close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Master: cilinder

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Ik heb een kapotte cilinder in mijn Master 180.000 km volgens mijn franse renaultgarage, op de uitdraai zie je dat slechts 3 cilinders nog vermogen hebben. Volgens hen moet er een nieuwe motor in + turbo. De auto rijdt goed, maar slaat af zodra er veel vermogen gevraagd wordt. Gebeld met een nederlandse monteur en die zegt dat als er een cilinder kapot je verschil merkt tijdens rijden, tevens veel stank/rook. Dit is niet het geval. Renault frankrijk zegt dat de auto rijp is voor de sloop gezien de hoge kosten voor reparatie. Zij zeggen dat de bewuste cilinder niet vervangen kan worden omdat er een groot gat in zit. Kan iemand mij vertellen of er nog andere mogelijkheden zijn? Heeft de Nederlandse monteur gelijk door te stellen dat het onwaarschijnlijk is dat de cilinder niet meer te repareren valt? Kan ik met kapotte cilinder nog lang doorrijden? alvast bedankt.

Geplaatst door

nice92 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er een cilinder kapot is, kun je daar NIET mee doorrijden. Maar ik denk dat ze een zuiger bedoelen? Is er een compressietest gedaan?
Waarom moet de turbo worden vernieuwd? Is deze kapot gelopen, en daardoor weer de cilinder/ zuiger? In dit geval moet er id een andere motor in.

S6


Heb overigens weinig vertrouwen in Franse monteurs.

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

bedankt voor je reactie.
Monteur heeft me geen verdere details gegeven dus ik weet niet het antwoord op je vragen. Ik heb alleen een uitdraai gezien van het vermogen van de 4 cilinders waarbij 1 cilinder vrijwel geen vermogen bleek te hebben. Hierop heeft de (officiele Renault) monteur me geadviseerd de auto naar de sloop te brengen. Maar ik rijd nog altijd, probleemloos zolang ik niet harder ga dan 100, dan slaat de motor af en kan ik direct weer starten. Is dit mogelijk met een kapotte cilinder? en hoelang zal ik nog door kunnen rijden??
merci

nice92 0

14 jaar

als er een gat in de zuiger zit komt er branstof in de olie deze zal dunner worden en dus minder gaan smeren,en wat voor test hebben ze gedaaan,dat is vrij belangrijk om te weten wat er gebeurt is,als hij afslaat zal dat door bescherming komen gestuurd door de ecu enzal er een foutmelding zijn met uitlezen lijkt mij ster dat de motor goed stationair loopt met een gat in de zuiger. afslaan is meestal en versleten verstuiver,door drukverlies zet de ecu dus de motor uit bij hoge belasting ook bij doortrekken in toeren.

rico1047 0
badge

14 jaar

Met een gat in de zuiger rijdt je geen 100 Km/uur meer !
Bovendien loopt hij binnen ±500 km vast omdat het carter meer diesel dan smeerolie bevat. En diesel smeert echt niet!
Bovendien moet hij dan behoorlijk roken en stinken.
Waarschijnlijk een verbrande klep.

toonmar 60

14 jaar

Heren bedankt voor de reacties. Dit bevestigd mijn vermoeden dat de franse monteur mogelijk iets te snel zijn conclusies trekt.
Ik heb inmiddels 'zo'n 3000km gereden met het probleem! Motor rookt niet, stinkt niet. Enige probleem is afslaan bij hogere snelheid dan 100km/h. Stationair trilt de motor iets meer dan voorheen. Indien het probleem een versleten verstuiver of verbrande klep is, is dit voor niet al teveel kosten te repareren?? Merci

nice92 0

14 jaar

Echt afslaan boven de 100km per uur? Dat lijkt mij eerder een probleem buiten de motor, bv. onvoldoende dieseltoevoer (bv. de brandstofpomp defect). Laat er eens een dealer naar kijken (en de foutcodes uitlezen) ....

