Renault Clio: Clio Noodcode handmatig invoeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo
De sleutel van clio is kapot( printplaat), ik kan hem niet meer starten omdat de startonderbrekening blijft werken. ik heb van de dealer een noodcode gekregen. ik moest de knop van de c.deurvergrendeling gedrukt houden totdat rode led langzamer gaat branden. wanneer ik het doe na 5 keer knipperen blijft de led lamp constant branden en gaat niet langzamer branden. Ik wil hem rijdend naar de dealer brengen zodat ik hem niet hoef te slepen , maar ik kan de noodcode niet invoeren... ik heb hier op de forum paar topics gelezen en gedaan wat er verteld wordt, helaas geen resultaat,,,weet iemand hoe de juiste procedure is bij deze clio om de noodcode in te voeren?
alvast bedankt voor de reacties

de sleutel is met druk knop ook voor de centrale.d.vergrendeling.

[url=http://postimg.org/image/qvk3s1679/][img]http://s2.postimg.org/qvk3s1679/KGr_Hq_N...[/img][/url]

en het lijkt op deze sleutel

VW_Golf

Geplaatst door VW_Golf (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ernhemmer (0), 10 jaar geleden

YouTube. Zoek op Renault Clio imobiliser problems

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

ik heb ook youtube bekeken, het werkt niet. 3 dealers gebeld, 1 wist helemaal niet hoe de noodcode handmatig ingevoerd moest worden.!!
2e heeft ook gezegd dat ik de knop van c.vergrendeling moest drukken( deze werkte ook niet). 3e dealer had er meer vestand van en heeft gezegd dat deze manieren niet bij deze type clio zal werken. het werkt wel bij voor megane,scenic, ....
de sleutel is besteld,,( al weer 3 verchillende prijs gekregen....accu is leeg ,ze hebben hem aan de lader gedaan en gaan straks de sleutel programeren( hopelijk goed komt).

ik mis de autos van vroeger zonder al die electronica computer dat en dit.... tegenwordig wordt je afhankelijk gemaakt aan de dealers..

ik hoop dat de bovenstaande info in de toekomst iemand kan helpen..

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

ja ik zag het eigenlijk aankomen,,,de sleutel is wel binnen maar de dealer kan het niet programmeren, hij zegt dat hij niet met de ECU verbinding kan maken en hij krijgt een foutmelding ( leesring is volgens hun kapot)

[url=http://postimg.org/image/trxrk9de9/][img]http://s24.postimg.org/trxrk9de9/SDC1503...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/51836fy1d/][img]http://s24.postimg.org/51836fy1d/SDC1503...[/img][/url]

onze avantuur is met leesring begonnen ik hoop dat hiermee wel kan beeindigen... zo een plastic ring kost 145 euro bij hun, bij de sloperij 10 euro

mijn vraag is :
weet iemand een speciale manier/procedure om noodcode in te voeren bij clio 1.2 benzine bij 2000 ECU merk simens? de manier waarop ik de knop van centrale vergrendeling moet drukken en wachten tot dat rode led langzamer gaat branden werkt niet...

volgens de dealer kan ik de startonderbreker niet uit de systeem verwijderen maar ik zag paar advertenties op internet,,en zij zeggen dat ze het wel kunnen verwijderen,,is het wel betrouwbaar heeft iemand hier ervaring mee? en misschien een goede adres voor mij?

als men bij de dealer nieuwe sleutel bestelt krijgt die dan complete nieuwe sleutel ( behuizing+elektronica+ ijzeren gedeelte)? of alleen behuzing en elektronica,, dit vraag ik omdat ik alleen die behuizing en elektronica gekregen heb, ze hebben de ijzeren gedeelte van mijn oude sleutel er in geplaats... eigenlijk heb ik nu een halve nieuwe sleutel :) en dit plastic ding kost bijna 180 euro,,

kan iemand advies geven over wat voor mogelijkheden nog bestaan in deze situatie om mijn clio weer kunnen te starten,,,nieuwe ECU? nieuwe contactslot? nieuwe stardonderbreker?

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

transponder ring is ook vervangen, ze kunnen de nieuwe sleutels niet programmeren. ik heb de auto naar huis gebracht. ik zal zelf de startonderbreker uit de ECU verwijderen. dankzij renault heb ik heel veel geleerd,( omdat de auto heel vaak problemen gaf) en APK was vroeger mijn nachtmerrie omdat de reparaties te duur zijn, ik heb besloten alles zelf te doen, en de laatste jaren doe ik alles zelf.
dankzij renault leer ik straks ook de elektronica , en zal lekker geld verdienen. startonderbreker verwijderen kost 100 euro.
wil je rijk worden...koop gewoon een franse auto :)

Henk Nobach (0) PRO, 10 jaar geleden

De sleutel hoeft niet ingelezen te worden mbt de startonderbreking. Als de juiste plip (printje met behuizing) is besteld dan moet deze gelijk werken. Het enige dat ingeleerd moet worden is de afstandbediening van de centrale portiervergrendeling.

