auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Twingo: Twingo 2008 1.2 8v slecht lopen vooral bij lage temp Foutcode P0

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 8v

Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik een probleem, mijn twingo loopt erg slecht tijdens koude temperaturen en geeft dan motor storing.

Is de auto warm(5 minuten rijden) lijkt er weinig aan de hand al loopt de auto niet zoals die zou moeten lopen(plofjes uit de uitlaat)

Hierop volgende heb ik en mijn monteur de auto uitgelezen met een OBD2 systeem en hierop krijg ik de volgende melding P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.

Hierop volgend hebben we de volgende dingen gecheckt/vervangen:

-Bobine:vervangen voor een nieuwe
-Bougiekabels:vervangen>loste niks op dus oude terug geplaatst
-Bougies: vervangen voor nieuwe
-Krukas sensor doorgemeten 227 ohm>moet 230 zijn zover ik kon vinden
-Injector reiniger door de tank heen:3x gedaan
-Gekeken op valse lucht in het inlaatspruitstuk dmv remmenreiniger

Dit alles heeft geen oplossing geboden.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt en zo ja wat was de oplossing?

Wij weten het even niet meer... en om zo klakkeloos alles te gaan vervangen is ook niet de manier lijkt me.

Alvast bedankt

Mvg

Sander

Geplaatst door

hardcore (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is een storing met vele mogelijke oorzaken. Dus even een oplossing geven is er helaas niet bij.
Dat wordt meten en nog eens meten.

Plofjes in de uitlaat als de motor warm is wijst toch ook op een verbrandingsprobleem.
Je hoort dan de (overtollige) benzine in de uitlaat exploderen.
Heb je al een 4-gas meting koud en warm gedaan?
Heb je al naar b.v. de signalen van temperatuur sensors, lambda sensoren gekeken zowel warm als koud?
Waarde van de zogenaamde Fuel trims (vooral de Long Term) zijn ook erg interessant. Daar kun je een mengsel afwijking aan zien. Long Term Fuel Trim moet ideaal 0% zijn. Kleine afwijking mag, maar 10% of meer niet.
Compressie en/of lekverliezen gemeten?

oldford 0
badge

10 jaar

compressie hebben we ook gemeten inderdaad, was perfect.

de rest ga ik even doorsturen naar mijn monteur bedankt alvast!

De auto heeft btw 120000 km gelopen, ik heb de auto vanaf 23000km in bezit.

hardcore 0

10 jaar

[url=http://postimg.org/image/3zrbfpp87/][img]http://s7.postimg.org/3zrbfpp87/error.jp...[/img][/url]

We hebben de auto gisteren nog uitgelezen met een ander apparaat...

maakt dit iets meer duidelijk?

hardcore 0

10 jaar

Overslagdetectie op cylinder 4 kan twee betekenissen hebben:

1. de bougievonk slaat ergens over naar massa.
Verdachten zijn de verdelerkap, de bougiekabels en de bougiedop.
Cylinder 4 is normaliter de cylinder die het verst van de distributie af zit.
- staat er bij geen enkele cylinder water of olie rond de bougie?
- ik zou zonder meer eerst de rotor en verdelerkap vernieuwen. Is goedkoop en goed te doen.
- bekijk de bougiedoppen eens goed: schoon en geen doorslag?
- zit er geen ijzervijlsel op je krukas-sensor?

2. de verbranding vindt soms niet plaats.
Bij deze betekenis kan het bv. ook aan je kleppen liggen.
Sowieso duidt ploffen in de uitlaat vaak op verkeerde klepspeling, ondanks dat de compressie bij meting prima is.
Ik zou dus eerst de klepspeling controleren/stellen.

Heino4267 725

10 jaar

Bougies en bougiekabels zijn vervangen, net zoals de bobine.

Ik heb verder geen rotor/verdelerkap zover ik weet.... er komt een stekkertje met 2 aders naar de 4 in 1 bobineblok en daar sluit ik de bougiekabels direct op aan.

klepspeling ga ik even doorgeven bedankt!

hardcore 0

10 jaar

Het probleem is opgelost.

Injectoren getest en gewisseld, bleef bij dezelfde cilinder.

Was uiteindelijk kleppen stellen.

hardcore 0

10 jaar

Bij een franse auto zit cilinder 4 naast de distributie

Andre379 0

10 jaar

Juist, Renault telt vanaf het vliegwiel naar de distributie.

RPJdeWeert 0

10 jaar

Beste Hardcore,
Ik heb hetzelfde probleem. Tevens renault Twingo uit 2008.
Dezelfde stappen afgelopen:
- kabels en bougies vervangen
- bougine vervangen
- benzinepomp gecontroleerd

De multiple mistfire is een sensor en hoe bepaald deze een misfire? Kan het zijn dat er een temp sensor stuk is en dat hij hierdoor veel te veel bezine krijgt waadoor de cilinder verzuipt. Of de Luchtmassameter?
Zou wel verklaren waarom dit probleem niet optreedt als het warm weer is.

Weet je toevallig al iets meer?

Groetjes,
Garry

GarryRenault 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.