Heino4267 660

14 jaar

Nee als jij nogsteeds rijd dan kan het nooit fataal zijn!
De km geven wel aan dat je motor langzaam aan het dichtslippen is!
Door de EGR en lange olie intervallen van Renault gaat je olieleiding naar bv de turbo dichtzitten. Je injectoren zijn zo'n beetje versleten en die geven directe motorschade bij beschadigen van zuiger door verkeerde inspuiting. Oliekoeler en inlaatspruitstuk erg vies en vol met roet en smurrie enz.
Je koelsysteem kan minder verwerken omdat die ook langzaam dicht gaat zitten.

Maar als je in bv zijn 2e versnelling doortrapt slaat hij dan ook af??? Doet ie dat dan is motor aan een spoelinkje toe!
Hoor het wel.
GR.

Noproblemcar 0

14 jaar

nogmaals bedankt voor de reacties. Ik krijg weer hoop dat ik 'm niet naar de sloop moet brengen!
Nederlandse monteur heeft 2maanden gelden foutcodes uitgelezen en heeft eerst egr-klep vervangen na foutcode en dacht vervolgens dat het probleem in de brandstoftoevoer zat. Franse monteur constateerde een kapotte cilinder en adviseerde een nieuwe motor / sloop.
Als ik in zijn 2e of 3e versnelling heuvelop doortrap slaat hij ook af.
Wat houdt een spoeling precies in, wat zijn de kosten hiervan en denk je dat dit alle problemen weg kan nemen?
Ik heb gepland om maandag naar Nederland (1350KM) te rijden (op de gok). Kan het veel schade aanrichten als ik nu doorrij en in Nl een spoeling laat verrichten? heb namelijk niet zoveel vertrouwen meer in de plaatselijke garage. En als de motor volledig dichtgeslibt is, valt deze dan nog te repareren?
merci

nice92 0

14 jaar

Hoi,

Bel direct naar CSN te Boekel 00 31 492 32 33 43
Zij zijn Renault deskundige en denk tot 5 uur open!

Na versturen deze mail krijg je een nwe

ltrz

Noproblemcar 0

14 jaar

Nogmaals hoi,

Kans op motorschade is erg groot of is al gebeurd!

Wil je toch naar huis rijden gooi er in en ververs als je teminste thuiskomt....grapje onmiddelijk de motorolie!!!

Zou zekers thuis de;
-verstuivers laten testen op een goedgekeurde testbank
-olie verversen
-turbo laten controleren

Mocht je schade hebben denk ik dat je toch weer die CSN in Boekel moet bellen hoe of wat!!!

Suc6
Michiel

Noproblemcar 0

14 jaar

Ik ga maandag toch naar Nederland rijden. Mijn renaultmonteur in nl gaat eerst testen of de cilinders nog in orde zijn daarna zie ik wel verder..
Als ik tenminste in nl aankom..wordt vervolgd,

merci

nice92 0

14 jaar

We zijn zeer benieuwd.....

Heino4267 660

14 jaar

Ik ben zonder noemenswaardige problemen in nl aangekomen! Nu staat de auto bij nederlandse monteur. Ik ben benieuwd of er nog wat te redden valt.
Inmiddels dus ruim 3000km gereden met dit probleem. Ik vraag me af of je zover kunt rijden met een kapotte cilinder...

nice92 0

14 jaar

Heeft de auto vlak voor de problemen een beurt gehad?
Ik zou verstuivers en pomp laten testen.
Cilinder/zuiger kapot lijkt me een broodje aap verhaal.

fritzje 0
badge

14 jaar

lijkt me typische klacht van een verstuiver met te grote retour.
Rekeneenheid merkt drukverlies in rail en slaat af. Vooral onder belasting of autosnelweg gebruik.
Retourlektest om te vinden welke.
Indien er 1tje stuk is, kan je vervangen en hopen dat de oude niet vastgeroest zit.

mvg

't garagistje 0
badge

14 jaar

Het heeft even geduurd maar mijn Master rijdt weer perfect. 2 injectoren vervangen. Uiteindelijke kosten 1500 euro doordat er veel tijd in het zoeken van het probleem is gaan zitten. Maar aangezien ik de auto al had afgeschreven op advies van de officiele Franse reanultgarage, ben ik toch blij.
nogmaals bedankt voor alle reacties.

nice92 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.