Buiten temperatuursensor geeft niet de juiste waarde aan (22 graden vanmorgen) waardoor de climate control niet juist werkt.
Is hier de sensor defect of kan dit ook in een stekker verbinding zitten.
Hoor graag jullie advies en uitleg.............
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De sensor zit onderin de rechter buitenspiegel.
In je auto zit voorin naast de voeten van de bijrijder een stekkerverbinding, die soms slecht contact maakt. Even controleren dus.
Een nieuwe sensor kan je plaatsen door het spiegelglas er uit te wippen met een plamuurmes en dan aan de bestaande bedrading de nieuwe sensor vast te solderen (en isoleren).
Zie rechts naast de voeten van de bijrijder wel een kabelboom lopen achter de bekleding,die naar de deur gaat en omhoog naar het dashbord,maar niet zo gauw een stekker verbinding.
13 jaar
Als de sensor stuk is, haal er maar een van de sloop. http://problemcar.nl/viewtopic.php?pid=7...
Met een slecht contact, heb je al snel een temperatuur van -40 en niet temp van 22.... dus ik gok op de sensor zef die niet lekker is.
13 jaar
Deur stekker ingespoten met contact spray maar geen resultaat.
Stekker achter spiegelkap (binnenzijde deur) krijg ik er niet zo 1 2 3 af, mocht iemand dit weten dan hoor ik het graag kan ik deze ook nog inspuiten,anders wordt het echt een nieuwe sensor.
13 jaar
Volgens mij moet niet het deksel er af, maar (voorzichtig!) het ingeklikte spiegelglas er uit gewipt.
13 jaar
Dan zit je bij de sensor.
Stekker zit aan de binnenkant achter een afdek kapje.
13 jaar
Sensor vervangen en het probleem is hiermee verholen.
12 jaar
Moeilijk om in dit geval iets uit te leggen. Als het gaat om een thermostatisch geregelde temperatuurregeling, makkelijk woord voor climate control is de sensor opgenomen in de unit die in de middenconsole is geplaatst, die moet je dus nooit afplakken want die meet de temperatuur binnen de auto en past dat naar wens aan, wil je 20 graden in de auto dan doet die dat ook. Ergo de buitentemperatuur is een leuke optie maar kan en zal nooit de de climate contol beïnvloeden.
12 jaar
climat controle houd wel degelijk rekening met buiten temp sensor,dus als deze defect is kun je vreemde klachten krijgen met de climate control
Dan kan ik abuis zijn maar in de handleiding staat toch duidelijk dat de binnen temperatuur geregeld wordt door het rooster van de unit in de auto. Al die toetsen en mogelijkheden maar dat rooster rechtsboven, mag nimmer nooit af afgeplakt worden. Zonder dollen bepaald de buitentemperatuur hoe het klimaat het binnen is?. In een conventionele airco kun je kiezen koud of nog kouder is leuk maar als je uitstapt ben je geheid verkouden. Edoch ts geeft aan dat de buiten temperatuur op zijn display naast de klok niet klopt. Dat ding is een gadget en staat los van alle systemen.
12 jaar
Kun je me dan uit leggen waarom de climate control weer naar behoren werkt nadat de buiten temperatuur sensor is vervangen?
Dan kan dit toch nooit een gadget zijn.
12 jaar
Die buitentemperatuur sensor regelt wel degelijk mee aan de binnentemperatuur. De ecc weet hierdoor ondermeer hoe snel de auto afkoelt of opwarmt door de omgeving en zal hier door harder of zachter blazen of warmere of koudere lucht afgeven. De zonne sensor heeft net zoveel invloed en deze heeft ook nog invloed op waar de lucht vandaan komt, raam/voeten/boven lichaam.
En dan heb je nog de vochtigheids sensor en de vervuilingsensor enz enz. De climat control van de huidige laguna is niet dat beginners systeem van eind jaren 80 in de Saab hoor. Daar zit veel meer achter.
Even een voorbeeldje zelfs de ruitenwissers worden beinvloed door je rijsnelheid. De koplamp afstelling door je rij snelheid. Ga maar door.
12 jaar
[quote=Remi.laguna]Kun je me dan uit leggen waarom de climate control weer naar behoren werkt nadat de buiten temperatuur sensor is vervangen?
Dan kan dit toch nooit een gadget zijn.[/quote]
Het is ook geen gadget, het is een uitbreiding op het comfort van climate control systemen.
De ingestelde gewenste temperatuur en de werkelijke temperatuur worden altijd van elkaar afgetrokken, als die negatief is wordt de airco/compressor aangestuurd.
Bij hogere temperatuur zal de ventilatorsnelheid gaan toenemen en daar zorgt de zonlichtsensor voor, om de ingestelde temperatuur te kunnen blijven handhaven of sneller te laten verlopen.
Hoe meer zonlicht naar binnen dringt, zal ook de temperatuur gaan toe nemen, je merkt dat meestal wel op je gelaat...je gaat dan ofwel de temperatuur verlagen of de ventilatorsnelheid verhogen.
De zonlichtsensor neemt die taak over, en de interieursensor zal dan weer op zijn beurt zeggen, de gewenste temperatuur is bereikt dus mag je weer naar de normale modus overgaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar