Door het vastlopen van de gaskabel heeft de motor van deze Laguna langduring met een hoog toerental gedraaid (onbelast). Hierdoor zijn de kleppen gaan zweven (denk ik) en de stelplaatjes door het kleppendeksel gaan wandelen. Resultaat, een zwaar beschadigde nokkenas, gescheurde cilinderkop en een ontplofte kleppendeksel.
Nu heb ik nog een F3N cilinderkop liggen. Ik zie geen verschil tussen beide. Kan iemand mij zeggen of ik de F3N cilinderkop zonder problemen kan plaatsen op een F3P onderblok?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien kun je bij een Renault dealer de artikelnummers vragen van de cilinderkoppen van beide typen motoren.
Zijn volgens mij alleen verschillend in onderblok.
Sytze
Hallo
een F3N is een 1.8 met spi die F3P is een mpi als ik het goed heb...
verder weet ik zo niet uit mn hoofd of er daadwerkelijk verschillen zijn...
Dus kop wel hetzelfde dan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar