekabeling / relais? Waar kan ik eventueel de relais terug vinden van de benzine pomp?
We hebben namelijk al veel dingen vervangen aan de auto zoals bougies, bougie kabels, Bobine, krukas sensor, brandstof filter.
we hebben namelijk ook een erg slechte vonk gehad op de bougies maar dat is inmiddels verholpen.
ook is de auto al worden uitgelezen maar is er niks over de benzine pomp uit gekomen.
Ook heb ik iets gelezen over de start onderbreking.
kan het zijn dat het met de reserve sleutel dan wel zou moeten werken?
juist omdat de auto niet altijd gemakkelijk start.
zelf ben ik ten einde raad.

Met vriendelijke groet,

Bob

Dragster32

Geplaatst door Dragster32 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je nou eerst eens meet op deze pomp. Spanning meten, waarschijnlijk vind je dan los contact of slechte bedrading.
Eerst kijken dan pas roepen dat je ten einde raad bent.

zwartepiet (65), 10 jaar geleden

koppel eeens op de stekker van de benzinepomp een lamp van 21 watt die je zichtbaar ophangt
als je start dan moet de lamp branden,dus spanning op de pomp
valt de motor al rijdend uit en brand de lamp dan valt je pomp stil
valt eerst de lamp uit en dan valt je stil dan is de computer of brandstofrelais de mogelijke oorzaak

Dragster32 (0), 10 jaar geleden

bedankt voor jullie reactie dit ga ik zeer zeker eens proberen.
ik laat wel even weten hoe dit verder is afgelopen.

groetjes bob

Dragster32 (0), 10 jaar geleden

Vandaag heb ik even de kabel gecheckt met een spannings zoeker
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er inderdaad geen stroom door de kabel heen gaat.
Nu wil graag de relais gaan vervangen van de brandstofpomp.
echter zitten er 2 relais in dat kastje voor in bij de motor langs de accu
ik heb even snel google bekeken maar kan helaas geen plaatje vinden waar op staat welke relais vervangen moet gaan worden.
weet iemand om welke relais het precies gaat?
als ik deze vervangen heb en ik zou nog steeds geen stroom hebben ga ik nieuwe kabels trekken.

met vriendelijke groet,

Bob

deze spanningzoeker heb ik gebruikt
[url=http://postimage.org/][img]http://s3.postimg.org/pompddtbj/spanning...[/img][/url]

het gaat om 1 van deze 2 relais



[url=http://postimg.org/image/ogr6i61yt/][img]http://s18.postimg.org/ogr6i61yt/relais....[/img][/url]

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Als het aan het relais ligt kun je er heel makkelijk achter komen welk relais voor de pomp is , 87 en 30 doorverbinden , en kijken wat er gebeurt, pomp moet gaan lopen als je het juiste relais hebt , mits de pomp of de bedrading of wat anders niet defect is.

Dragster32 (0), 10 jaar geleden

bedankt voor je reactie Kaleido 1 echter even een vraagje je hebt het erover om 87 en 30 door te verbinden.
Wat bedoel je hier precies mee?
sorry ben pas sinds kort begonnen met het sleutelen aan auto`s

M.V.G

Bob

Dragster32 (0), 10 jaar geleden

Even google werk heeft mij even het volgende te weet gebracht


[url=http://postimg.org/image/677hfy3uh/][img]http://s28.postimg.org/677hfy3uh/relaist...[/img][/url]

hier heb ik dan toch nog even een vraag over.
Ik zie dat er 2 relais gebruikt worden voor de pomp als dit ook klopt bij een twingo ( afbeelding gaat namelijk om een ford )
op mijn relais is niet te zien wat 30 en 87 is
klopt deze tekening over het algemeen met alle brandstof pomp relais?
en is het dan de bedoeling dat ik bij 1 relais doe doorverbinden?
doe ik dit op de relais zelf en dan weer insteken?
ik heb namelijk al eens geprobeerd de relais om te wisselen en dit was helaas ook zonder succes.
En als ik naar de tekening kijk liggen de pootjes dan omhoog of omlaag?

m.v.g bob

Dragster32 (0), 10 jaar geleden

Ik ben op de sloop geweest en heb even 2 relais gehaald om te kijke of dat toch het probleem was
Hij heeft het heel even gedaan met de 2 andere relais maar nu zitten we weer zonder resultaat.
De 25amp zekering die daar bij zit was nu ook kapot en heb ik dan ook weer vervangen.
Nu heb ik dat kastje losgehaald waar de relais op zitten en ben eens gaan proberen door te meten.
Op geen enkel kabeltje staat ineens ook geen stroom.
Ook heb ik het kleine kastje waar de 2 60amp zekeringen opzitten ook even losgehaald om de kabels daarvan door te meten
ook hier krijg ik helaas geen stroom
[url=http://postimg.org/image/beko3zay5/][img]http://s30.postimg.org/beko3zay5/zekerin...[/img][/url]

Ik hoorde eerder al in een reactie mischien slechte bedrading.
Vanaf welk punt kan en zal in dit geval de kabels niet goed zijn?
Krijgt hij voeding direct vanaf de accu?

met vriendelijke groet.

Bob

Dragster32 (0), 10 jaar geleden

Even een update.
We hebben alleen doorgemeten op het moment dat de auto op contact stond
we zijn erachter gekomen dat je moet proberen de auto eerst te starten en dan gelijk door te meten
We hebben gelukkig stroom op de kabel en de pomp heeft het even gedaan
we zijn gelijk een test rit gaan maken
wat ik echter nu nog vreemd vind is dat het eerste stuk alles perfect ging
Nadat ik heb geprobeerd vol gas te geven ging het toch weer even mis
auto begon weer te schokken en het verloor alweer zijn kracht
Gelijk ben ik minder gas gaan geven om de auto in iedergeval aan te kunnen houden.
Een stuk verder viel de pomp helaas ook weer uit en stonden we weer stil
We hebben direct weer de kabel doorgemeten om te kijken of er wel nog stroon was en dat was er wel nog
We denken nu zelf aan een gammele stekker of toch in het ergste geval de benzine pomp zelf.
Morgen ga ik in iedergeval een nieuwe stekker halen
Laat me maar weten als jullie nog aan iets anders denken gezien het probleem

met vriendelijke groet,

Bob

zwartepiet (65), 10 jaar geleden

sluit een lamp aan op de stekker aan de pomp , zichtbaar aan de spiegel
zo zie je als hij begint te haperen of de spanning blijft, lamp blijft branden of gaat uit
als ze blijft branden als hij stil valt is het uw pomp
valt eerst de lamp uit,dan komt het van van voor relais ,enz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.