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

[quote=Henk Nobach]De sleutel hoeft niet ingelezen te worden mbt de startonderbreking. Als de juiste plip (printje met behuizing) is besteld dan moet deze gelijk werken. Het enige dat ingeleerd moet worden is de afstandbediening van de centrale portiervergrendeling.[/quote]
Hoi Henk,
dat dacht ik ook, dit is ook logisch ,
helaas heeft de dealer weinig informatie gegeven , ze waren ook heel wazig, als ik hun had geluisterd zouden de ECU en UCH voor niks vervangen worden.
ik heb nog geen tijd gehad om te beginnen , ik denk dat ik het straks zelf kan oplossen. ik zal de startonderbreker uit de software van de ecu verwijderen. hiervoor vragen ze 150- 200 euro voor

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

als ik van de contactslot naar de benzinepomp een draad aansluit zou de auto starten en lopen of door immo start hij weer niet ? ik kan later de rode led lampje van immo er uit halen( anders bijft hij knipperen denk ik).
heeft iemand idee of het zal werken?

Heino4267 (215), 10 jaar geleden

Nee, dat gaat niet. De startblokkering moet met een dealer laptop worden geconfigureerd en daarvoor moet de dealer in de computer kunnen komen en dat lukt blijkbaar niet.
Hiervoor kunnen grofweg 2 oorzaken zijn:
1. de kabelboom is ergens beschadigd
2. err zijn drie hoofdonderdelen die onderling met elkaar communiceren en dat zijn geloof ik de UCH (comfortcomputer), de inspuitcomputer en het instrumentenpaneel. Als één van die botweg is vervangen door eentje uit een andere auto, blokkeert het uitlezen ook.

Als de uitleesring in orde is en de sleutel nieuw, kan je het best uitzoeken waarom de dealer niet in de computer kan komen. Als dat is verholpen, is het inlezen van de sleutels zo gebeurd en rij je weer.

En volgens mij is jouw Clio al een Phase II en kan jij geen noodcode invoeren.

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

Hoi Heino,
bedankt voor de reactie. ja ik heb clio Phase II ecu merk siemens. wat heel raar is dat renault CLIP helemaal geen fout codes aangeeft. als een van die 3 belangrijke onderdelen niet zou werken zou CLIP het aangeven.

wil je even vertellen waarom het niet gaat werken als ik de brandstofpomp aan de contactslot ga aansluiten?
motor krijgt dan benzine, startmotor werkt wel..wat wordt verder geblokeerd door de immo?

weet jij misschien of renault clip via de OBD2 socket de hele software van de ecu kan lezen en backup kan maken? of een andere programma/apparaat? ik moet eigenlijk EPROM in de ecu lezen en backup maken voordat ik zelf startonderbreker er uit ga halen.

Heino4267 (215), 10 jaar geleden

Nou, zo ver gaat mijn kennis helaas niet.
Ook de ontsteking wordt geblokkeerd, dat weet ik wel.
Wat ik heb neergezet is wat ik ongeveer weet.
Ik denk dat je verder niet zoveel antwoorden gaat krijgen van meer ervaren Renault kenners, omdat jouw wijzigingen meer "omzeilingen" betreffen dan reparaties. En voor dat eerste is dit forum geen goed platform.

Ik lees regelmatig verhalen van "illegale kmteller-terugdraaiers" dat ze óók de startonderbreker met succes uitschakelen, maar "officieel" kan dat niet.
Het risico wat je loopt met overschrijven van de software na de veranderingen door een dealer-softwareupdate lijkt mij in jouw geval nihil.
Ik heb zelf geen ervaringen met de Clip of met EOBD, dus ik kan je geen hulp bieden op dat gebied.

VW_Golf (0), 10 jaar geleden

[quote=Heino4267]Nou, zo ver gaat mijn kennis helaas niet.
Ook de ontsteking wordt geblokkeerd, dat weet ik wel.
Wat ik heb neergezet is wat ik ongeveer weet.
Ik denk dat je verder niet zoveel antwoorden gaat krijgen van meer ervaren Renault kenners, omdat jouw wijzigingen meer "omzeilingen" betreffen dan reparaties. En voor dat eerste is dit forum geen goed platform.

Ik lees regelmatig verhalen van "illegale kmteller-terugdraaiers" dat ze óók de startonderbreker met succes uitschakelen, maar "officieel" kan dat niet.
Het risico wat je loopt met overschrijven van de software na de veranderingen door een dealer-softwareupdate lijkt mij in jouw geval nihil.
Ik heb zelf geen ervaringen met de Clip of met EOBD, dus ik kan je geen hulp bieden op dat gebied.[/quote]
okey, toch bedankt voor de belangstelling en voor jou reactie
de groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.