Door het vastlopen van de gaskabel heeft de motor van deze Laguna langduring met een hoog toerental gedraaid (onbelast). Hierdoor zijn de kleppen gaan zweven (denk ik) en de stelplaatjes door het kleppendeksel gaan wandelen. Resultaat, een zwaar beschadigde nokkenas, gescheurde cilinderkop en een ontplofte kleppendeksel.
Nu heb ik nog een F3N cilinderkop liggen. Ik zie geen verschil tussen beide. Kan iemand mij zeggen of ik de F3N cilinderkop zonder problemen kan plaatsen op een F3P onderblok?
Geplaatst door Pierrecar (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden
Misschien kun je bij een Renault dealer de artikelnummers vragen van de cilinderkoppen van beide typen motoren.
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Zijn volgens mij alleen verschillend in onderblok.
Sytze
Devvo (0) PRO, 17 jaar geleden
Hallo
een F3N is een 1.8 met spi die F3P is een mpi als ik het goed heb...
verder weet ik zo niet uit mn hoofd of er daadwerkelijk verschillen zijn...
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Dus kop wel hetzelfde dan.