De oude motor was stuk gelopen. We hebben een gebruikte motor alleen komt die uit een Laguna.
Past verder wel, maar de steun van de stuurpomp moet overgezet worden.
Daarvoor moet de brandstofpomp los en de vraag is of dat zo kan of dat deze op de een of andere manier gemarkeerd moet worden. Kunnen niet zien of dat zpnder probleem kan.
iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is toch alleen een hogedrukpomp, omdat dit een commenrail is doet hij dus niets meer dan druk opvoeren.
Lijkt mij ook, maar er zit een stekker aansluiting op de pomp en er zit een soort positiesensor op het huis waar de pomptandwiel voorlangs draait.
Dus is er iets van een timing functie die ik niet begrijp en daarom vraag ik dat.
ok weet wat je bedoelt,die moet je op tijd zetten.
Staat merkteken op tandwiel die komt uit mijn hoofd tegenover merkteken onderzijde pomp.
Klopt helemaal.
Maar we hebben eerst van het oude blok de pomp losgemaakt en alles eerst eventjes gemerkt. Maar het tandwiel kan niet verdraaien als je alleen de pomp verwijdert. En de pomp zelf kun je inderdaad op alle manieren weer vastzetten, als je maar zorgt dat het tandwiel niet verdraait. (De moer om het tandwiel vast te zetten op de pomp moet met 9 kilo vast)
Het sensortje is een toerentalsensor ofzo en de functie heeft, dacht ik gevonden te hebben, te maken met de stabilisatie van de druk richting de commonrail. Wordt denk ik wat te hoog als er veel toeren worden gemaakt en zal dan wat worden afgezwakt om schade te voorkomen?
Hoe dan ook, de steun is overgezet, de motor geplaatst en hij liep gelijk. Dank sjonnie voor de hulp.
[url=http://postimg.org/image/idyajm9lf/][img]http://s21.postimg.org/idyajm9lf/renault...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar